Gå til innhold

En skam å bli gravid, når man er alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, mente mer at det var en skam for mor å bli gravid uten å være gift! Det du snakker om er jo ren onsdkap!

Anonymous poster hash: 0170a...db5

Poenget er jo at alle desse tinga er resultatet av den enorme skamma det var å bli gravid utanfor ekteskap.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det er en skam. Har ikke noe til overs for kvinner som bevisst blir gravide alene. Saken stiller seg selvsagt annerledes dersom ektefelle dør og man finner ut at man er gravid i etterkant.

Skam? Hvem er du til å dømme andre folks livsvalg.

Velkommen til 2014.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam? Hvem er du til å dømme andre folks livsvalg.

Velkommen til 2014.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

Velkommen til at andre har meninger enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammen sit djupt

Sa mor

Langt inne,

i sjølve livet.

Mor sa,
det var som å stikke ei nål,
tvers igjennom den kvite huda

Å sy hjartet fast til ryggsøyla.



Anonymous poster hash: 70fa7...fae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg er singel og har vært det leeenge. Hun er nå 33 og har vært på Stork-klinikken og blitt gravid. Hun fødte i år en perfekt liten sønn :-)

Jeg syns det er tøft gjort. Barnet vet virkelig at det er ønsket når hun faktisk har gjort dette. Jeg syns absolutt ikke det er noe å skamme seg over, tvert i mot!!

Men å bli gravid på ons med vilje derimot...

Ville også ha ventet noen år før du bestemte deg. Mye kan skje på 5 år ;-)

Anonymous poster hash: 5a03a...3ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til at andre har meninger enn deg.

Meninger er en ting. Å dømme andre er heldigvis ikke opp til meg eller deg, men til Ham.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo at alle desse tinga er resultatet av den enorme skamma det var å bli gravid utanfor ekteskap.

Slutt og pul så mye uten å være gift da!!!!

Anonymous poster hash: 0170a...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg er singel og har vært det leeenge. Hun er nå 33 og har vært på Stork-klinikken og blitt gravid. Hun fødte i år en perfekt liten sønn :-)

Jeg syns det er tøft gjort. Barnet vet virkelig at det er ønsket når hun faktisk har gjort dette. Jeg syns absolutt ikke det er noe å skamme seg over, tvert i mot!!

Men å bli gravid på ons med vilje derimot...

Ville også ha ventet noen år før du bestemte deg. Mye kan skje på 5 år ;-)

Anonymous poster hash: 5a03a...3ba

:blomst::gravid:

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meninger er en ting. Å dømme andre er heldigvis ikke opp til meg eller deg, men til Ham.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

Tror ikke på gud. TS stiller et spørsmål som jeg svarte på. For min del er det skammelig å få barn utenfor ekteskapet. Hva andre velger å gjøre får være opp til dem, ikke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på gud. TS stiller et spørsmål som jeg svarte på. For min del er det skammelig å få barn utenfor ekteskapet. Hva andre velger å gjøre får være opp til dem, ikke meg.

Hvorfor er det skammelig å få barn utenfor ekteskap?

:klo:

Gjelder det samboerskap/partnerskap/kjæresteforhold også?

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det skammelig å få barn utenfor ekteskap?

:klo:

Gjelder det samboerskap/partnerskap/kjæresteforhold også?

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

For meg hører barn ekteskapet til. Kunne ikke falle meg inn å få barn med noen jeg kun var kjæreste/samboer eller partner med.

Vi har alle vår definisjon på moral og hva som er moralsk akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hører barn ekteskapet til. Kunne ikke falle meg inn å få barn med noen jeg kun var kjæreste/samboer eller partner med.

Vi har alle vår definisjon på moral og hva som er moralsk akseptabelt.

Du sier at det er amoralsk med barn utenfor ekteskap, men ingenting om hvorfor det er amoralsk.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ren idioti og irrasjonelt å bli kunstig gravid på den måten når man er 22.

Livet bringer mye annet enn barn, og dette er årene du skal finne ut hva du vil, legge grunnsteinene for karriere og solid inntekt, og evt. finne deg en mann. Barn kommer for de aller fleste senere.

At du "aldri vil finne deg noen" er bare tullball - du er purung og har knapt begynt voksenlivet og dating. Det virker som om du fortsatt er bitter etter et nylig brudd, og selv om det er vanlig å bli irrasjonell i en slik situasjon, skal man vitterlig ikke la det gå så langt at man får barn for å fylle tomrommet.

Jeg synes ikke kunstig befruktning for såpass unge kvinner overhodet burde tillates.



Anonymous poster hash: cf596...23b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det er amoralsk med barn utenfor ekteskap, men ingenting om hvorfor det er amoralsk.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

Jeg personlig synes det viser til dårlige handlinger, verdier og holdninger. Igjen, hva andre velger å gjøre er ikke mitt bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hører barn ekteskapet til. Kunne ikke falle meg inn å få barn med noen jeg kun var kjæreste/samboer eller partner med.

Vi har alle vår definisjon på moral og hva som er moralsk akseptabelt.

Enig med deg. Men hva hvis man var sammen med feil person, og denne valgte å "tilfeldigvis" bli gravid selv etter felles avtale om at dette måtte vente / evt. ikke skje før vi fant ut av hverandre?

Det skjedde med meg. Går ikke en dag der jeg ikke dømmer meg voldsomt, for dette er så i mot alt jeg står for at jeg nesten kveles. Hater alt ved hvordan livet har blitt.

Forøvrig har jeg sett at du er en tilhører av "egen lykkes smed" prinsippet. Er enig, og har hatt stålkontroll på omtrent alt i livet hele veien. Men så skjedde dette alikevel, fordi jeg var så dum å stole på andre mer eller mindre fordi andre ba meg senke skuldrene litt og ikke prøve å kontrollere alt. Bitter? Ja, har blitt det. Blir ensomheten heretter. Orker ikke involvere andre i dette rotet heller. Skyr uordnede forhold som pesten. Men om dette er en bra egenskap å ha? Nei, helt sikkert ikke. Skaper bare negativitet og ødelegger det meste...

Anonymous poster hash: 0f035...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke på gud. TS stiller et spørsmål som jeg svarte på. For min del er det skammelig å få barn utenfor ekteskapet. Hva andre velger å gjøre får være opp til dem, ikke meg.

Så du synes at jeg som er samboende, venter nr 5 og enda ikke er gift, burde skamme meg?

Anonymous poster hash: 3821f...b37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes at jeg som er samboende, venter nr 5 og enda ikke er gift, burde skamme meg?

Anonymous poster hash: 3821f...b37

Hvor har jeg skrevet at jeg dømmer andre? Jeg skriver utifra meg selv, ingen andre. For å sitere meg selv:

Vi har alle vår definisjon på moral og hva som er moralsk akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at jeg dømmer andre? Jeg skriver utifra meg selv, ingen andre. For å sitere meg selv:

Du skriver at det er skammelig. Ergo er du dømmende.

Anonymous poster hash: 70fa7...fae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

For meg hører barn ekteskapet til. Kunne ikke falle meg inn å få barn med noen jeg kun var kjæreste/samboer eller partner med.

Vi har alle vår definisjon på moral og hva som er moralsk akseptabelt.

Hva tenker du er amoralsk her, eller uheldig om du vil?

Jeg er oppriktig interessert altså - ikke fornærmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...