Gå til innhold

Hva er forskjellen på Pilates og Yoga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på Pilates og Yoga?

Jeg har bare prøvd Pilates, og lurer på hvordan Yoga er i forhold til Pilates?



Anonymous poster hash: 1a293...a91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge formene fokuserer på mental og fysisk styrke gjennom tankekontroll, pust og flytende bevegelser, men yoga har noen andre posisjoner/bevegelser, og er ofte mer spirituelt rettet enn pilates er.



Anonymous poster hash: a3573...ec6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.active.com/fitness/articles/yoga-versus-pilates-which-one-s-right-for-you

Dette avsnittet forklarer en del av forskjellen:

In both practices, you will gain strength and flexibility. Pilates classes offer a total body workout but focus on aligning the spine and strengthening the core. The exercises done in pilates classes almost always involve regimented movements to gain core and spine strength. Some classes and one-on-one sessions use machines to gain strength, while others keep you on the mat and use your body's resistance to build results.

In a yoga class, you will work out every muscle in your body equally. Each posture is accompanied by a counter-posture to ensure you create balance in your body. While core-strength is definitely an important element in yoga, it is more of a piece of yoga, rather than the entire focus.

Og så kommer pust, spirituell trening, opphav osv i tillegg. Men begge treningsformene er bra. Jeg liker pilatesøvelser for å styrke kjernemusklene. Men liker yoga best, fordi jeg får jobbet igjennom hele kroppen og også strukket og vridd mer på kroppen i en yogatime. Pusten i yoga gir meg også mange fordeler i all annen trening også. Siden det er mye fokus på dyp pust i yoga, så har jeg tatt dette videre inn i styrketreningen min også, og kan bruke pusten til å hjelpe meg.



Anonymous poster hash: 09253...a7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...