Gå til innhold

Hvorfor provoserer kosten min deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et år siden ble jeg veganer. Jeg ville gå ned i vekt og brukte først kosten som en diett, men etter at jeg gikk ned de 10 kg jeg ønsket å gå ned fortsatte jeg dette sunne kostholdet. Jeg fikk finere hår, lengre vipper, bedre fordøyelse og mer energi. Bra for meg, ikke sant? Så hvorfor blir da folk så jævlig provoserte av at jeg ikke spiser kjøtt, melkeprodukter og egg? Hvorfor plager det deg så jævlig at jeg ikke vil ha brød? Ja, veganere spiser ofte brød, men jeg vil ikke det. Jeg får vondt i magen.

Plager det feite folk så sinnsykt at andre mennesker klarer å legge om livsstilen sin, mens de bare fortsette å være sitt gamle, feite seg?



Anonymous poster hash: cf87d...79b
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel mer å gjøre med at folk som plutselig blir veganere eller legger om til et annet kosthold, ofte misjonerer så mye om sitt eget kosthold. Folk blir drittleie.



Anonymous poster hash: ae3c8...76c
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det feite folk så sinnsykt at andre mennesker klarer å legge om livsstilen sin, mens de bare fortsette å være sitt gamle, feite seg?

Enig med Erazor. Sikker på at det ikke er denne holdningen som provoserer?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plager det feite folk så sinnsykt at andre mennesker klarer å legge om livsstilen sin, mens de bare fortsette å være sitt gamle, feite seg?

Anonymous poster hash: cf87d...79b

Fordi du i samme slengen som du snakker om ditt kosthold også snakker nedlatende om de som er overvektige tipper jeg..

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et år siden ble jeg veganer. Jeg ville gå ned i vekt og brukte først kosten som en diett, men etter at jeg gikk ned de 10 kg jeg ønsket å gå ned fortsatte jeg dette sunne kostholdet. Jeg fikk finere hår, lengre vipper, bedre fordøyelse og mer energi. Bra for meg, ikke sant? Så hvorfor blir da folk så jævlig provoserte av at jeg ikke spiser kjøtt, melkeprodukter og egg? Hvorfor plager det deg så jævlig at jeg ikke vil ha brød? Ja, veganere spiser ofte brød, men jeg vil ikke det. Jeg får vondt i magen.

Plager det feite folk så sinnsykt at andre mennesker klarer å legge om livsstilen sin, mens de bare fortsette å være sitt gamle, feite seg?

Anonymous poster hash: cf87d...79b

Tipper det er andre trekk med personligheten din enn kostholdspreferanser som gjør at folk ikke liker deg kjære.

Anonymous poster hash: 02f53...beb

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel mer å gjøre med at folk som plutselig blir veganere eller legger om til et annet kosthold, ofte misjonerer så mye om sitt eget kosthold. Folk blir drittleie.

Anonymous poster hash: ae3c8...76c

Dette. Dersom du ikke prøver å omvende meg, så er det likegydig for meg hva du spiser. Men jeg orker ikke å være rundt mennesker som prøver å få meg til å få dårlig samvittighet hver gang jeg spiser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganere har en tendens til å være veldig ekstreme. Hvis du ikke er veganer og nevner det så kan de begynne å snakke dritt om deg. Jeg var medlem av en vegan gruppe og ble sjikanert som pokker da de fant ut at jeg ikke er veganer. Har aldri fått så mye dritt slengt etter meg.

Mange som ikke respekterer de som ikke spiser kjøtt og dømmer dem fort som faen. Hvis du våger å dømme dem for å være veganer, så er det derimot helt sjokkerende for dem. Double standards.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det provoserer meg ikke hvis du velger å risikere din egen helse for dyras velferd. Det ser jeg opp til. Men det provoserer meg når veganere og vegetarianere tror at det er sunnere å kutte ut kjøtt. Og det provoserer meg når veganere og vegetarianere tror at det er bærekraftig hvis hele verdens befolkning slutter å spise kjøtt. Og selvfølgelig når de er in-your-face med veganismen og vegetarismen hele tiden.

At du ikke spiser brød plager meg ikke det grann. Brød er usunt, så flott for deg at du har kuttet ut brød!



Anonymous poster hash: 170fc...67b
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driter vel i hva du spiser og ikke spiser. Blir ikke provosert. Derimot kunne jeg blitt provosert dersom du mobber og sjikanerer disse "feite folkene som ikke klarer å legge om livsstilen sin, mens de bare fortsette å være sitt gamle, feite seg"..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, og dette sier jeg med hånden på hjertet, jeg prøver aldri å få noen over på vegansiden.

Spesielt tanta mi blir provosert av at jeg ikke spiser kjøttet hun har lagd. Hun sier ofte at jeg spiste da kjøtt før, så hvorfor ikke bare gjøre det denne ene gangen.

Og jeg har noen feite, unnskyld, frodige venninner som hele tiden klager på at de er tjukke, men hvis jeg sier at vegankostholdet hjalp meg ned i vekt blir de kjempe provoserte og sier at jeg leker meg helsen min. Hva er galt med å bare leve på frukt, grønnsaker, nøtter, frø og bær? Hva er det jeg mangler? Jeg tar de vitaminene jeg trenger, og verdiene mine er på topp.

TS



Anonymous poster hash: cf87d...79b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninne som er veganer. Føler litt vel ofte at hun skal gi meg dårlig samvittighet, og legger ut ekstremt mye på facebook om hvordan dyr har det osv.
Gjør meg ikke noe at mennesker er veganere, men jeg hadde virkelig slitt med å reise på ferie med en veganer. Lite plasser å spise.



Anonymous poster hash: 4edf7...d4f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir ikke provosert.. Men kan synes det er irriterende om folk som på død og liv skal prate om det 24/7, eller gjøre et stort nummer ut av det.

Et annet element kan være forventning om forskjellsbehandling, du inviterer en hel gjeng på middag for eks og personen som ikke spiser ditt og datt forventer at det er et alternativ til dem.. Eller slår seg helt vrang når man skal ut å spise, klager over at restauranten ikke har alternativer til dem..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninne som er veganer. Føler litt vel ofte at hun skal gi meg dårlig samvittighet, og legger ut ekstremt mye på facebook om hvordan dyr har det osv.

Gjør meg ikke noe at mennesker er veganere, men jeg hadde virkelig slitt med å reise på ferie med en veganer. Lite plasser å spise.

Anonymous poster hash: 4edf7...d4f

Jeg gjør det ikke for dyrenes skyld, jeg har faktisk ikke sett noen slike videoer og engasjerer meg ikke for det i det hele tatt.

Jeg gjør det fordi kroppen føles fantastisk.

Anonymous poster hash: cf87d...79b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninne som er veganer. Føler litt vel ofte at hun skal gi meg dårlig samvittighet, og legger ut ekstremt mye på facebook om hvordan dyr har det osv.

Gjør meg ikke noe at mennesker er veganere, men jeg hadde virkelig slitt med å reise på ferie med en veganer. Lite plasser å spise.

Anonymous poster hash: 4edf7...d4f

Det er jo ikke så rart at en veganer ønsker å spise et sted de serverer mat som han/hun kan spise? Hvis du hadde glutenallergi ville jo alle tatt hensyn til deg og gått et sted de har mat du kan spise. Det er dette her jeg mener med feite folk som blir så jævlig provosert. Du har en sånn holdning at siden jeg er så sunn så får jeg faen meg seile min egen sjø og heller så på dere andre spise, istedenfor å dra et sted der alle finner mat de liker.

Anonymous poster hash: cf87d...79b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Kunne ikke brydd meg mindre enn hva folk velger å putte i seg. Så lenge folk trives med kostholdet sitt så er det meg revnende likegyldig om de spiser kjøtt eller ikke.

Det som provoserer meg er folk som mener at fordi de har funnet noe som funker for dem så MÅ det funke for alle. Om det er veganer, vegetarianer, LCHF, lavkarbo, høykarbo, steinalderdiett, lavkalori etc. Det som funker for en funker ikke for alle. Jeg respekterer alle kosthold så lenge folk får i seg alle næringsstoffene de de trenger og ikke sulter seg selv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...