Gå til innhold

Hvem betaler ferien for bonusbarnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde bare kjæresten din reist sammen med sønnen sin, så hadde vel de to delt rom og i og med at du skal være med på turen, så vil dere trenge to rom. Ergo, så synes jeg du skal betale 30000.

Hadde de reist uten sønnen hadde det også holdt med ett rom. Ergo, så synes jeg hun skal betale for seg selv, og ikke hans barn.

Anonymous poster hash: 83622...203

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor et ekstra rom? Vanligvis ligger vel barn på ekstraseng inne hos foreldrene?



Anonymous poster hash: c0f75...f16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor et ekstra rom? Vanligvis ligger vel barn på ekstraseng inne hos foreldrene?

Anonymous poster hash: c0f75...f16

Han er 13 år.

Anonymous poster hash: 4bdb4...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 13 år.

Anonymous poster hash: 4bdb4...559

Og jeg sier det samme som AB, hvorfor eget rom? Får han lov av hotellet? Mange hoteller har 16 års grense for eget rom

Anonymous poster hash: 7b713...036

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selfølgelig ikke betale for sønnen hans når dere ikke engang er samboere. Det synes jeg er JÆVLIG frekt. Revurder forholdet pronto.

Ja vet du hva, jeg er helt enig. Jeg hadde fått som avsmak for hele fyren etter et sånt krav at jeg ikke hadde orket å fortsette forholdet tror jeg.

Dette sier veldig mye om hvem han er.

Anonymous poster hash: 5ce80...998

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor et ekstra rom? Vanligvis ligger vel barn på ekstraseng inne hos foreldrene?

Anonymous poster hash: c0f75...f16

En 13-åring er knapt et barn lenger, og han skal heller ikke bo med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 5ce80...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Personlig synes jeg begge summene er hinsides mye for en ferietur på noen uker. Men, jeg hadde ikke betalt for sønnen til kjæresten min, ikke 10.000. Dette får evt komme når dere sparer på en felles kontro til ferier. Jeg sier som flere her, ville revurdert hele forholdet.

Synes ikke dette er noe man kan forvente, hans barn, hans ansvar

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var spesielt, ja. Jeg hadde ikke betalt for bonusbarn før vi ble samboer. Nå som vi er samboere betaler mannen noen ganger og jeg andre ganger. I fjor betalte han for guttungen, mens i år betalte jeg for han (vi reiste uten mannen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare kjæresten din reist sammen med sønnen sin, så hadde vel de to delt rom og i og med at du skal være med på turen, så vil dere trenge to rom. Ergo, så synes jeg du skal betale 30000.

Det blir jo også helt feil. Så du mener TS skal betale halvparten av hele billetten fordi de sparer inn et rom? Det er sikkert flybillett og annet innbakt. Så hvorfor skal hun betale for den?

En løsning kan være at de regner ut merkostnaden ved å ha han med, HVIS det er sånn at de må ha et ekstra rom. Så betaler far hele den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 13-åring er knapt et barn lenger, og han skal heller ikke bo med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 5ce80...998

Far er da guttens forelder?

Og som noen andre sier, jeg har aldri hørt at et hotell lar en 13-åring får bo alene på eget rom, men det er kanskje trådstarter som skal bo alene?

Anonymous poster hash: c0f75...f16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dere skal bli samboere? Hva slags samboere blir dere hvis du er for flau til å si at du synes det er dyrt til han du skal dele livet med? Hvor mye annet unngår du å nevne for ham?

Ja, det er natulig at han skal betale alt for sønnen sin, men hvis du på utsiden har ytret iver og glede over denne ferien, har han kanskje ikke tenkt at du synes det er dyrt. Og hadde du reagert likt dersom han hadde bedt om 1500 dersom dere skulle noe som til sammen for dere 3 kostet 3000?

Syns også det er veldig tidlig å dømme han for at han alltid skal ha så fine ferier med sønnen, dersom du ikke har diskutert dette med han. Det er ikke sikkert han innser selv at det kan føre til bortskjemt sønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler for seg og gutten, du betaler for deg:)

Anonymous poster hash: 36aa6...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler for seg og gutten, du betaler for deg:)

Anonymous poster hash: 36aa6...a96

Noe av diskusjoenen her er jo om det er hun eller gutten som er merkosten.

Anonymous poster hash: 7b713...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av diskusjoenen her er jo om det er hun eller gutten som er merkosten.

Anonymous poster hash: 7b713...036

Synes ikke det endrer noe. Vil han ha med kjæresten på tur så bør han ikke forvente at hun betaler for hans sønn.

Synes heller ikke en trettenåring skal ha eget rom.

Anonymous poster hash: 36aa6...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det endrer noe. Vil han ha med kjæresten på tur så bør han ikke forvente at hun betaler for hans sønn.

Synes heller ikke en trettenåring skal ha eget rom.

Anonymous poster hash: 36aa6...a96

Om trettenåringen ikke skal ha eget rom må jo TS betale for sitt ekstra rom, da er det jo hun som skal betale mer kostnaden.

Noe jeg ikke helt har fått taket i er om TS og kjæresten har med sønnen på tur eller om det er TS som er ekstra personen. Siden det er snakk om julen er det jo samvær sønnen skal ha med far antar jeg.

Anonymous poster hash: 7b713...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trettenåringen ikke skal ha eget rom må jo TS betale for sitt ekstra rom, da er det jo hun som skal betale mer kostnaden.

Noe jeg ikke helt har fått taket i er om TS og kjæresten har med sønnen på tur eller om det er TS som er ekstra personen. Siden det er snakk om julen er det jo samvær sønnen skal ha med far antar jeg.

Anonymous poster hash: 7b713...036

Det hadde jo ikke blitt noe ekstrarom om han hadde sovet hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke kall ham bonusbarn i det minste...

Det er sønnen til kjæresten din det er snakk om.

Anonymous poster hash: 1cbc8...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trettenåringen ikke skal ha eget rom må jo TS betale for sitt ekstra rom, da er det jo hun som skal betale mer kostnaden.

Noe jeg ikke helt har fått taket i er om TS og kjæresten har med sønnen på tur eller om det er TS som er ekstra personen. Siden det er snakk om julen er det jo samvær sønnen skal ha med far antar jeg.

Anonymous poster hash: 7b713...036

Han sover på samme rom som dem. Problem solved. En trettenåring bør IKKE ha rom alene, det er ikke forsvarlig og heller ikke lov på veldig mange hoteller.

Anonymous poster hash: 36aa6...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har felles økonomi skal du ikke betale for barnet...

Hadde dere derimot bodd sammen ville det være naturlig å ta halve regningen.



Anonymous poster hash: 787f1...a39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager :sjokkert: Da jeg var 13 sov jeg i samme rom som foreldrene mine og broren min både på hotell, i campinghytter og i lugar på båttur. Det var sånn det var på ferie og jeg tok da ingen skade av det, hvor bortskjemt er egentlig denne sønnen, hva skal han med eget rom?? Det er jo bare koselig, og man gjør gjerne ting litt annerledes på ferietur enn man gjør hjemme for å få det til å funke. Jeg var på sydentur med kjæresten og barn selv, og da sov alle på samme rom, ikke noe problem og alle koste seg sammen på ferie! Synes dette høres litt sært ut...



Anonymous poster hash: dd492...a77
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...