Gå til innhold

Forslag Hoved-julegave 3,5 åring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hun cd-spiller? Selv om det er litt gammeldags for oss voksne, så er deg faktisk ganske fint å ha for barna slik at de kan spille musikk på rommet sitt, høre på lydbøker på kvelden etc. Det finnes masse fin barnemusikk!!

Anonymous poster hash: d627f...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med skøyter? Eller sparkesykkel, hvis hun ikke har? Den kan hun jo testkjøre innendørs. ;) Eller hva med Sunniva-kostyme? Ellers er jo Play-Doh poppis hos de aller fleste barn. Så kan du fylle på med litt smågaver fra nissen og slikt (vi gjør det enda i min familie selv om alle er voksne - utrolig hvor mange nisser det finnes!)



Anonymous poster hash: 5ed2f...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vedkommende over vil jeg foreslå Play-Doh, finnes mye artig og litt fancy utstyr. Sønnen min fikk en Play-doh "godterimaskin" da han var på omtrent samme alder som datteren din, og den har han lekt utrolig mye med. :)



Anonymous poster hash: ec54d...b7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et lite bord med stoler til eller en "godstol" i barnestørrelse? Mine små har begge deler og bruker begge deler mye.

Men ønsker ikke småen seg noe da? Jenta mi på 3,5 har mye hun ønsker seg til jul ;)

Anonymous poster hash: 2d796...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn fikk sykkel den jula han var 3. Han har bursdag på vinteren, så det var ingen vits å vente.

Tror det varierer en del hvor mye barn ønsker seg. 4-åring ønsker seg ingenting, det har vel mest med å gjøre at han ikke vet at ting eksisterer.



Anonymous poster hash: a2e25...053
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for CD-spiller til rommet hennes, pluss barne-CD-er. Min datter fikk CD-spiller til 5-årsdagen, og den brukes nesten hver kveld, samt på reise osv. Lydbøker er favorittene, nå hører hun på Mormor og de åtte ungene. Dette er bøker som ble skrevet for flere tiår siden, noen før mammaen hennes ble født, likevel er de kjempepopulære :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkle er ofte det beste. Man ser jo ofte hva ungen liker når man går i lekebutikker, ikea og ser på barnetv. Husk at de fleste barn har nok leker fra før og lider ingen nød. Det mest verdifulle man kan gi er av sin egen tid til å være sammen med barnet.



Anonymous poster hash: c9078...2fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vevstol? (en liten, men ordentlig en)

Min datter fikk det i julegave da hun var 3, og brukte sin i alle fall til hun var 10-12 år.



Anonymous poster hash: 071eb...c91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår har alle jentene dilla på Frost, kanskje datteren din også har det? Frost-dvd og Elsa-kostyme kan jo være magisk f eks? Min eldste gutt på 3 1/2 er fullstendig Lego-frelst så her blir det nesten bare Lego-pakker under treet :) Ellers har både Play Doh og perling vært store slagere her.



Anonymous poster hash: c9fae...2db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelbyspillet (busytown). Stor, hard pakke (det er stort), et gulvspill hun kan leke med i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får vel bare kjøpe noe hun ikke trenger, da? Det viktigste er vel at du kommer opp i det antallet gaver du har bestemt deg for at er "riktig", at "Hovedgaven" er av en viss størrelse og kostnad, og at du bruker opp gavebudsjettet?

Unnskyld meg, altså, ikke meningen å være ekkel, men jeg synes bare denne tråden sier så enormt mye om overflodssamfunnet vi lever i, og hvilke holdninger vi er villige til å gi videre til våre barn.

Anonymous poster hash: 9f52b...861

ja jeg beklager at jeg ønsker å gi datteren min noe annet enn klistremerker og hårstrikker i julegave. Idiot! Jeg spørr om tips til gave, da jeg ikke synes det er noe vits å kjøpe masse ræl. Men jeg er dårlig på gaver. De smågavene hun får er som sagt klistremerker og hårstrikker. Hvis du ikke mener å være ekkel så får du legge om tonen din og hvordan du skriver. Makan. Hvis du ønsker å snakke om overflod får su starte din egen tråd eller ta en telefon til fotballfrue.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort akebrett, om det nå skulle komme mye snø likevel? DVD-filmer, lydbøker, pc-spill eller cd-spiller? de siste er kanskje litt voldsomt til en treåring, men dog... Jeg kjenner til jenter som fikk det som treåringer.

-Eventyrbøker

-Duplo

-Leke bondegård med dyr

-Gyngehest

-Dukkeseng

-Kopper og fat og bestikk

-Prinsessekjole

-Ny bilstol eller kjøkkenstol?

-Håndkle og vakseklut med navn, eller noe annet med navn brodert på

CD-spiller fikk min datter i fjor, rett før hun fylte 3. Og det er en utrolig flott gave, som blir brukt hver eneste dag, ikke voldsomt i det hele tatt. :) Hun får høre på lydbok eller Disney-eventyr når hun legger seg og tar gjerne med seg spilleren på stua og hører på musikk og eventyr mens hun leker. :)

Anonymous poster hash: c8133...3fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Lekegrind til dukka

-Dukkestue

-Bord og stoler til rommet hennes

ja kanskje noe til dukka kunne vært noe. Hun liker veldig godt å leke med den, bader og steller den på det her stellebordet hun har :)

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Prakteventyrbok. Den vil hun ha glede av i alle år etter. Eller, en bok med fugler og fuglelydene i, f eks.

Skøyter.

Akebrett / kjelke

Vugge til dukken

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått mange gode tips.

Er det ingenting hun ønsker seg selv? Mitt barn på samme alder har flere ting på sin liste allerede, og jeg tipper at når lekebutikkene begynner å sende ut sine kataloger vil den lista bli mye, mye lengre.

Hva med å ta med barnet en tur i lekebutikken som noen nevner over her? Det husker jeg fra egen barndom. Det var en liten begivenhet å se på alt og vurdere hva man kunne finne på å ønske seg. Det er noe magisk over det å kunne ønske seg ting og kjenne på den spenningen i dagen overflodssamfunn. Det er ikke alltid de største og dyreste tingene de små setter størst pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du har fått mange gode tips.

Er det ingenting hun ønsker seg selv? Mitt barn på samme alder har flere ting på sin liste allerede, og jeg tipper at når lekebutikkene begynner å sende ut sine kataloger vil den lista bli mye, mye lengre.

Hva med å ta med barnet en tur i lekebutikken som noen nevner over her? Det husker jeg fra egen barndom. Det var en liten begivenhet å se på alt og vurdere hva man kunne finne på å ønske seg. Det er noe magisk over det å kunne ønske seg ting og kjenne på den spenningen i dagen overflodssamfunn. Det er ikke alltid de største og dyreste tingene de små setter størst pris på.

Vi var og kikka en dag. Da la hun veldig godt merke til noe rulleskøyter med hello kitty motiv på. Fulgte også med sånne greier til å ha på knær og ankler i samme motiv. Hun snakka mye om det etterpå. Føler kanskje hun er litt for liten til rulleskøyter enda?

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg beklager at jeg ønsker å gi datteren min noe annet enn klistremerker og hårstrikker i julegave. Idiot! Jeg spørr om tips til gave, da jeg ikke synes det er noe vits å kjøpe masse ræl. Men jeg er dårlig på gaver. De smågavene hun får er som sagt klistremerker og hårstrikker. Hvis du ikke mener å være ekkel så får du legge om tonen din og hvordan du skriver. Makan. Hvis du ønsker å snakke om overflod får su starte din egen tråd eller ta en telefon til fotballfrue.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Neimen herregud, jeg har da aldri sagt at du får kjøpe noe ræl til henne, tvert imot! Jeg mener, hvis det ikke er noe spesielt hun trenger, og hun heller ikke ønsker seg noe stort, så hvorfor kjøpe noe mer?? Hun er 3,5, hun reflekterer ikke over kostnader, hva som er mange nok eller store nok gaver! Og hvis du absolutt må kjøpe noe mer, hvorfor ikke kjøpe noe du vet hun trenger litt fram i tid, som pensko, vårjakke, sommerkjole el.l? Det er da ærlig talt nokså idiotisk å spørre fremmede som ikke kjenner jenta di om gavetips fordi du ikke kommer på noe selv - fordi hun har alt hun trenger/ønsker seg? Ser du fortsatt ikke hvorfor jeg mener dette sier en god del om overflodssamfunnet vi lever i? :roll:

Anonymous poster hash: 9f52b...861

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær og sko er fint, det gir mange pakker. Og sovepose var et godt forslag, det ble mine begeistret for på samme alder. Egen trillekoffert (ikke nødvendigvis barnemotiv). Ryggsekk. Og bøker! Man får aldri nok bøker, bygg opp et bibliotek til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker

Hobbyartikler (perler til kjede, maling, gips)

Musikk

Utstyr til dukker

Tursekk m/ innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...