Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Litt magi rundt Starkene også da. Litt magi fra nord. Tror det blir litt for enkelt å trekke ut av det at det er dragene alene. For meg er fornemmelsen at den kommende vinteren påkaller drager, ravner og diverse fra nord. Hva som fremkaller hva tror jeg er litt uklart.

Nope, det er dragene. Det var derfor trollmennene i Qarth forsøkte å fange både Daenerys og dragene. Magien deres var blitt mye sterkere på grunn av henne, og den ville bare fortsette å vokse.

Starkene er waarg, men det er mer som et naturtalent blant folkene i nord. Det er visst ikke så vanlig blant andalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2014/07/23/kultur/game_of_thrones/a_song_of_fire_and_ice/sean_bean/hbo/34466707/

Når Sean Bean hinter så sterkt til at Ned Stark ikke er faren til Jon Snow, og nærmest avslører hvordan vi skal få vite hvem som er det - gjennom Bran - så bekrefter det langt på vei R+L teorien. Altså, hvis ikke Ned er faren - for hvilken annen person enn søsteren sin skulle æreskjære Ned påta seg ansvaret for bastarden Jon Snow, lyve til kona og lage seg masse problemer. Det MÅ være søsteren som er moren. Og den siste tiden tilbragte hun sammen med Rhaegar, så han er faren. Alt annet blir for dumt nå, altså. Det er iaf min mening!

Mye av spekulasjonene har jo også vært rundt hvordan man skullle få greie på hvem som er foreldrene - kommer Reed frem og forteller det, eller vil Bran se det når han blir et tre (har fortsatt litt vondt for å akseptere de tre-greiene merker jeg), men det ser jo da ut til at det er gjennom Bran vi får vite det. Off, så spennende!

edit trykkleif

Endret av Skatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var skikkelig, skikkelig, skikkelig nedtur å starte å se sesong 4, og se at de hadde byttet ut Daario Naharis! Endelig en steinkjekk mann i serien, og så bytter de ham ut med en som er kliss lik alle de andre... Nedtur!! :(

Anonymous poster hash: 21a52...12b

jeg er så enig! han nye er så døv :glare:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stannis. Jeg håper han forsvinner i første minutt av første episode av sesong 5.

Haha, så enig! Han er 100 % snork. Ett eneste ansiktsuttrykk og ingen personlighet, ingen humor, ingenting. Ikke engang når de plutselig dukket opp nord for muren så klarer jeg å synes at han er spennende. Kunne de ikke ha funnet en noe mer karismatisk og noe mindre usynlig person?

Anonymous poster hash: 21a52...12b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så enig! Han er 100 % snork. Ett eneste ansiktsuttrykk og ingen personlighet, ingen humor, ingenting. Ikke engang når de plutselig dukket opp nord for muren så klarer jeg å synes at han er spennende. Kunne de ikke ha funnet en noe mer karismatisk og noe mindre usynlig person?

Anonymous poster hash: 21a52...12b

han er så døll. Alle andre karakterer er enten spennende, morsomme eller karismatiske. Unntatt Stannis.

Men jeg likr faktisk ikke Theon Greyjoy heller. Synes hele story linen hans er unødvendig, og tilfører absolutt ingenting til historien. Liker ikke han psyko-Ramsey heller for den saks skyld. De må ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til neste sesong, så ComicCon-panelet i går kveld og så video med de nye skuespillerne for neste sesong. Kan nesten ikke vente, men ok at jeg må. De må jo få lage episodene på best mulig måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å spoile.. ? http://www.dagbladet.no/2014/07/23/kultur/game_of_thrones/a_song_of_fire_and_ice/sean_bean/hbo/34466707/

Og - jeg må si at teoriene om at Jon Snow ikke er Ned Stark sin bastard allikevel gir mening.

Den eneste som tror Ned er faren til Jon er jo Mann 42, så å kalle det en spoiler er å ta i.

Anonymous poster hash: d8ae3...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også helt sikker på at Jon Snow er en Targaryan. omg, the plot thickens! men det gjør det kontinuerlig i GoT, da. Heldigvis :D

Endret av Ramona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så enig! Han er 100 % snork. Ett eneste ansiktsuttrykk og ingen personlighet, ingen humor, ingenting. Ikke engang når de plutselig dukket opp nord for muren så klarer jeg å synes at han er spennende. Kunne de ikke ha funnet en noe mer karismatisk og noe mindre usynlig person?

Anonymous poster hash: 21a52...12b

Er nettopp derfor jeg liker karakteren.. Han som har faktisk rett til tronen, han som er egentlig rimelig fair type med tanke på alle de andre, så man burde jo strengt tatt like ham.. men samtidig er han så utrolig lite karismatisk at man omtrent ønsker at hvem som helst andre skulle sitte på tronen... Så jeg synes karakteren er helt ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som tror Ned er faren til Jon er jo Mann 42, så å kalle det en spoiler er å ta i.

Anonymous poster hash: d8ae3...1b3

Historien vil gi meg rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om de skuespilleren de har funnet til neste sesong?

Jeg så listen men kjente ikke igjen noen navn, nettet streika så fikk ikke sett videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker at de bruker ukjente skuespillere. Vet ikke helt hva jeg synes om døtrene til Oberyn, men de ser ofte svært annerledes ut i serien enn hva de gjør til å begynne med, så kan hende det funker. Synes det kanskje var litt rart at en av de er asiatisk...?

Godt mulig han er så gammel i bøkene og, men "The High Sparrow" hadde jeg sett for meg yngre. Liker at han dukker opp ihvetfall, tror nok mange av de som ikke har lest bøkene blir fornøyd med behandlingen Cersei ender opp med! Håper de klarer å få med litt av dybden vi fikk i bøkene, om profetien hun fikk og hvordan dette har påvirket henne til å bli den hun er.

En stund siden jeg leste bøkene sist, men kan ikke huske at vi har sett så mye av Trystane? Siden han castes kan jeg tenke meg at de fyller ut historien til Myrcella en del, muligens en liten kjærlighetshistorie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til å se the sand snakes og de som skifter ansikt :transe:

Jeg er så spent på hva som skjer med Sansa og Arya.

Å herregud, det er så lenge til april! Hva skal jeg fylle livet mitt med frem til da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magi. Etter at dragene kom tilbake, har alle sorter magi blitt sterkere.

De som synes at Daenerys er kjedelig har ikke skjønt en dritt, for alt sirkler rundt henne og dragene.

Litt magi rundt Starkene også da. Litt magi fra nord. Tror det blir litt for enkelt å trekke ut av det at det er dragene alene. For meg er fornemmelsen at den kommende vinteren påkaller drager, ravner og diverse fra nord. Hva som fremkaller hva tror jeg er litt uklart.

Nope, det er dragene. Det var derfor trollmennene i Qarth forsøkte å fange både Daenerys og dragene. Magien deres var blitt mye sterkere på grunn av henne, og den ville bare fortsette å vokse.

Starkene er waarg, men det er mer som et naturtalent blant folkene i nord. Det er visst ikke så vanlig blant andalene.

Det her blir jo litt som høna og egget, kom magien først tilbake, eller kom dragene først tilbake? Det var jo mye "magiske" ting som skjedde før dragene ble klekket, for eksempel warginga til Bran. Jeg har mer troa på at det har noe med The Others å gjøre, det er jo de hele historien starter med. Ett eller annet skjer som får de til å vise seg sørover igjen. Dragene har i tillegg vært tilstede frem til relativt nylig, mens the others har vært borte i tusenvis av år.

Hvis Dany hadde vært immun mot varme hele livet, hadde hun vel fått det med seg før historien starter? Sånn jeg leser det er det noe hun blir obs på i bok 1, før dragene klekkes, og før hun i det hele tatt får drageeggene.

Endret av Duckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om de skuespilleren de har funnet til neste sesong?

Jeg så listen men kjente ikke igjen noen navn, nettet streika så fikk ikke sett videoen.

Alexander Siddig har jeg sett i DS9 og 24 og Jonathan Pryce er selvfølgelig kjent fra Pirates of the Caribbean og James Bond (Tomorrow Never Dies). Keisha Castle-Hughes var et kjent navn og hun var dronning nr. 2 på Naboo. Very Excited!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir jo litt som høna og egget, kom magien først tilbake, eller kom dragene først tilbake? Det var jo mye "magiske" ting som skjedde før dragene ble klekket, for eksempel warginga til Bran. Jeg har mer troa på at det har noe med The Others å gjøre, det er jo de hele historien starter med. Ett eller annet skjer som får de til å vise seg sørover igjen. Dragene har i tillegg vært tilstede frem til relativt nylig, mens the others har vært borte i tusenvis av år.

Hvis Dany hadde vært immun mot varme hele livet, hadde hun vel fått det med seg før historien starter? Sånn jeg leser det er det noe hun blir obs på i bok 1, før dragene klekkes, og før hun i det hele tatt får drageeggene.

Husker i den første scenen vi ser med henne i tv-serien, hvor hun stiger ned i badevannet. Tjeneren sier til henne at vannet er altfor varmt, men hun ignorerer henne og går rett uti. Og hvordan hun som Khaleeesi kunne holde de glovarme drageeggene, mens hun som tjente henne og kastet egget tilbake i glørne fikk brennmerker i hendene straks hun rørte egget. Så det var jo flere tydelige tegn for oss seere lenge før hun trådte inn i brannen og fikk de utklekkede dragene.

Anonymous poster hash: 21a52...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Dany hadde vært immun mot varme hele livet, hadde hun vel fått det med seg før historien starter? Sånn jeg leser det er det noe hun blir obs på i bok 1, før dragene klekkes, og før hun i det hele tatt får drageeggene.

Dany tenkte et sted i førsteboka at hun tålte varme bedre enn andre på grunn av Targaryan-blodet sitt, men historien har vist at Targaryan-blod ikke gjør noen immun mot varme. Dany kan selvfølgelig være et spesielt tilfelle, men hun visste det ikke selv før hun gikk inn i gravbålet til Drogo.

Viserys ble drept av smeltet gull, en tidligere Targaryan døde av å drikke wildfire, og Aegon the Unlikly døde i en brann. Det kan ha vært flere som døde av ild i forsøk på å få et drageegg til å klekke. Disse dødsfallene skjedde imidlertid så lenge etter at den siste dragen døde at få eller ingen levende menneskert kan huske å ha sett en drage. Det kan være at Targaryan-blod beskyttet bedre mot ild da dragene levde.

Jeg tror at Ismagi og ildmagi henger sammen og styrkes parallelt, men jeg kan ikke si hva som er årsaken til at de blir sterkere. Det kan være at ildmagien ble sterkere på grunn av at dragene ble født, men det kan også være at det var kometen som akselererte økingen av ildmagi. Utviklingen av ismagi tror jeg kan ha vært en langsommere prosess som har pågått lenge, som når en isbre graver bort fjellet. Det kan også være at det er noe i Ashai som har stor betydning for utviklingen. Vi får sikkert vite mer når neste bok kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...