Gå til innhold

Gossip Girl - sesong 6


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare akkurat sett ferdig sesong 4, og skal starte på sesong 5. Venter hver episode/sesong på at Serena og Dan skal bli sammen igjen!!! Skjer det aldri? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare akkurat sett ferdig sesong 4, og skal starte på sesong 5. Venter hver episode/sesong på at Serena og Dan skal bli sammen igjen!!! Skjer det aldri? :grine:

på facebooksiden er det noen bilder fra bak kulissene i sesong 6, der Dan og Serena står pyntet foran en prest..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nyeste episoden var antakeligvis den dårligste gjennom alle sesongene. Tror jeg stoppet 10 ganger - halvparten av kjedsomhet og halvparten av flauhet. Ivy, Sage og Serena kan alle brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de tar lette utveier på ALT! Plutselig vil ikke Lily ha Rufus lengre sånn heelt uten videre (en liten krangel) og Bart er bare super, og så har Dan liksom blitt helt uten samvittighet. Hva er vits med å bruke 5 sesonger på å bygge karakterer for så å starte fra scratch i siste sesong? Drama blir det jo, men logisk plot er tydeligvis ikke like interessant. Serena sin karakter har vært dårlig fra begynnelsen av så der forventer jeg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de tar lette utveier på ALT! Plutselig vil ikke Lily ha Rufus lengre sånn heelt uten videre (en liten krangel) og Bart er bare super, og så har Dan liksom blitt helt uten samvittighet. Hva er vits med å bruke 5 sesonger på å bygge karakterer for så å starte fra scratch i siste sesong? Drama blir det jo, men logisk plot er tydeligvis ikke like interessant. Serena sin karakter har vært dårlig fra begynnelsen av så der forventer jeg lite.

Nå har det jo vært mer enn en liten krangel mellom Lily og Rufus. Ærlig talt, synes jeg Rufus og Lily ikke er på samme side i boka, joda, de er supersøte sammen, og de har to barn hver osv, men det faktum at Rufus tok inn Ivy, etter alt hun har gjort mot Rhodes-/Van Der Woodsen-familien, det sier mye om han. Rufus og Ivy fortjener hverandre!

Og angående Dan, nå har han vært fem år i Upper East Side-miljøet, datet både Serena, Blair, Georgina og Vanessa - det var vel egentlig bare tidsspørsmål før han ble en scheming-person selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo vært mer enn en liten krangel mellom Lily og Rufus. Ærlig talt, synes jeg Rufus og Lily ikke er på samme side i boka, joda, de er supersøte sammen, og de har to barn hver osv, men det faktum at Rufus tok inn Ivy, etter alt hun har gjort mot Rhodes-/Van Der Woodsen-familien, det sier mye om han. Rufus og Ivy fortjener hverandre!

Og angående Dan, nå har han vært fem år i Upper East Side-miljøet, datet både Serena, Blair, Georgina og Vanessa - det var vel egentlig bare tidsspørsmål før han ble en scheming-person selv..

Syns uansett at det er totalt urealistisk at Dan over natta skal bli "ond". Det eneste som skjedde med han var at Blair valgt Chuck, men han hadde jo allerede hatt sex med Serena så det var ikke akkurat så synd på han. Jeg syns de har valgt den letteste utveien for å skape mest mulig drama.

Det med at Rufus tar inn Ivy er jo som du sier utrolig stygt gjort, og veldig urealistisk med tanke på karakteren hans. Gossip Girl har ingen troverdighet lengre, alle karakterene har fått helt like karaktertrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Syns uansett at det er totalt urealistisk at Dan over natta skal bli "ond". Det eneste som skjedde med han var at Blair valgt Chuck, men han hadde jo allerede hatt sex med Serena så det var ikke akkurat så synd på han. Jeg syns de har valgt den letteste utveien for å skape mest mulig drama.

Det med at Rufus tar inn Ivy er jo som du sier utrolig stygt gjort, og veldig urealistisk med tanke på karakteren hans. Gossip Girl har ingen troverdighet lengre, alle karakterene har fått helt like karaktertrekk.

Han trenger vel ikke å ha blitt ond? Det er ganske realistisk at en blir mer og mer kynisk jo mer man blir utsatt for kyniske mennesker eller jo mer såret man blir. Jeg ser ikke på Dan som ond, men lei av å alltid være den som blir herset med.

Angående Rufus så synes jeg fremdeles han er troverdig. Han ser jo det gode i Ivy, noe som tilsier at han fortsatt er like naiv og godtroende som han alltid har vært. Og i forrige sesong som handlet mye om Ivy, så fikk iallefall jeg inntrykk av at hun egentlig var en ganske god person selv om hun ble fristet til å gjøre mye dumt.

Dersom man skal spekulere ut fra handlinger og atferd, så er det jo Blair Waldorf som er ond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes handlingmønsteret er veldig ulogisk, og for meg blir det da ganske irriterende å se på serien. Hvis andre ikke bryr seg, så er det greit for meg.

Jeg skrev "ond" i hermetegn nettop fordi Dan nå har blitt sånn som alle de andre, med scheming som han i teorien er helt mot, og det at Rufus lar seg tvinne rundt lillefingeren til Ivy, som jeg ikke ser noe godt i i det hele tatt, er utrolig rart. Spesielt med tanke på at han har fungert litt som en "moralens vokter" i serien, og slo såpass hardt ned på Lily når han mente at hun hadde gjort noe galt.

Det som er mest ulogisk med det hele er faktisk dette med Lily og Bart, manusforfatterene prøver virkelig å melke denne kua for hva den er verdt siste sesong, forståelig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gossip girl blir avslørt i siste episode

Lurer virkelig på hvem det er!!

Regner med at det er en person som ikke tror at det egentlig er. Nelly Yuki feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at det er en person som ikke tror at det egentlig er. Nelly Yuki feks..

Tenk om det er er en mann da? Dan f.eks :fnise: neida... blir uansett greit å finne ut hvem hun er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det er er en mann da? Dan f.eks :fnise: neida... blir uansett greit å finne ut hvem hun er :D

Hehe, nevnte verken dame eller mann, tok bare Nelly som eksempel, da hun alltid er i bakgrunnen liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nevnte verken dame eller mann, tok bare Nelly som eksempel, da hun alltid er i bakgrunnen liksom..

skjønte det, bare dårlig formulert av meg ;) Mente bare at det ville være veldig rar vri om det faktisk var en mann som var gg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skjønte det, bare dårlig formulert av meg ;) Mente bare at det ville være veldig rar vri om det faktisk var en mann som var gg :)

Hehe, ja.. Men man vet jo aldri - Philip var jo gossip Girl (selv om det gikk til helvete) sammen med Georgina.. ;) og Jonathan var vel litt innblandet han også? I en tidligere sesong, når han og Eric datet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Men man vet jo aldri - Philip var jo gossip Girl (selv om det gikk til helvete) sammen med Georgina.. ;) og Jonathan var vel litt innblandet han også? I en tidligere sesong, når han og Eric datet..

stemmer det ja... :)

det eneste som er spennende med hele denne sesongen er jo å få vite hvem GG er :) Hadde likt det om det faktisk var en som man aldri hadde tenkt at det skulle være chuck f.eks selv om det er lite sannsynlig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det ja... :)

det eneste som er spennende med hele denne sesongen er jo å få vite hvem GG er :) Hadde likt det om det faktisk var en som man aldri hadde tenkt at det skulle være chuck f.eks selv om det er lite sannsynlig :gjeiper:

Det er vel liten sjanse for at det er eliten (Blair, Chuck, Serena og Nate) - ellers hadde dét bare vært sykt.. Og Chuck pratet vel på i sesong fem at han ikke visste hvor Blair var, fordi GG ikke skrev om henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...