Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Takk for svar på togbiletter. Sist gang jeg var i London jaktet vi etter en sportsbutikk "sportsdireckt" men fant til slutt en pitteliten butikk med det navnet. Nå har jeg hørt og lest at det er en butikk som selger det samme som heter Lily White. er denne hvert og gå innom eller er den også liten eller har høye priser?
Skjønt den ligger rett ved undergrunnsbanen piccadilly Circus. Noen erfaring er? Veldig interesert i billig treningsklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du fortsatt ønsker svar på dette, men... jeg har bodd på Somerset Hotel to ganger. Helt greit hotell, sist jeg var der hadde de pusset opp det rommet vi fikk, og de har nok fortsatt denne jobben i ettertid så det burde se bra ut på rommene. Veldig fornøyd i hvert fall, selv om badet fortsatt virket litt shabby da vi var der sist :)

Men det er ingen heis der, og er du så uheldig å komme øverst (det er tre eller fire etasjer) må du opp en ganske trang nesten-vindeltrapp, men det går (kan bli litt vanskelig med mye bagasje, jeg snakker av erfaring). Entreen kan se litt shabby ut, men det er god standard på rommene og frokosten er ok i forhold til pris.

Største plusset med hotellet er helt klart at det ligger rett ved Baker St, Baker St. Station og Madame Tussauds, så det er veldig sentralt og ikke langt ifra Oxford Street. Med undergrunnen tar det fem minutter å komme seg til Oxford Street. Det ligger også en Subway, Pizza Hut og Tesco Express rett i nærheten. I tillegg ligger det en koselig pub på hjørnet av gata ved undergrunnen som absolutt burde sjekkes ut :)

Tusen takk for tilbakemelding!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skal reise på shoppingtur til London annbefaler jeg virkelig å bestille en Personal shopper i forkant. Vær tidlig ute for dette er veldig populært! Har hatt det hos Debenhams flere ganger og koser meg like mye hver gang.

Man får ett privat lite rom å sitte i (ta gjerne med ei venninde om dere reiser flere), litt å drikke og en personal shopper som kommer og snakker litt mer dere og finner ut hva dere vil ha, størrelser, budsjett og stil. Så går han eller hun ut og finner masse tøy og accessories som hun/han da kommer tilbake med så dere kan i ro og mak prøve på i det private rommet deres, noen ganger blir shopperen der og kommer med innspill, andre ganger går shopper rett ut igjen for å finne mer.

Og de kommer med tøy jeg aldri hadde vurdert å prøve på før. Kjempe moro!

Anonymous poster hash: 62417...fa0

Ååå, det høres flott ut! Digger Debenhams, men har ikke tenkt på å benytte meg av personal shopper. Hva betaler man for noe sånt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på togbiletter. Sist gang jeg var i London jaktet vi etter en sportsbutikk "sportsdireckt" men fant til slutt en pitteliten butikk med det navnet. Nå har jeg hørt og lest at det er en butikk som selger det samme som heter Lily White. er denne hvert og gå innom eller er den også liten eller har høye priser?

Skjønt den ligger rett ved undergrunnsbanen piccadilly Circus. Noen erfaring er? Veldig interesert i billig treningsklær :)

Lilly White er en stor sportsbutikk på 7 etasjer som ligger på Piccadilly Circus. Vel verdt et besøk der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly White er en stor sportsbutikk på 7 etasjer som ligger på Piccadilly Circus. Vel verdt et besøk der.

Helt enig! Må alltid innom der, og går alltid ut derfra med ett par store poser. Riktignok et kaos av folk, men verdt det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på togbiletter. Sist gang jeg var i London jaktet vi etter en sportsbutikk "sportsdireckt" men fant til slutt en pitteliten butikk med det navnet. Nå har jeg hørt og lest at det er en butikk som selger det samme som heter Lily White. er denne hvert og gå innom eller er den også liten eller har høye priser?

Skjønt den ligger rett ved undergrunnsbanen piccadilly Circus. Noen erfaring er? Veldig interesert i billig treningsklær :)

Takk for svar på togbiletter. Sist gang jeg var i London jaktet vi etter en sportsbutikk "sportsdireckt" men fant til slutt en pitteliten butikk med det navnet. Nå har jeg hørt og lest at det er en butikk som selger det samme som heter Lily White. er denne hvert og gå innom eller er den også liten eller har høye priser?

Skjønt den ligger rett ved undergrunnsbanen piccadilly Circus. Noen erfaring er? Veldig interesert i billig treningsklær :)

Lillywhites er også innen Sports Direct-kjeden. Beregn god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ååå, det høres flott ut! Digger Debenhams, men har ikke tenkt på å benytte meg av personal shopper. Hva betaler man for noe sånt? :)

 

 

Man betaler kun for det du kjøper. Ingenting for selve shopperen!

Anonymous poster hash: 01a84...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i London med barn? Vi skal dit en uke snart, og jeg ser at det er mye gøy å finne på. Bade i Serpentine/Hyde park, lekeplasser/lekefontener. Morsomme museum, aktiviteter og butikker.

 

Noen som har vært der med barn i barnehagealder, og har noe spesielt å anbefale?



Anonymous poster hash: 4e8d7...f27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har vært i London med barn? Vi skal dit en uke snart, og jeg ser at det er mye gøy å finne på. Bade i Serpentine/Hyde park, lekeplasser/lekefontener. Morsomme museum, aktiviteter og butikker.

 

Noen som har vært der med barn i barnehagealder, og har noe spesielt å anbefale?

Anonymous poster hash: 4e8d7...f27

 

 

 

Har ikke reist dit med barn selv, men er massevis å gjøre i byen for de som gjør det!

 

http://www.timeout.com/london/kids

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Det skal finnes et museum som har eksemplarer av alle grunnstoffene. Noen som vet?

Jeg har prøvd å Google, men finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med taxi i London? Vi er en gjeng på seks stykker, og ender opp på Liverpool Street stasjon, og skal reise over en halvtime med mye krøll og gåing med bagasje til hotellet. 

 

Vil det spare mye tid å ta to taxier? Fant en side på nett som sa at prisen for taxi vil sånn sirka bli 18 pund per taxi, men er det verd det? Og hvordan flyter trafikken der på ettermiddagen? 

 

Vi skal kjøpe Oyster card mens vi er der, men jeg bare tenker på når vi drasser rundt på kofferter og er slitne etter lang reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med taxi i London? Vi er en gjeng på seks stykker, og ender opp på Liverpool Street stasjon, og skal reise over en halvtime med mye krøll og gåing med bagasje til hotellet. 

 

Vil det spare mye tid å ta to taxier? Fant en side på nett som sa at prisen for taxi vil sånn sirka bli 18 pund per taxi, men er det verd det? Og hvordan flyter trafikken der på ettermiddagen? 

 

Vi skal kjøpe Oyster card mens vi er der, men jeg bare tenker på når vi drasser rundt på kofferter og er slitne etter lang reise.

Veldig greit med taxi i London - i allefall når man har bagasje og skal til hotellet fra togstasjon, etter en lang reise og slikt. Blir overrasket over hvor billig det er, hver gang. Når man er flere og spleiser, er det i allefall ingenting å lure på. :)

Anonymous poster hash: 4e8d7...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med taxi i London? Vi er en gjeng på seks stykker, og ender opp på Liverpool Street stasjon, og skal reise over en halvtime med mye krøll og gåing med bagasje til hotellet. 

 

Vil det spare mye tid å ta to taxier? Fant en side på nett som sa at prisen for taxi vil sånn sirka bli 18 pund per taxi, men er det verd det? Og hvordan flyter trafikken der på ettermiddagen? 

 

Vi skal kjøpe Oyster card mens vi er der, men jeg bare tenker på når vi drasser rundt på kofferter og er slitne etter lang reise.

Jeg foretrekker taxi til hotellet.

Men jeg bor sammen med en som sikkert kunne funnet på å gå dit eller ta t-banen (noe som egentlig bare blir stress i mitt hode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har aldri tatt taxi i London. Går helt greit å ta tuben, selv med to svære kofferter på 23 kg hver og 10 kg håndbagasje :P

 

Noen som har vært på Hunterian Museum i London? Jeg viiil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnetur til London.. hvilket område bør man bo i? Vi ønsker nærhet til koslige puber og restauranter :)

 

 

Det er egentlig økonomien som bestemmer stort sett. Med undergrunnen er det raskt og enkelt å komme seg overalt egentlig. Se på google maps, søk opp mulige hoteller og se hvor langt de er unna tube stasjoner. Har vært der ett par ganger i forskjellige områder. Og puber og restauranter har det vært overalt jeg har vært ihvertfall.

 

Få ett budsjett og tenk litt over hva slags nabolag dere kunne tenke dere. Vi vil ha det litt roligere denne gangen, så vi var heldige og fant ett rimelig hotel i Westminister. Gangen før ville vi ha det litt mer aktivt og livlig, så vi fant en rimelig travellodge aktig plass i Kennington, rett ved krigsmuseet. 

 

Bruk også google maps aktivt for å se i nabolaget hva som finnes, hvor lang tid det tar å komme seg rundt etc. Gull verd.

Endret av Atomica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Venninnetur til London.. hvilket område bør man bo i? Vi ønsker nærhet til koslige puber og restauranter :)

Nå spørs det på budsjettet deres da, men jeg er veldig glad i Soho. Hotell er ofte litt dyrt der, men jeg syns det er verdt å betale litt ekstra for å bo i det området. Det er også et stort utvalg av både puber og restauranter, og prisene er som regel lavere enn midt i turistgryta ved Oxford Street.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...