Gå til innhold

Hva er inkasso?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg står i fare for å få inkasso nå innen to dager. Hva er det for noe? Er det farlig, kommer det på rulleblad? Geia er det at jg ikke vet hvodan jeg betaler regninger, ha heller ingen nettbank og tørr ikke å gå i banken med dette i og med at dette er noe jeg burde vite... :jolie::jolie:



Anonymous poster hash: b0593...415
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inkasso betyr at den du har fått regningen fra har overlatt saken til et (inkasso)byrå for å få de til å kreve inn pengene. Inkasso kan bli veldig dyrt, da det medfølger en del gebyrer.

Du får også betalingsanmerkning som igjen kan bety at du kan få problemer med å ta opp lån ved senere anledninger.

Du har vel en bank du har konto i og gjerne har et bankkort hos? Har du ikke nettbank?

Hvis ikke så bør du ta deg en tur i banken for å få betalt regningen og få opprettet nettbank.

Regner med du er ung siden du ikke vet noe om dette.

Ikke noe kjekt, men har du ikke foreldre som kan hjelpe deg?



Anonymous poster hash: 92ec4...610
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkasso betyr at den du har fått regningen fra har overlatt saken til et (inkasso)byrå for å få de til å kreve inn pengene. Inkasso kan bli veldig dyrt, da det medfølger en del gebyrer.

Du får også betalingsanmerkning som igjen kan bety at du kan få problemer med å ta opp lån ved senere anledninger.

Du har vel en bank du har konto i og gjerne har et bankkort hos? Har du ikke nettbank?

Hvis ikke så bør du ta deg en tur i banken for å få betalt regningen og få opprettet nettbank.

Regner med du er ung siden du ikke vet noe om dette.

Ikke noe kjekt, men har du ikke foreldre som kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 92ec4...610

Ja, ser nå at du ikke har nettbank...... Da bør du ta den en tur i banken og få ordnet med det.

Anonymous poster hash: 92ec4...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg står i fare for å få inkasso nå innen to dager. Hva er det for noe? Er det farlig, kommer det på rulleblad? Geia er det at jg ikke vet hvodan jeg betaler regninger, ha heller ingen nettbank og tørr ikke å gå i banken med dette i og med at dette er noe jeg burde vite... :jolie::jolie:

Anonymous poster hash: b0593...415

Bare gå i banken og betal regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke automatisk betalingsanmerkning selv om regningen går til inkasso. Men inkasso blir veldig fort veldig dyrt. For hver gang du får en purring, vil beløpet øke. Forferdelig med gebyrer og greier.

Det vil ta litt tid før du får en betalingsanmerkning, men dette vil du IKKE ha, altså. En betalingsanmerkning betyr vel kort forklart at du står på listen til bankene som en person som ikke kan betale for seg. Du vil ikke få lån, ikke kredittkort osv., utrolig kipt.

Du kommer ingen vei uten nettbank nå om dagen, det er bare å bestille det først som sist. Jeg antar at det går an å bestille via nettsidene til de fleste bankene. Gå inn på nettsiden til banken din og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkasso betyr at den du har fått regningen fra har overlatt saken til et (inkasso)byrå for å få de til å kreve inn pengene. Inkasso kan bli veldig dyrt, da det medfølger en del gebyrer.

Du får også betalingsanmerkning som igjen kan bety at du kan få problemer med å ta opp lån ved senere anledninger.

Du har vel en bank du har konto i og gjerne har et bankkort hos? Har du ikke nettbank?

Hvis ikke så bør du ta deg en tur i banken for å få betalt regningen og få opprettet nettbank.

Regner med du er ung siden du ikke vet noe om dette.

Ikke noe kjekt, men har du ikke foreldre som kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 92ec4...610

Jeg vil ikke si ti dem at jeg har brutk opp pengene mine på annet surr, og at jeg står i denne situasjonen ...

Anonymous poster hash: b0593...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Noen som vet om man kan gå til inkasso mot en som er under 18?

Jeg er 18, men vet lite om hvordan ting fungerer. Vet ikke hvordan man betaler regning engang...

Anonymous poster hash: b0593...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå i banken og betal regningen.

Kan kan bare ringe banken og få de til å gjøre det for deg?

Anonymous poster hash: b0593...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si ti dem at jeg har brutk opp pengene mine på annet surr, og at jeg står i denne situasjonen ...

Anonymous poster hash: b0593...415

Du kan helt sikkert spørre om betalingsutsettelse (da ringer du inkassoselskapet og ikke banken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18, men vet lite om hvordan ting fungerer. Vet ikke hvordan man betaler regning engang...

Anonymous poster hash: b0593...415

Kan du få noe botrening i komunen du bor i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18, men vet lite om hvordan ting fungerer. Vet ikke hvordan man betaler regning engang...

Anonymous poster hash: b0593...415

dvs du fortsatt bor hjemme. Gå til foreldrene dine og legg deg paddeflat, si at du trenger hjelp og veiledning til å betale regningen.

Og se på dette som en lekse du aldri glemmer - aldri kjøp noe du ikke har penger til. :)

Anonymous poster hash: f2e89...dcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dvs du fortsatt bor hjemme. Gå til foreldrene dine og legg deg paddeflat, si at du trenger hjelp og veiledning til å betale regningen.

Og se på dette som en lekse du aldri glemmer - aldri kjøp noe du ikke har penger til. :)

Anonymous poster hash: f2e89...dcf

Ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid mange underlige svar i slike tråder...

TS, du får ikke en betalingsanmerkning. Det skal MYE til for at det skjer - dvs. diverse inkassovarsler, regninger til inkasso, brutte nedbetalingsavtaler. Kravet skal ha gått til namsmannen for at du får en anmerkning - ikke inkasso.

Jeg vet ikke hva du mener med at du "får inkasso", da det er lite spesifikt. Men hvis du mener at du har fått inkassovarsel du ikke har betalt, så betyr det at det går videre til inkassoselskapet og at du får noe ekstra gebyr.

Så kontakt dem (Lindorff, Kredinor, hva enn det er..). Enten betal utestående om du kan eller få en nedbetalingsplan. Så enkelt er det.



Anonymous poster hash: ffdca...49c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har kundeservice, ring dem. De hjelper. Og hvorfor tørr du ikke dra til banken? Dagens ungdom er veldig flink på data. Så nettbanken blir veldig enkelt for deg. Bare å sette seg inn i det, så går det veldig raskt med å betale regninger. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Gud for at mine barn vet hva Google er.

Takk Gud for at mine barn har såpass stor tillit til meg som foreldre at de velger å komme til meg , selv når det gjelder pinlige problemer.

Takk Gud for at mine barn har såpass mental kapasitet at de skjønner de ikke skal bruke penger de ikke har før de har kontroll nok over pengene sine til å vite når de kommer inn.

Jeg vet ikke hva jeg har gjordt for å få slike barn, og jeg ser av skoleprogresjonen og andre valg de gjør i livet at de ikke er noen lysende mentale kapasiteter. Men de har tydeligvis noen helt fundementale evner til å ikke være fritt vilt i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gud for at mine barn vet hva Google er.

Takk Gud for at mine barn har såpass stor tillit til meg som foreldre at de velger å komme til meg , selv når det gjelder pinlige problemer.

Takk Gud for at mine barn har såpass mental kapasitet at de skjønner de ikke skal bruke penger de ikke har før de har kontroll nok over pengene sine til å vite når de kommer inn.

Jeg vet ikke hva jeg har gjordt for å få slike barn, og jeg ser av skoleprogresjonen og andre valg de gjør i livet at de ikke er noen lysende mentale kapasiteter. Men de har tydeligvis noen helt fundementale evner til å ikke være fritt vilt i samfunnet.

å takk gud for at alle ikke er som deg som må poengtere hvordan de selv er isteden for å hjelpe!!!

Anonymous poster hash: 02701...f6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å takk gud for at alle ikke er som deg som må poengtere hvordan de selv er isteden for å hjelpe!!!

Anonymous poster hash: 02701...f6e

Det har allerede kommet nok hjelp; h?n har fått alt h?n trenger av svar på spørsmål og råd til hva h?n skal gjøre videre.

Jeg bare ble matt av nivået på innlegget, og følte behov for ett hjertesukk basert på at selv om mine unger kan komme med slike totalt idiotiske og kunnskapsløse spørsmål som får en til å lure på om hjernen er totalt fraværende og de ikke har deltatt i samfunnet i det hele tatt siden de ble født; har de fortsatt den ekstre hjernecellen til å finne ut noe gjennom å selv behandle offentlig informasjon.

Manglende samfunnsforståelse og helt grunnleggende kunnskaper og forståelse av prosesser, er ett voksende problem; vi blir rett og slett dummere og dummere, og mer og mer kunnskapsløse og historieløse. Og denne utviklingen skremmer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har kundeservice, ring dem. De hjelper. Og hvorfor tørr du ikke dra til banken? Dagens ungdom er veldig flink på data. Så nettbanken blir veldig enkelt for deg. Bare å sette seg inn i det, så går det veldig raskt med å betale regninger. Lykke til :)

Hvis denne ungdommen er så flink på data hvorfor har hun ikke brukt internett for å finne ut hva inkasso betyr? Alt er lett når man har satt seg inn i det....

Anonymous poster hash: 008b6...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...