Gå til innhold

India. Hva vet du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om india er et sted for meg og mannen å besøke i sommer. Vi har nettopp kjøpt oss et nytt hus og har egentlig ikke så mye å rutte med. Så, hvor mye tror dere vi kommer til å bruke på 1 måned? Altså

* hvor mye koster et fint hotell i India?

* hva noster mat og drikke per pers?

* Er det trygt å oppholde seg i India hvis vi passer på å bare være steder det er turister?

* hva kan dere si om India?

* tilføy det dere føler for.

Anonymous poster hash: 7aada...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

India er også kjent for verdens heftigste magesyke, èn grunn til at jeg ikke drar dit. I tillegg til at jeg boikotter landet pga mange svært brutale voldtekter som landet ikke gjør nok for å forhindre.



Anonymous poster hash: feb1a...1c8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit at over 70% av kvinnene i india har blitt voldtatt en eller flere ganger.

Jeg veit derfor at det ikke er dit jeg vil dra som turist og bruke penger.



Anonymous poster hash: 880d6...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde stått over den turen der og heller valgt et tryggere land.

i de fleste land er man trygg med mannlig følge men i india hopper gjerne flere inn på en gang så man blir raskt outnumbered. lest flere grove saker hvor kvinnelige turister har blitt gjengvoldtatt foran mannen sin

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på om india er et sted for meg og mannen å besøke i sommer. Vi har nettopp kjøpt oss et nytt hus og har egentlig ikke så mye å rutte med. Så, hvor mye tror dere vi kommer til å bruke på 1 måned? Altså

* hvor mye koster et fint hotell i India?

* hva noster mat og drikke per pers?

* Er det trygt å oppholde seg i India hvis vi passer på å bare være steder det er turister?

* hva kan dere si om India?

* tilføy det dere føler for.

Anonymous poster hash: 7aada...898

Jeg har vært i India tre ganger. Første gangen med venner, de to siste gangene alene (er kvinne).

Hotellpriser varierer veldig. Nokså dyrt i de store byene og i Agra, f.eks. Jeg betalte vel rundt 1000 kroner for en strandhytte i Goa. Mens i Delhi bodde jeg og en annen på et ganske fint hotell, der vi betalte ca 1500 kroner for tre netter(hvis jeg ikke husker helt feil).

Betalte rundt 30-35 kroner for et bedre måltid, med rødvin til! Ellers er det vanlig for rundt 20-25 kroner for et vanlig indisk måltid(i turistplasser som Goa).

Jeg brukte vel rundt 1500-1700 kroner i uken. Dere bruker nok litt mer mtp mat og drikke og ev. shopping, men jeg måtte betale for dobbeltrom selvom jeg var alene, så vil ikke tro at dere bruker såå mye mer. Med mindre dere drikker som svamper :P

Jeg har bare gode opplevelser! Har heller ikke bare vært steder der det er kun turister. Bare pass på å dekke skuldre og knær i byer/landsbyer. I Goa og Kerala er det fritt fram for shorts og bikini :P Men hvis dere skal reise i sommer, er jeg ikke sikker på om Goa er the place to be. Sommer er regnsesong. Har aldri vært der om sommeren, så kan dessverre ikke komme med noen gode råd angående det. Hører at det er veldig varmt i store deler av India, men at det er ganske ok i Nord-India (Shimla og omegn).

Elsker India! Men det er veldig overveldende i begynnelsen. Dra til en storby først, og deretter til turistplasser som Goa eller Kerala før dere ev. drar til en storby igjen. Da får dere sjokket, og så litt tilvenning i India light..da ble ihvertfall jeg forelsket og det var ganske greit å komme til Delhi igjen :)

Hvis dere drar; kos dere. Bli kjent med India og menneskene der, de er fantastiske. :)

I tillegg til at jeg boikotter landet pga mange svært brutale voldtekter som landet ikke gjør nok for å forhindre.

Anonymous poster hash: feb1a...1c8

"som landet ikke gjør nok for å forhindre"? :fnise: morsom formulering. Hva er det LANDET skal gjøre da?

Det er forøvrig flere ting som har skjedd de siste årene; f.eks. sosiale bevegelser, som oppsto i kjølvannet av voldtekten der den 23 år gamle studenten døde. Et annet eksempel er politifolk som har dannet foreninger for å forbedre prosessen for kvinner som anmelder.

Anonymous poster hash: 0af3b...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har så mye å rutte med, hvorfor drar dere ikke til Thailand, da. Billig å fly og masse å se utenom turiststedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal til India, anbefaler jeg at du tar det med et reisebyrå hvor du reiser med en gjeng. Dere vil være myemye mer beskyttet. India er et fint sted å reise, en helt annen kultur og masse moro. Sikrest er å ta det med et reisebyrå enn å planlegge hele turen alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en inder selv, og selvsagt elsker India. Blant mine norske venner og bekjente og ikke minst fremmede I jobb sammenheng, som jeg har møtt, har jeg funnet ut at mange er I den stilling at de ikke tørr å reise dit. Dette fordi de er redde for at indere skal hoppe på de, så fort de går ut av flyet. Andre som har reist både en og to ganger, drømmer om å gjøre det igjen, fordi de simpelthen elsker landet.

Tar man hensyn når man er I et land man ikke kjenner så godt, så går det veldig greit. Jeg er enig med det en skrev tidligere, prøv å reise via et reisebyrå. sammen med en gruppe. De vil ta med dere på tryggere plasser, lære hva man bør og ikke bør gjøre. Når man har gjort det et par ganger, kan man prøve igjen, på egen hand.

India med ekstrem fattigdom og slum, kan være veldig overveldende med en gang, så gi den en sjans, før du finner ut at det ikke er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men flere av mine venninner har studert der. India er uten tvil førsteprioditet neste gang jeg skal på langreise!

Siden venninnene mine bor der, får jeg ofte snaps og får se bilder på Instagram. Det virker veldig fint og de er flinke til å ikke være typiske turister. De opplever byen som den er og blir kjent med mange innbyggere, feirer indiske høytider og lignende.

Som jeg har forstått det på dem er det flyreisen som koster. Å bo og å leve der er billig (med mindre man skal leve etter norsk standard/turistplasser).

India er også kjent for verdens heftigste magesyke, èn grunn til at jeg ikke drar dit. I tillegg til at jeg boikotter landet pga mange svært brutale voldtekter som landet ikke gjør nok for å forhindre.



Anonymous poster hash: feb1a...1c8

Jeg veit at over 70% av kvinnene i india har blitt voldtatt en eller flere ganger.

Jeg veit derfor at det ikke er dit jeg vil dra som turist og bruke penger.



Anonymous poster hash: 880d6...2dc

hadde stått over den turen der og heller valgt et tryggere land.

i de fleste land er man trygg med mannlig følge men i india hopper gjerne flere inn på en gang så man blir raskt outnumbered. lest flere grove saker hvor kvinnelige turister har blitt gjengvoldtatt foran mannen sin

Så negative dere er til å oppleve nye kulturer. Skal man bare reise steder som er som Norge? Steder som er helt perfekte? Man tar sine forhåndsregler uansett hvor man skal.

Dere må ikke bare tenke på hva dere leser i VG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så negative dere er til å oppleve nye kulturer. Skal man bare reise steder som er som Norge? Steder som er helt perfekte? Man tar sine forhåndsregler uansett hvor man skal.

Dere må ikke bare tenke på hva dere leser i VG! :)

Hva mener du? Jeg reiser ikke i Norge.

Negativ til å oppleve ny kultur? Jeg har besøkt 20-23 land i verden for å oppleve nettopp det : andre kulturer.

For meg personlig hadde India vært et fint reisemål - ettersom jeg er mann har jeg lite å frykte.

Jeg har heller ikke lest noe i VG om India, jeg forholder meg til rapporter fra FN og menneskerettighets organisasjoner og det er ikke til å unngå legge merke til at kvinnediskriminering og voldtekt er et enormt problem i India. Det er også utrygt for kvinnelige turister der - selv med menn som reisefølge.

Er uenig i hele innlegget ditt bortsett fra "gjelder ta sine forhåndsregler" - og forhåndsregelen her er for kvinner å finne en annen destinasjon.

Ville du reist til Somalia, Irak, Afghanistan, Syria eller Libya på ferie? hvis ikke, hvorfor ville du ikke dratt Er du negativ til å oppleve nye kulturer? Du må ikke tro på alt du leser i VG. Gjelder bare ta sine forhåndsregler så går det bra eller hva?

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg reiser ikke i Norge.

Negativ til å oppleve ny kultur? Jeg har besøkt 20-23 land i verden for å oppleve nettopp det : andre kulturer.

For meg personlig hadde India vært et fint reisemål - ettersom jeg er mann har jeg lite å frykte.

Jeg har heller ikke lest noe i VG om India, jeg forholder meg til rapporter fra FN og menneskerettighets organisasjoner og det er ikke til å unngå legge merke til at kvinnediskriminering og voldtekt er et enormt problem i India. Det er også utrygt for kvinnelige turister der - selv med menn som reisefølge.

Er uenig i hele innlegget ditt bortsett fra "gjelder ta sine forhåndsregler" - og forhåndsregelen her er for kvinner å finne en annen destinasjon.

Ville du reist til Somalia, Irak, Afghanistan, Syria eller Libya på ferie? hvis ikke, hvorfor ville du ikke dratt Er du negativ til å oppleve nye kulturer? Du må ikke tro på alt du leser i VG. Gjelder bare ta sine forhåndsregler så går det bra eller hva?

Jeg har vært i Syria og i Libanon, og planla studietur til Palestina. Alle nordmenn sa at jeg var gal og idiot som dro siden jeg kom til å bli drept og voldtatt.

Dette er fordommer folk skaper seg fordi de bare ser på hva media forteller dem, og ikke orker å tenke selv.

Jeg ble ikke drept eller voldtatt, men fikk derimot mange gode venner og fikk se folk som lever totalt annerledes enn oss.

Både rike folk som har det helt fantastisk samt fattige mennesker og mennesker i flyktningeleirer som har opplevd tragedier.

Og jo, jeg tok mine forhåndsregler. Går aldri inn i land med mine norske normer. Jeg visste hvordan jeg som kvinne skulle te meg i moskéer, jeg visste at jeg som turist aldri, aldri måtte fotografere soldatene i gatene og jeg visste at jeg aldri måtte gå alene på kvelden eller i tomme gater.

Hadde jeg gjort dette hadde jeg ikke tatt mine forhåndsregler som er å lese seg opp i kulturen. Som hun norske damen som meldte en voldtekt i Abu Dhabi. Hun hadde ikke gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Elsker India, og anbefaler alle å dra dit. Jeg var i Goa i 3mnd, januar, februar og mars sammen med 4 andre jenter, på praksis. Vi jobbet i slummen og levde som mange indere gjør. Jeg følte meg alltid trygg! Gikk ikke alene rundt etter mørkets frambrudd, men kunne godt kjøre scooter alene midt på natta, uten st dette var noe problem. Eneste ga gen jeg følte meg litt utrygg, var da jeg var ved en nattklubb hvor det var ekstremt mye narkotika. Og ingen indere, kun hvite drugheads.

Mitt inntrykk er at, jo, det finnes perverse indere, men de fleste er veldig snille og hjelpsomme og de er glade i å bli kjent med nye mennesker.mkanskje dere kan tilknytte dere en frivillig organisasjon slik som oss, så har dere et nettverk hvis dere skulle føle dere utrygge. Sjekk ut El Shaddai, www.childrescue.net.

Mat er billig, du kan også bo veldig billig hvis du ikke trenger høy standard. Vi bodde for 100,- natta (2 stk) i en enkel strandhytte da vi feriere, men her er standarden forholdsvis enkel og sparsom.

ELSKER India, og ska, tilbake allerede i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...