Gå til innhold

Hva skal man gjøre? Voksne mennesker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familiemedlem A bor sammen med familiemedlem B, og det er ille hjemme hos de. Ingen av de jobber, ingen åpner regninger (B har verge), begge to er konstant grinete og det er krig hjemme på grunn av psykiske problemer hos begge to. De er voksne mennesker som burde ta ansvar over sine egne liv, men mye av ansvaret faller over på meg (vi er veldig nære alle tre). Jeg betaler hvis abonnementer blir stengt, handler, osv med egne penger og jeg klarer ikke å si nei, selv om jeg (så vidt) overlever fra lønn til lønn.

Går det an å gjøre noe som helst? Begge to er jo voksne så mest sannsynlig ikke, men jeg tror ikke de har godt av å bo sammen med hverandre. Samtidig er jeg redd for hva som skjer hvis de ikke gjør det, da begge som sagt sliter VELDIG psykisk. Begge to er for "stolte" til å søke hjelp, og nekter.

Jeg blir så fortvilt, jeg vet jeg burde la det være og ikke hjelpe dem, men jeg føler at det kanskje ender dårlig hvis jeg ikke gjør det. Kanskje gjør det det allikevel.



Anonymous poster hash: c2e83...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært lettere å svare dersom du hadde fortalt hvilken relasjon dere har.



Anonymous poster hash: 2dcef...ee3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres ut som en god gjeng.. Hva med å skape litt mer avstand mellom dere? Der du sitter i dag ender du bare i samme dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Kutt den økonomiske støtten, ikke den emosjonelle. Du gjør dem en bjørnetjeneste ved å la dem være avhengige av deg og ikke skulle greie seg selv. Selv om det sikkert blir smertefullt er det det riktige å gjøre, trekk deg ut økonomisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betal noe som helst for dem. De venner seg til at du skal ordne opp for dem, og du sliter deg ut.



Anonymous poster hash: 7e1a3...8b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...