Gå til innhold

hvilken ferdighusleverandør er billigst??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal bygge nytt hus, vi må ha en nokså stor enebolig (har 3 barn), for å få det til å gå sammen økonomisk skal vi bygge med utleie. Vi skal begynne jakten på den perfekte bolig..har selvfølgelig mange drømmer og ønsker, men lommeboka setter en effektiv stopper for de fleste, det viktigste er at vi får plass nok. Vet at det finnes dyrere og "billigere" utbyggere, på samme måte som gode og dårlige, uten at jeg vet om dette henger sammen... De fleste som bygger hus tenker vel litt på økonomien, og mange av dere har sikkert trålet igjennom 10-talls kataloger fra ferdighusleverandører og vet hvem som bygger billigst?? Vi vil ikke ha en masse "luksus" ting som spesielle søyler eller mønekors, heller ikke hus som har ekstra isolering eller annet ekstra, vi vil bare ha det vi MÅ ha BILLIGT mulig... Så hvem henvender vi oss til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De billigste ferdighusene har ofte minimalt inkludert (f.eks for få el-punkter, mindre kjøkkeninnredning osv).

Jeg ville derfor valgt noe som inkluderte LITT mer. Det er disse ekstra tingene som koster masse.

Selv ville jeg valgt Hortenhus.

De har holdt det gående i mange, mange år og har godt rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Lea ville jeg IKKE anbefalt HortenHus - naboen vår har akkurat bygd med dem og hatt MYE tull og fått forferdelig dårlig service.

Vi bygde med BoligPartner - de var ikke billigst, men hadde mest inkludert og vi tenkte som så: Dette må vi ha likevel, så hvorfor ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Suzy

Hvor mye kostet huset deres da, og hvor store var tomtekostadene? Hva fikk dere for prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Den aller' date=' aller rimeligste skal etter sigende være Älvsby hus...[/quote']

Jo, jeg vet at A-hus skal være billigst, men disse er det VELDIG mye tull med!! De har blat annet mistet den offentlige godkjenningen til å bygge hus, og må godkjennes i hvert enkelt tilfelle :roll: Mange hus de har bygget får ikke bruktstillatelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tømrer jeg kjenner sier at Norgeshus egentlig har forbausende billige hus. Men det kan hende han kun tenker på byggesettet/materialene, for han kan jo sette det opp selv.

Det er vel ingen ting i veien for å kjøpe billig hus hos en leverandør, og så få en billigere tømrer til å sette det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzy

Hvor mye kostet huset deres da, og hvor store var tomtekostadene? Hva fikk dere for prisen?

Beklager at jeg ikke så denne før nå...

Huset vårt kostet ca 1.5 mill.

Vi kjøpte tomt utenom, satte opp grunnmur sjøl og flisla badet selv - ellers lot vi det meste bli gjort av snekker'n.

Det er ei laaang liste av ting som var med i husleveransen, så det letteste er å sjekke sjøl :wink:

Se her for mer info om BoligPartner

Ta kontakt med dem og flere andre husleverandører, sjekk listene over hva som er inkludert i de ulike husene dere liker og sammenlign prisene mot hva dere får tilslutt. Det er den greieste måten å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...