Gå til innhold

Flere som har komplisert forhold til svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere som har komplisert forhold til svigermor?

Hadde vært interessant å høre andres erfaringer.

Anonymous poster hash: 45216...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min svigermor sender meg mange meldinger hver eneste dag for å spørre hvordan det går med sønnen hennes, hvordan han har det på jobb, om vi er hjemme osv osv. Får hun ikke svar med en gang ringer hun. Hun spør også konstant om vi har betalt regninger. Veldig veldig slitsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til min. Ei hyggelig og klok dame som er god på balansen mellom å være støtte og ikke blande seg for mye. Og ei fin bestemor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er skikkelig fæl. Presterte å bake den svære kaka til bursdagen min enda hun visste at jeg slanket meg. Og hvis jeg sier at jeg ønsker meg noe kjøper hun akkurat det, ikke snakk om noen overraskelser der nei. Og en gang vi hadde meget dårlig råd satt hun bare inn 10000 kr på kontoen til mannen min uten å si et ord, enda hun vet at det er jeg som betaler det meste av regningene. Hun trodde vel ikke at jeg kunne styre penger for hun kommenterer absolutt at jeg kjøper, Å, den var fin, Har du ny veske? Det har da ikke hun noe med. Og etter at jeg kommenterte at hun ga barna mye godteri har hun sluttet totalt å gi dem noe. Skikkelig hårsår, jeg blir så irritert.



Anonymous poster hash: 68e75...af0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår det rett:

- Hun baker kake til bursdagen din?
- Hun kjøper det du ønsker deg i gave?
- Hun gir mannen din 10,000,- NOK uten å si noe på det?
- Hun komplimenterer dine nye kjøp.

Jeg er helt enig. Hadde ikke klart denne dama et sekund. :herremann:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er skikkelig fæl. Presterte å bake den svære kaka til bursdagen min enda hun visste at jeg slanket meg. Og hvis jeg sier at jeg ønsker meg noe kjøper hun akkurat det, ikke snakk om noen overraskelser der nei. Og en gang vi hadde meget dårlig råd satt hun bare inn 10000 kr på kontoen til mannen min uten å si et ord, enda hun vet at det er jeg som betaler det meste av regningene. Hun trodde vel ikke at jeg kunne styre penger for hun kommenterer absolutt at jeg kjøper, Å, den var fin, Har du ny veske? Det har da ikke hun noe med. Og etter at jeg kommenterte at hun ga barna mye godteri har hun sluttet totalt å gi dem noe. Skikkelig hårsår, jeg blir så irritert.

Anonymous poster hash: 68e75...af0

Ja det får´n si, ondskapen selv hun dama der;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig god. Men er en dame med høye forventninger til alle rundt seg. I tillegg sender hun meldinger hver eneste dag om hvordan det går. Og hun blir sint hvis hun ikke får svar med en gang. Har vært noen nesten-krangler ett par ganger.
Sjelden jeg tør å dele ting med henne, fordi hun dømmer fort. Hun tenker det verste med en gang.



Anonymous poster hash: 17e86...631
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er skikkelig fæl. Presterte å bake den svære kaka til bursdagen min enda hun visste at jeg slanket meg. Og hvis jeg sier at jeg ønsker meg noe kjøper hun akkurat det, ikke snakk om noen overraskelser der nei. Og en gang vi hadde meget dårlig råd satt hun bare inn 10000 kr på kontoen til mannen min uten å si et ord, enda hun vet at det er jeg som betaler det meste av regningene. Hun trodde vel ikke at jeg kunne styre penger for hun kommenterer absolutt at jeg kjøper, Å, den var fin, Har du ny veske? Det har da ikke hun noe med. Og etter at jeg kommenterte at hun ga barna mye godteri har hun sluttet totalt å gi dem noe. Skikkelig hårsår, jeg blir så irritert.

Anonymous poster hash: 68e75...af0

Haha denne likte jeg :ler:

Min svigermor er så herlig! Kjempeglad i både henne og svigerfar. Både jeg og samboer har et godt forhold til vår egen og den andres familie :hjerte:

Anonymous poster hash: 7acee...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Men skal sies at jeg kom inn i livet hennes (og til sønnen hennes) i en veldig vanskelig periode i livet hennes, så jeg tror hun på en måte knytter meg litt til det og "skylder på meg" selv om det ikke hadde noe med meg å gjøre i det hele tatt.

Skal sies at vi til tider kan ha det hyggelig sammen også, men hun er en ganske spesiell dame. Jeg kommer heldigvis godt overens med samboeren min sin familie ellers, så skal nok klare meg :)



Anonymous poster hash: 56bc4...107
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens mest fantastiske dame. Sprer godt humør til alle, synger og danser, klemmer på barna sine og forteller dem hvor glad hun er i dem, tok i mot meg med åpne armer og forteller kjæresten min ofte at hun gleder seg sånn til jeg kommer på besøk fordi jeg skaper så god stemning. Og så er hun rå på instagram ;)

Kunne aldri ha bedt om en bedre svigermor :)



Anonymous poster hash: e2d8b...c60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er overbevist om at jeg ikke er bra nok for hennes "lille gull" hun gjør stadig mer om mindr subtile ting for å prøve å støte meg ut. som for eks. Kjøper innflyttingsgave med kort der det stod til "Pet" i det vi begge hadde kjøpt oss vår felles leilighet.

Hun er i tillegg overbevist om at jeg er ute etter sølvtøyet til sønnen hennes :klo: og tar stadig opp forran meg at hun syntes hennes sønn bør ha en samboerkontrakt som beskytter dette sølvtøyet.

Hun snakker stadig nedlatende om mitt yrke, og insinuerer stadig at jeg ikke er egnet til jobben min...

Det damen ikke skjønner er at det er hun som kommer til å komme dårlig ut av dette. Den dagen vi får barn kommer de ikke til å ha et så nært forhold til sin bestemor som de kunne ha hatt. Hun kommer aldri til å være en person jeg spør om vil passe dem eller lignende...



Anonymous poster hash: cb0df...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ja, kjenner meg igjen i det siste innlegget om å ikke være bra nok for sønnen. I mitt tilfelle er jeg ikke pen nok, tydeligvis.



Anonymous poster hash: fe3ce...113
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tek denne som anonym merkar eg...

Svigermora mi er kjempesnill med dattera vår, ei slik type bestemor eg sjølv ønska at eg fekk ha. Men som svigermor og mamma er ho til tider veldig vansklig å forholde seg til. Dette gjeld ikkje berre for meg og mannen min, men for alle rundt henne. (inkludert svigerfar, som er verdens mest tolmodige mann) Ho har blant anna lite forståelse for at andre ikkje meiner det samme som ho, og blir fort sint om ting ikkje går slik ho hadde tenkt. Ho er også generellt ganske negativ til det meste, og lite tilpassingsdyktig..I tillegg er der litt små "rusk" som kan gjere ting litt tungt.

Det går heilt fint å ha eit svigermor/svigerdatter forhold til henne, og vi har et greit forhold. Eg berre merkar at i perioder der vi er mykje tett opp på kvarandre, som no i påska, vert det ekstra utfordrande...



Anonymous poster hash: 1f067...ce6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Min svigemor er stort sett en søt dame, bortsett fra at hun kan være litt irriterende til tider og si ting der det virker som hun ikke tenker før hun snakker. Borsett fra det er hun en snill og god dame jeg er blitt veldig glad i :) Føler meg virkelig som en del av familien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg tek denne som anonym merkar eg...

Svigermora mi er kjempesnill med dattera vår, ei slik type bestemor eg sjølv ønska at eg fekk ha. Men som svigermor og mamma er ho til tider veldig vansklig å forholde seg til. Dette gjeld ikkje berre for meg og mannen min, men for alle rundt henne. (inkludert svigerfar, som er verdens mest tolmodige mann) Ho har blant anna lite forståelse for at andre ikkje meiner det samme som ho, og blir fort sint om ting ikkje går slik ho hadde tenkt. Ho er også generellt ganske negativ til det meste, og lite tilpassingsdyktig..I tillegg er der litt små "rusk" som kan gjere ting litt tungt.

Det går heilt fint å ha eit svigermor/svigerdatter forhold til henne, og vi har et greit forhold. Eg berre merkar at i perioder der vi er mykje tett opp på kvarandre, som no i påska, vert det ekstra utfordrande...

Anonymous poster hash: 1f067...ce6

Huff, høyres skremmande kjent ut! Skulle trudd det var same dama det var snakk om :P

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er flere som har komplisert forhold til svigermor?

Hadde vært interessant å høre andres erfaringer.

Anonymous poster hash: 45216...ef1

Likar ikkje å skriva som anonym, men akkurat i denne tråden gjer eg det...

Ja, har eit komplisert og vrient forhold til svigermor. Me er so ulike som personar at eg hadde tatt heilt avstand til ho dersom eg ikkje var nøydd å forhalda meg til ho via min kjære. Han er ein utruleg fantastisk person og kjærast, og det at eg elskar han er det einaste som gjer at eg held ut å ha kontakt med mor hans.

På overflata kan ho virka grei, men innad i familien kan ho vera eit dominerande troll. Ho har undertrykt og sjefa over mannen sin og alle ungane i ei årrekke, slik at fleire av ungane har blitt forma og prega av det. Eitt av søskena til kjærasten min har i tillegg gått til psykolog i fleire år delvis som følgje av svigermor sin oppførsel; tragisk men sant.

Det er kun hennar meining som tel i alle saker, og ho tek berre ikkje eit hint om ein prøver høfleg å sei imot eller å takka nei til ideane og tankane hennar. Ho prøver å bestemma over meg òg, men eg gjer så godt eg kan i å stå imot presset.

Heldigvis bur eg og min kjære ein annan stad enn svigers for øyeblikket, og hvis forholdet vårt skal fortsetja er me fint nøydde til å bu eit godt stykke frå dei...

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er kjempeglad i både svigermoren og svigerfaren min :) Kjempeflotte folk som jeg trives godt sammen med. Skulle ønske vi bodde i samme by så jeg kunne se dem oftere (gjelder også min egen familie).



Anonymous poster hash: 7acee...a9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...