Gå til innhold

Hvem betaler ferien for bonusbarnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hadde det falt deg inn å spørre om hvem som skulle betale hans barns reise? Jeg antar at ferien og reisemål allerede er diskutert.

Vet du hva. Det hadde ikke jeg spurt om heller. Jeg hadde tatt det som en selvfølge at han betalte for sitt eget barn.

Anonymous poster hash: b1e67...ad5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ,er det bare jeg som syns det er hårreisende at han forventer at du skal betale for HANS sønn?? Noe så frekt. Burde da være opplagt at du ikke betaler for andres barn!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det falt deg inn å spørre om hvem som skulle betale hans barns reise? Jeg antar at ferien og reisemål allerede er diskutert.

Ja, det hadde jeg sørget for å få avklart. Jeg hadde spurt hvordan vi skulle dele på det økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på juleferie til Mexico, og kjæresten (straks samboeren) la ut for billettene. Det var for øvrig også hans forslag å reise på denne turen, han som fant hotell etc.

Turen koster ca 20.000 per person (ikke billigere for sønnen på 13, snarere tvert imot siden vi må ha to rom). Vurderte faktisk å bli hjemme og la dem dra, fordi jeg syntes 20.000 var mye penger. Men dette sa jeg jo ikke noe om, fordi jeg ville ikke virke gjerrig.

Jeg ble skikkelig overrasket da han ba meg overføre 30.000 til han for ferien (altså at jeg skulle betale halve ferien for oss alle tre). Jeg syntes i utgangspunktet 20.000 var veldig dyrt, men jeg vet at sønnen forventer flotte ferier fordi det har han alltid gjort med sønnen tidligere.

30.000 er bare galskap for meg. Han tjener litt bedre enn meg, og vi er jo ikke engang samboere ennå. Hadde aldri sagt ja til denne turen hvis jeg visste jeg måtte betale så mye. Han ville jo måttet ut med 40.000 hvis han ikke hadde møtt meg?

Hva blir egentlig riktig her?

Anonymous poster hash: de0bd...d2b

Han betaler for sin sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler han for sitt barns ferie, som den største selvfølge. Dere må ta en prat snarest hvis han mener at skal bestemme utgiftsnivået OG forventer å skyve halvparten av utgiftene til eget barn over på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Her bør han betale for sin sønn, og du burde betale for deg selv, altså 20 000 kr. Jeg hadde tatt denne diskusjonen før ferien ble bestlit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

Du skal selfølgelig ikke betale for sønnen hans når dere ikke engang er samboere. Det synes jeg er JÆVLIG frekt. Revurder forholdet pronto.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er mest rett og rimelig er at han betaler for sin sønn, spesielt når dere ikke engang er samboere.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Altså, dere er ikke en gang samboere. Det er HAN SITT barn og derfor er det han som skal betale. Det å betale 10.000 ekstra er mye! Dette hadde jeg sagt klart ifra om. Jeg hadde sagt at jeg ikke var klar over at jeg måtte spleise på billetten til sønnen hans, at det har jeg ikke råd til og er det noen som burde spleise så er det vel sønnens mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Takk for masse svar!

Ser at veldig mange vektlegger at vi ikke er samboere.

Som sagt, vi er ikke samboere ennå, men blir samboere tidlig på nyåret. Føler oss litt som samboere siden vi sover sammen omtrent hver natt uansett.

Blir jo litt skeptisk hvis det automatisk skal bli slik at jeg må være med og betale disse dyre feriene i årene fremover. Far er som sagt veldig generøs med sønnen og ferier, langt over hva jeg er vant med.

Får nok ta en prat om dette, men greit å vite hva folk tenker sånn generelt!



Anonymous poster hash: de0bd...d2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Takk for masse svar!

Ser at veldig mange vektlegger at vi ikke er samboere.

Som sagt, vi er ikke samboere ennå, men blir samboere tidlig på nyåret. Føler oss litt som samboere siden vi sover sammen omtrent hver natt uansett.

Blir jo litt skeptisk hvis det automatisk skal bli slik at jeg må være med og betale disse dyre feriene i årene fremover. Far er som sagt veldig generøs med sønnen og ferier, langt over hva jeg er vant med.

Får nok ta en prat om dette, men greit å vite hva folk tenker sånn generelt!

Anonymous poster hash: de0bd...d2b

Det her forholdet ville jeg tenkt over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må ta en alvorlig prat om dere skal ha felles økonomi når dere flytter sammen eller ikke, og om den felles økonomien inkluderer hans sønn i ett og alt. Jeg vil syns det er naturlig at dere deler på mat og husholdningsartikler for eksempel, men ikke konkrete dyre ferier som denne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

TS her: Takk for masse svar! Ser at veldig mange vektlegger at vi ikke er samboere. Som sagt, vi er ikke samboere ennå, men blir samboere tidlig på nyåret. Føler oss litt som samboere siden vi sover sammen omtrent hver natt uansett. Blir jo litt skeptisk hvis det automatisk skal bli slik at jeg må være med og betale disse dyre feriene i årene fremover. Far er som sagt veldig generøs med sønnen og ferier, langt over hva jeg er vant med. Får nok ta en prat om dette, men greit å vite hva folk tenker sånn generelt! Anonymous poster hash: de0bd...d2b

Dere skal bli samboere, men er ikke det NÅ. Når kjæresten din er så frekk og forventer slikt nå, tenk deg da hvor frekk han blir når dere bor sammen? Etterhvert legger han vel ansvaret over på deg for å kjøpe både det ene og det andre til sønnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ta en alvorlig prat om dere skal ha felles økonomi når dere flytter sammen eller ikke, og om den felles økonomien inkluderer hans sønn i ett og alt. Jeg vil syns det er naturlig at dere deler på mat og husholdningsartikler for eksempel, men ikke konkrete dyre ferier som denne.

Enig, med mindre ting har blitt avtalt ved de spesifikke feriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke du skal betale for hans sønn når dere ikke engang er samboere. Det har ingenting å si om dere sover mye hos hverandre også videre, for dere har ikke felles økonomi og utgifter. Det kan vel hende han tenker at du skal betale halvparten fordi dere trenger et rom til? At de ikke hadde trengt det dersom han bare hadde reist med sønnen sin? Ikke vet jeg, men det er faktisk hans sønn, ikke din. Og han burde i så fall spurt på forhånd. Det virker også som om han har bedre økonomi enn du har, i og med at han kunne legge ut og betale 60 000kr. Du får ta en ordentlig samtale med han, og hvis han synes du er urimelig så får du vise han alle svarene her på kg :jolie: Ved en senere ferietur når dere er samboere med felles økonomi, så hadde det muligens vært greit å spleise, men det forutsetter at dere sammen velger en ferietur som passer begges økonomi. Man kan få en super ferietur til en langt mindre sum, og hvis sønnen forlanger ferie som koster 20 000 per pers. er han bortsekjemt, og jeg tror jeg hadde sagt han kunne spare til ferietur selv. Kanskje han er heldig og kommer seg tur-retur Sverige.



Anonymous poster hash: 83622...203
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke det er riktig selv om dere er samboere. Han må ta den ekstra kostnaden ved å ha med seg sitt eget barn på ferie uansett om dere bor sammen eller ikke.

Anonymous poster hash: b1e67...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på juleferie til Mexico, og kjæresten (straks samboeren) la ut for billettene. Det var for øvrig også hans forslag å reise på denne turen, han som fant hotell etc.

Turen koster ca 20.000 per person (ikke billigere for sønnen på 13, snarere tvert imot siden vi må ha to rom). Vurderte faktisk å bli hjemme og la dem dra, fordi jeg syntes 20.000 var mye penger. Men dette sa jeg jo ikke noe om, fordi jeg ville ikke virke gjerrig.

Jeg ble skikkelig overrasket da han ba meg overføre 30.000 til han for ferien (altså at jeg skulle betale halve ferien for oss alle tre). Jeg syntes i utgangspunktet 20.000 var veldig dyrt, men jeg vet at sønnen forventer flotte ferier fordi det har han alltid gjort med sønnen tidligere.

30.000 er bare galskap for meg. Han tjener litt bedre enn meg, og vi er jo ikke engang samboere ennå. Hadde aldri sagt ja til denne turen hvis jeg visste jeg måtte betale så mye. Han ville jo måttet ut med 40.000 hvis han ikke hadde møtt meg?

Hva blir egentlig riktig her?

Anonymous poster hash: de0bd...d2b

Hadde bare kjæresten din reist sammen med sønnen sin, så hadde vel de to delt rom og i og med at du skal være med på turen, så vil dere trenge to rom. Ergo, så synes jeg du skal betale 30000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...