Gå til innhold

Barn og Frozen filmen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker i bhg til datteren min, på datteren min, bekjentes barn osv osv at denne filmen har virkelig tatt av! ;) Leketøysbutikker er robba for Frozen leker, klær, ting og tang. Kjenner flere som sitter på Ebay og spiller haugevis med frozen saker til barna.

Hva er det med denne filmen som gjør at den har blitt så populær? Sånn i forhold til andre Disneyfilmer?



Anonymous poster hash: 548af...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Aner ikke. Men det er helt vilt. Og mulig det er fordi jentene kan relatere seg til hovedpersonene, og det er en søt historie som det er enkelt å forstå, pluss et dryss magi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, humoren og musikken.

For barnas del er vel kombinasjonen humor, morsomme sanger, vakre prinsesser, prinser, skurker, en skurkeprins Sven, og Olaf uslåelig.



Anonymous poster hash: c214e...48f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Men det er helt vilt. Og mulig det er fordi jentene kan relatere seg til hovedpersonene, og det er en søt historie som det er enkelt å forstå, pluss et dryss magi.

Ja jeg må le, det tar jo helt av :fnise::fnise::fnise: Har nå sittet på ebay i kveld og handlet litt til min datter som hun skal få til jul, rasende billig også.

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel prinsesse/ dronning- opplegget som har vekket min datters interesse. Men vi har ikke kjørt så hardt på her i huset, hun så den på kino da den gikk, også fikk hun den i gave en god stund etterpå. Vi har ikke kjøpt noen effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seajewel

Min får Frostdukker til jul. Disse har hun ønsket seg lenge. Blå er Frostfargen, så nå skal alle klær være blå eller lilla, tilogmed drikkekoppen må helst være blå. Som i Frost. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får Frostdukker til jul. Disse har hun ønsket seg lenge. Blå er Frostfargen, så nå skal alle klær være blå eller lilla, tilogmed drikkekoppen må helst være blå. Som i Frost. :ler:

ja du nå har jeg da bestilt frostdukker, frost nattkjole, frost sengetøy (fra cdon, hun må ha ny dyne, så tenkte hun kunne få frozen dyne til jul ;) ), elsa kjole, anna kjole og en haug klsitremerker. Var veldig billig på ebay. Hun vil helst se på Frozen hver dag, haha :fnise: Har filmen på viaplay ;)

Men for meg er det merkelig hvordan denne filmen har blitt såååå populær i forhold til de andre disneyfilmene, hihi ;)

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får Frostdukker til jul. Disse har hun ønsket seg lenge. Blå er Frostfargen, så nå skal alle klær være blå eller lilla, tilogmed drikkekoppen må helst være blå. Som i Frost. :ler:

Samme her! "Jeg liker ikke rosa nå mamma, bare blå!" :P

Min datter har sett en del Disney-filmer, og det er Frost og Modig som har fenget mest av alle. Hun veksler på om det er Elsa/Anna som er det fineste/kuleste eller om det er Merida. Hadde hun fått lov hadde hun nok sett filmene og hørt på musikken dagen lang..

(Og mamma'n går rundt og nynner på "Blir du med og lager snømann" dagen lang.. sukk..)

Anonymous poster hash: d63f0...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! "Jeg liker ikke rosa nå mamma, bare blå!" :P

Min datter har sett en del Disney-filmer, og det er Frost og Modig som har fenget mest av alle. Hun veksler på om det er Elsa/Anna som er det fineste/kuleste eller om det er Merida. Hadde hun fått lov hadde hun nok sett filmene og hørt på musikken dagen lang..

(Og mamma'n går rundt og nynner på "Blir du med og lager snømann" dagen lang.. sukk..)

Anonymous poster hash: d63f0...9da

"nei så på det a, jeg har blitt bestukket, haha" - Olaf når han får en istapp igjennom seg ;):fnise: Vi var i disneyland i høst, min datter er hardbarka Minnie fan, men Minnie måtte borderlig dele med Anna og Elsa da :fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 548af...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

ja du nå har jeg da bestilt frostdukker, frost nattkjole, frost sengetøy (fra cdon, hun må ha ny dyne, så tenkte hun kunne få frozen dyne til jul ;) ), elsa kjole, anna kjole og en haug klsitremerker. Var veldig billig på ebay. Hun vil helst se på Frozen hver dag, haha :fnise: Har filmen på viaplay ;) Men for meg er det merkelig hvordan denne filmen har blitt såååå populær i forhold til de andre disneyfilmene, hihi ;)Anonymous poster hash: 548af...9dc

Det blir en lykkelig jente til jul :)

Det er en veldig godt animert film, fantastisk tegnet. Visstnok er en liten oppfølger på vei også. :)http://www.nrk.no/kultur/ny-_frost_-film-pa-vei-1.11914495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"nei så på det a, jeg har blitt bestukket, haha" - Olaf når han får en istapp igjennom seg ;):fnise: Vi var i disneyland i høst, min datter er hardbarka Minnie fan, men Minnie måtte borderlig dele med Anna og Elsa da :fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Hehe, ja Olaf er tøff! :) Liker filmen godt jeg også, selv om det blir litt i meste laget i blant. :) Her har bl.a Sofia den første måttet vike, og det hadde jeg ikke trodd! Vi skal på Disney on Ice i januar, og Frozen er en del av showet. Håper det blir bra. :D

Anonymous poster hash: d63f0...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Hehe, ja Olaf er tøff! :) Liker filmen godt jeg også, selv om det blir litt i meste laget i blant. :) Her har bl.a Sofia den første måttet vike, og det hadde jeg ikke trodd! Vi skal på Disney on Ice i januar, og Frozen er en del av showet. Håper det blir bra. :D Anonymous poster hash: d63f0...9da

Dit skal vi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke si sikkert at dette er grunnen til at de har blitt så populære, men noe jeg synes utmerker seg med Brave og Frozen er at hovedpersonene er kvinner/jenter som ikke automatisk underbygger 'jomfru i nød'-stereotypien, de markedsføres som tøffe jenter med tæl og vilje som tar situasjonen i egne hender. I Frozen er også klimakset - 'an act of true love' - søskenkjærlighet og ikke romantisk kjærlighet. Anna kureres ikke i en passiv tilstand av et kyss fra prinsen, men gjennom en aktiv, uselvisk handling for å redde sin søster, i motsetning til feks Tornerose og Snehvit. Jeg fikk mange assosiasjoner til Shrek da jeg så Frozen :)

Mye av detaljene i Frozen er kanskje også lett gjenkjennelig for norske barn, feks fjordhester, stavkirker og rosemaling, og om man gjenkjenner symboler fra sin egen kultur er det lettere å føle eierskap til filmen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si sikkert at dette er grunnen til at de har blitt så populære, men noe jeg synes utmerker seg med Brave og Frozen er at hovedpersonene er kvinner/jenter som ikke automatisk underbygger 'jomfru i nød'-stereotypien, de markedsføres som tøffe jenter med tæl og vilje som tar situasjonen i egne hender. I Frozen er også klimakset - 'an act of true love' - søskenkjærlighet og ikke romantisk kjærlighet. Anna kureres ikke i en passiv tilstand av et kyss fra prinsen, men gjennom en aktiv, uselvisk handling for å redde sin søster, i motsetning til feks Tornerose og Snehvit. Jeg fikk mange assosiasjoner til Shrek da jeg så Frozen :)

Mye av detaljene i Frozen er kanskje også lett gjenkjennelig for norske barn, feks fjordhester, stavkirker og rosemaling, og om man gjenkjenner symboler fra sin egen kultur er det lettere å føle eierskap til filmen.

Det er mye sant i det du skriver. Men hør på den galningen her da: http://www.dagbladet.no/2014/03/12/kultur/disney/religion/frost/film/32278567/ Altså er det mulig!!! :jolie::jolie:

Anonymous poster hash: 548af...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en film som har aspekter de kan relatere til, snømenn, reinsdyr, norge, + musikk som er fengende. La dem nyte Frozen, de kunne hørt på miley cyrus..



Anonymous poster hash: 80d5b...9a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel en film som har aspekter de kan relatere til, snømenn, reinsdyr, norge, + musikk som er fengende. La dem nyte Frozen, de kunne hørt på miley cyrus..

Anonymous poster hash: 80d5b...9a2

Sier ikke at det er noe galt i det, det er det da ingen som har skrevet i tråden her. Bare prøver å få tak i hvorfor den har blitt så populær i forhold til andre Disney filmer.

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sant i det du skriver. Men hør på den galningen her da: http://www.dagbladet.no/2014/03/12/kultur/disney/religion/frost/film/32278567/ Altså er det mulig!!! :jolie::jolie:

Anonymous poster hash: 548af...9dc

Hahahahhaha, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, så jeg velger å le til jeg griner :skratte:

Spørs om vi gjør best i å låse inn både døtre og reinsdyr, for sikkerhets skyld :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhaha, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, så jeg velger å le til jeg griner :skratte:

Spørs om vi gjør best i å låse inn både døtre og reinsdyr, for sikkerhets skyld :fnise:

noen burde være spart for seg selv, haha :fnise::fnise::fnise: Dyresex liksom, wtf? :P

Anonymous poster hash: 548af...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...