Gå til innhold

Forslag Hoved-julegave 3,5 åring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har forslag om hva jeg kan kjøpe i julegave til min datter på 3,5 år?

Jeg pleier liksom å ha en hovedgave i tillegg til litt sånne småpakker med klistremerker, små figurer osv.

Hun har dukker, dukkevogn, stellebord til dukkene, lekekjøkken og dukkehus fra før som hun har fått til bursdager og jul. Ski fikk hun da det kom snø i vinter, vi bor på sørlandet så vi får ikke mye snø. Ifjor fikk vi snø i to uker, så kjøpte bare noe billige ski hun kunne øve seg med på coop obs.

Forslag anyone?



Anonymous poster hash: 343cb...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er det noen som har forslag om hva jeg kan kjøpe i julegave til min datter på 3,5 år?

Jeg pleier liksom å ha en hovedgave i tillegg til litt sånne småpakker med klistremerker, små figurer osv.

Hun har dukker, dukkevogn, stellebord til dukkene, lekekjøkken og dukkehus fra før som hun har fått til bursdager og jul. Ski fikk hun da det kom snø i vinter, vi bor på sørlandet så vi får ikke mye snø. Ifjor fikk vi snø i to uker, så kjøpte bare noe billige ski hun kunne øve seg med på coop obs.

Forslag anyone?

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Sliter med det samme. Jente 3,5år her og. Skulle egentlig kjøpe båten til Kaptein Sabeltann, for hun er sp opphengt i det, men slo det fra meg. Det er dyrt og er neppe noe som holder på interessen. Og hun har så mye leker og utstyr fra før. Så i år blir det nødvendige ting, småting, godteri, en bilbane og Lodde-bamsen fra Lodde og Linn på barne-tv.

Anonymous poster hash: e0c18...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som har forslag om hva jeg kan kjøpe i julegave til min datter på 3,5 år?

Jeg pleier liksom å ha en hovedgave i tillegg til litt sånne småpakker med klistremerker, små figurer osv.

Hun har dukker, dukkevogn, stellebord til dukkene, lekekjøkken og dukkehus fra før som hun har fått til bursdager og jul. Ski fikk hun da det kom snø i vinter, vi bor på sørlandet så vi får ikke mye snø. Ifjor fikk vi snø i to uker, så kjøpte bare noe billige ski hun kunne øve seg med på coop obs.

Forslag anyone?

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Hun har åpenbart mye leker, og du kommer ikke på noe mer av slikt som hun trenger. Hva med å tenke litt annerledes på gaver? Må det være noe "unyttig"? Så små barn vokser fort. Kan du ikke kjøpe noen klær, sko e.l. som hun helt sikkert kommer til å få behov for framover?

Synes vi har et stort problem når vi må vri hjernen vår får å komme på en gave å kjøpe til småbarna fordi det liksom må være en "hovedgave", altså. Du skaper et behov som barnet ditt kjapt kommer til å adoptere. ;)

Anonymous poster hash: 9f52b...861

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5-åringer jeg kjenner er fornøyde med mange, billige småpakker. Konseptet hovedgave er nok ikke noe de vil savne. Hvis det ikke er NOE hun trenger, ville jeg droppet det. Sett penger inn på kontoen hennes i stedet?

Anonymous poster hash: cc08a...313

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har åpenbart mye leker, og du kommer ikke på noe mer av slikt som hun trenger. Hva med å tenke litt annerledes på gaver? Må det være noe "unyttig"? Så små barn vokser fort. Kan du ikke kjøpe noen klær, sko e.l. som hun helt sikkert kommer til å få behov for framover?

Synes vi har et stort problem når vi må vri hjernen vår får å komme på en gave å kjøpe til småbarna fordi det liksom må være en "hovedgave", altså. Du skaper et behov som barnet ditt kjapt kommer til å adoptere. ;)

Anonymous poster hash: 9f52b...861

nå har det seg slik at min datter ikke får noe særlig gaver av andre da vi ikke har noe særlig familie. Jeg sliter alltid med å komme på noe da jeg synes gaver er vanskelig generelt. Hun får ikke leker ellers i året. Ser ikke poenget emd å bare kjøpe vræl heller. Lekekjøkkenet hun fikk for to år siden er fra ikea, så det holder jo en stund. Og dukken + dukkevognen fikk hun til 2 års dag. Dukkehuset fikk hun til jul ifjor og stellebordet til dukka fikk hun til bursdagen sin. Vi har ikke haugevis med duplo, togbaner osv osv. Hun har disse lekene, pluss noe barbie dukker til dette dukkehuset. Klær har hun nok av. Kjøper alltid inn nytt til bhg start på høsten. Vintersko og slike ting får hun jo også på høsten. Det er jo ikke kjempe gøy for en 3,5 åring å få vinterstøvler i julegave.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg slik at min datter ikke får noe særlig gaver av andre da vi ikke har noe særlig familie. Jeg sliter alltid med å komme på noe da jeg synes gaver er vanskelig generelt. Hun får ikke leker ellers i året. Ser ikke poenget emd å bare kjøpe vræl heller. Lekekjøkkenet hun fikk for to år siden er fra ikea, så det holder jo en stund. Og dukken + dukkevognen fikk hun til 2 års dag. Dukkehuset fikk hun til jul ifjor og stellebordet til dukka fikk hun til bursdagen sin. Vi har ikke haugevis med duplo, togbaner osv osv. Hun har disse lekene, pluss noe barbie dukker til dette dukkehuset. Klær har hun nok av. Kjøper alltid inn nytt til bhg start på høsten. Vintersko og slike ting får hun jo også på høsten. Det er jo ikke kjempe gøy for en 3,5 åring å få vinterstøvler i julegave. Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Lego, da?

Anonymous poster hash: cc08a...313

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Et søtt "lifesize" kosedyr, f.eks. kanin eller hundevalp (min typiske favorittgave som liten, likte ikke dukker).



Anonymous poster hash: c3305...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego, da?

Anonymous poster hash: cc08a...313

hun har ikke så veldig interesse for lego, så føler det bare kommer til å bli liggende :P

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Et søtt "lifesize" kosedyr, f.eks. kanin eller hundevalp (min typiske favorittgave som liten, likte ikke dukker).

Anonymous poster hash: c3305...708

mener du sånn kjempe bamse liksom?

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykkel?

Anonymous poster hash: dbea5...b63

tenkte hun skulle få sykkel til bursdag, som er på sommeren.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor dere? Hadde vi bodd i nærheten av Oslo, hadde det blitt Disney on Ice i julegave til datteren min på samme alder som din.

Ellers funker der fint her med utkledningsklær. Prinsessekjole/utstyr (som kan brukes i karneval og andre anledninger senere), Kaptein Sabeltann-ting eller hva hun er interessert i.



Anonymous poster hash: fe9dd...723
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sovepose til minstemann da han var 3,5 år... Og den elsket han. Kjøpte en god barnesovepose som han kunne bruke på teltturer og overnattingsturer til venner og familie. Den har han brukt mye. Ellers er tursekk en fin ting. Barn elsker å bære egen niste og drikke på tur. Og nå finnes det mange kjempegode sekker til barn. Hagløfs sine f.eks.

Anonymous poster hash: 982ce...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

nå har det seg slik at min datter ikke får noe særlig gaver av andre da vi ikke har noe særlig familie.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Jeg skjønner at det er trist for deg, men er du sikker på at datteren din synes det samme? Hun er 3,5 år, det betyr at hun primært speiler din reaksjon.

Til en gutt på din datters alder kjøpte jeg en gang en isbjørnbamse (tror det var gjennom WWF), der inntektene gikk til et isbjørnfond (eller noe). Gutten ble forklart at fordi han hadde fått en isbjørn hjemme hos seg, så var det en isbjørn som fikk det bedre på Svalbard. Han elsker den isbjørnen den dag i dag, og gir den en klem hver kveld, for da kjenner sikkert isbjørnen på Svalbard det også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et stort akebrett, om det nå skulle komme mye snø likevel? DVD-filmer, lydbøker, pc-spill eller cd-spiller? de siste er kanskje litt voldsomt til en treåring, men dog... Jeg kjenner til jenter som fikk det som treåringer.

-Eventyrbøker

-Duplo

-Leke bondegård med dyr

-Gyngehest

-Dukkeseng
-Kopper og fat og bestikk

-Prinsessekjole

-Ny bilstol eller kjøkkenstol?

-Håndkle og vakseklut med navn, eller noe annet med navn brodert på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg slik at min datter ikke får noe særlig gaver av andre da vi ikke har noe særlig familie. Jeg sliter alltid med å komme på noe da jeg synes gaver er vanskelig generelt. Hun får ikke leker ellers i året. Ser ikke poenget emd å bare kjøpe vræl heller. Lekekjøkkenet hun fikk for to år siden er fra ikea, så det holder jo en stund. Og dukken + dukkevognen fikk hun til 2 års dag. Dukkehuset fikk hun til jul ifjor og stellebordet til dukka fikk hun til bursdagen sin. Vi har ikke haugevis med duplo, togbaner osv osv. Hun har disse lekene, pluss noe barbie dukker til dette dukkehuset. Klær har hun nok av. Kjøper alltid inn nytt til bhg start på høsten. Vintersko og slike ting får hun jo også på høsten. Det er jo ikke kjempe gøy for en 3,5 åring å få vinterstøvler i julegave.

Anonymous poster hash: 343cb...4ee

Nei, du får vel bare kjøpe noe hun ikke trenger, da? Det viktigste er vel at du kommer opp i det antallet gaver du har bestemt deg for at er "riktig", at "Hovedgaven" er av en viss størrelse og kostnad, og at du bruker opp gavebudsjettet?

Unnskyld meg, altså, ikke meningen å være ekkel, men jeg synes bare denne tråden sier så enormt mye om overflodssamfunnet vi lever i, og hvilke holdninger vi er villige til å gi videre til våre barn.

Anonymous poster hash: 9f52b...861

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gi min støtte til TS her. Jeg har selv en datter på 3,5 år, og forstår tankegangen.

Datteren vår får gave fra max. 4 personer; mamma, pappa, mormor og oldemor.
Jeg er selv vokst opp med dårlig råd og fikk aldri verken nye klær eller leker med mindre det var bursdag/jul. Jeg husker imidlertid spesielt ett år veldig godt, hvor jeg fikk så mange gaver som jeg aldri har fått før. Hva som var i de, husker jeg ikke. Men gleden av å være 3-6 år og bare få åpne masse pakker, er jo kjempegøy. Og det var sikkert ting jeg satte stor pris på der og da.

Jeg husker derimot veldig godt det året jeg var 12-13 år og mamma ga meg en ny madrass i julegave.. Det var da jeg forsto at jeg var i ferd med å bli voksen; da kommer alle de nyttige gavene, ting man "trenger".

Jeg mener ikke at man skal kjøpe masse dritt, men når jeg ser tilbake på barnets to tidligere julefeiringer og hvor lite spennende innholdet i julepapiret var da, angrer jeg på at vi ikke ventet med å kjøpe alt mulig, til nå.
Hun er for liten til at hun ønsker seg noe spesielt enda, men hun skal få masse spennende å åpne. Jeg har ikke så mange å kjøpe gaver til jeg heller, så det er klart at jeg vil gi datteren min noe ekstra.



Anonymous poster hash: e0c18...00f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...