Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Denne vil jeg være med på :D Målet er ned 15-17 kg ned før sommeren.. Skal til USA i 3 uker så vil gjerne være i fin form til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi lage hvert vårt innlegg der vi redigerer og oppdaterer etterhvert, eller skrive et innlegg hver veiedag?

Hmm, godt spørsmål. Tror tråden blir litt "stille" ved å bare oppdatere innlegg fra begynnelsen av, så hva om folk tar tabellen og limer inn med oppdateringer hver fredag, og så oppdaterer jeg en oversikt over hele gjengen i hovedinnlegget? Det blir med pose og sekk på den måten, og åpner mer for diskusjon underveis.

Skal vi skrive ned startvekt den 3. januar? Kan jo hende man går litt opp eller ned dagene til 3 januar :)

Tror det blir noe en får velge litt selv. Jeg skriver min startvekt 3. januar og fører begge steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Gleder meg egentlig til å sette igang i januar igjen.

Selv om jeg ikke MÅ spise ting jeg ikke burde spise, så blir det fort til at jeg spiser både sukker og poteter nå i romjulen likevel. Kjenner jeg er oppblåst, har gått opp litt i vekt og føler meg skikkelig mett og uvel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg egentlig til å sette igang i januar igjen.

Selv om jeg ikke MÅ spise ting jeg ikke burde spise, så blir det fort til at jeg spiser både sukker og poteter nå i romjulen likevel. Kjenner jeg er oppblåst, har gått opp litt i vekt og føler meg skikkelig mett og uvel :fnise:

Jeg er motsatt og "tjuvstarter"...! Synes det er deilig å ha både lyst og ork til å gå en tur når jeg føler meg "daff" - tidligere har jeg ikke engang lagt merke til hvor daff jeg har vært :sjokkert:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, godt spørsmål. Tror tråden blir litt "stille" ved å bare oppdatere innlegg fra begynnelsen av, så hva om folk tar tabellen og limer inn med oppdateringer hver fredag, og så oppdaterer jeg en oversikt over hele gjengen i hovedinnlegget? Det blir med pose og sekk på den måten, og åpner mer for diskusjon underveis.

Stemmer for dette forslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Hmm, godt spørsmål. Tror tråden blir litt "stille" ved å bare oppdatere innlegg fra begynnelsen av, så hva om folk tar tabellen og limer inn med oppdateringer hver fredag, og så oppdaterer jeg en oversikt over hele gjengen i hovedinnlegget? Det blir med pose og sekk på den måten, og åpner mer for diskusjon underveis.

Tror det blir noe en får velge litt selv. Jeg skriver min startvekt 3. januar og fører begge steder.

God plan.

Jeg får melde meg på jeg også. Ikke mye jeg skal ned, da jeg fikk av en del i sommer/høst. Men kjekt å ha fokus på vektnedgang, trening og sunt kosthold.

Nå har jeg fråtsa i jula og ikke trent på snart to uker, så her er det på tide å komme igang igjen. Må bare ut å kjøpe batterier til vekta, så er jeg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med! Gleder meg. ;) 2014 blir for meg et år hvor livsstilen skal endres totalt!

Endret av Zeroholic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med jeg også! Har fått tredemølle til jul og nyttårsforsettet er å gå ned 15-20 kg :)
Gleder meg til å starte (må bare få denne mølla hjem... venter spent på postmannen hver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her:) Skal ned 40kg, men satser på -15kg før påske. Gruer meg litt til å gå på vekten på fredag, det har blitt veldig mye mat og godteri den siste uken. Men jeg har vært flink og trent litt innimellom, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med videre. Jeg var med i tråden før jul, men kom litt sent inn på grunn av manglende tilgang på badevekt. Opprinnelig startvekt i sommer en gang var 75 kg. Omtrent når ned 5 kg før jul-tråden startet var jeg 73,5 kg. Siste veiing før jul viste 69,6 kg. Tror jeg skal sette mitt eget mål til påske til 65 kg - ikke særlig ambisiøst, men jeg er ikke veldig streng med meg selv heller. Det er dessuten 10 år siden jeg veide så lite sist (og sikkert 15 år, minst, siden jeg var mindre enn det), så jeg er ikke en gang sikker på om jeg vil ned mer enn det.

Kommer tilbake med ferdig utfylt førsteinnlegg 3. januar :)

B85



Anonymous poster hash: bda44...5e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med! Veldig usikker på hva jeg skal sette som mål. Er i ferd med å tippe over til overvektig på BMI, gått opp 7 kg siste året. Så kanskje jeg skal satse på å bli kvitt de 7 kiloene igjen innen påske? Eller blir det litt vel optimistisk? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Jeg vil og være med! Veldig usikker på hva jeg skal sette som mål. Er i ferd med å tippe over til overvektig på BMI, gått opp 7 kg siste året. Så kanskje jeg skal satse på å bli kvitt de 7 kiloene igjen innen påske? Eller blir det litt vel optimistisk? :vetikke:

Høres fornuftig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt at mange blir med! :laugh: Gleder meg veldig til å komme i gang igjen, for det er vanskelig å sitte fem meter fra kjøleskapet såpass lenge av gangen - uten å åpne det.

Vil gjerne få anbefale noen apper jeg har kost meg stort med, og det er noen jeg fant til iPhone.

Squats pro

En app som inneholder et solid treningsprogram som sakte, men sikkert gir deg styrken til å gjennomføre en økt med mange titalls knebøy. Man begynner forsiktig og fortsetter gjennom noen måneder, og appen registrerer alt du gjør av knebøy i mellomtiden, noe som gir deg en motiverende oversikt over fremgangen din. Du kan trene fritt utenfor programmet, og den registrerer slike økter også. Jeg har alltid hatet knebøy, men etter at jeg gikk ned i vekt, har det vært mye lettere å utføre øvelsen. Det fine med appen er at den hjelper deg å oppnå fremgang med et ferdig treningsprogram som er kjempemotiverende. Om du er nybegynner eller er i god form allerede, begynner du bare på et høyere level.

Situps pro

Samme som forrige app, men denne er for situps. Ferdige programmer ligger klart også i denne appen, og den teller situps mens du tar dem, dette ved hjelp av telefonens egne funksjoner for å gjenkjenne bevegelse.

iMuscle 2

Dette er min favoritt av alt jeg har. Du får se en 3D-modell av en menneskekropp, og så velger du den muskelen du vil trene. Det kommer og utallige øvelser som er animerte slik at du får se hvordan de utføres. Informasjon om sekundære muskler som jobber under øvelsen, er også inkludert. Appen er litt knotete, men den er verdt hvert øre. Den siste oppdateringen inkluderer flere lag av muskler, slik at du kan se alt som er der - hele veien inn til skjelettet.

screen640x640.jpeg



Jeg vil og være med! Veldig usikker på hva jeg skal sette som mål. Er i ferd med å tippe over til overvektig på BMI, gått opp 7 kg siste året. Så kanskje jeg skal satse på å bli kvitt de 7 kiloene igjen innen påske? Eller blir det litt vel optimistisk? :vetikke:

Jeg er også litt usikker, men blir inspirert av dere andre her... Lurer faktisk på om jeg skal slå på stortrommen og gå for 8 kg, jeg! :danse: Jeg har ikke veid 60 kg siden tenårene, men jeg vet at jeg kan klare det, og må nesten bare våge å sette et ambisiøst mål. Trener mye fra før, så må egentlig bare bli mer motivert i forhold til kostholdet nå.



Jeg er også med! Skal gifte meg til sommeren og vil se bra ut! Målet er ned 10-15 kg :-)

SÅ SPENNENDE! :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med :)

Startvekt fra tidligere: 110 (januar 2012)

Høyde (valgfritt): 176 cm

Startvekt for denne tråden: 91,5 kg

Mål til påske: 79 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt usikker, men blir inspirert av dere andre her... Lurer faktisk på om jeg skal slå på stortrommen og gå for 8 kg, jeg! :danse: Jeg har ikke veid 60 kg siden tenårene, men jeg vet at jeg kan klare det, og må nesten bare våge å sette et ambisiøst mål. Trener mye fra før, så må egentlig bare bli mer motivert i forhold til kostholdet nå.

Dette klarer vi! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...