Gå til innhold

Lei av å være alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært alene med min datter nå i snart fire år. Barnefar ombestemte seg under svangerskapet, vi hadde ikke vært sammen så lenge før vi ble gravide og valgte å beholde. Jeg har hatt et lite forhold i halvannet år, men det førte ingen vei. Jeg er 26 år, jeg er lei av å alltid være alene. Jeg synes det er flaut at jeg aldri har bodd skikkelig sammen med en mann over lang tid. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å finne noen. Jeg er sliten av å se på alle rundt som forlover seg, som blir samboere, kjøper hus, bil, hytte, båt, gifter seg, får flere barn osv.

Jeg ønsker så sterkt å oppleve disse tingene jeg også. Føler meg så utenfor samfunnet.



Anonymous poster hash: 788b2...420
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ?

Jeg kan skjønne at du savner en kjæreste, men du og din datter er jo en fullverdig familie? At andre kjøper båt og hytte er da ikke så nøye. Du er mamma og skaper en framtid for din datter, det er en kjempejobb! Flaut er det iallfall ikke! :blomst:



Anonymous poster hash: cdc29...ff3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det oppleves tungt. Du er enda ung, så syns ikke du skal syns det er rart du ikke har bodd med noen over tid enda. Hva gjør du for å møte menn? Får du noe hjelp, eller har du muligheten til barnevakt så du kan pleie sosial livet ditt en kveld i ny og ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Jeg kan skjønne at du savner en kjæreste, men du og din datter er jo en fullverdig familie? At andre kjøper båt og hytte er da ikke så nøye. Du er mamma og skaper en framtid for din datter, det er en kjempejobb! Flaut er det iallfall ikke! :blomst:

Anonymous poster hash: cdc29...ff3

vi har ikke noe annen familie, jeg har heller ingen nære venner. Noen ganger hadde det vært godt å ha noen å feire jul og slike ting med.

Anonymous poster hash: 788b2...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke noe annen familie, jeg har heller ingen nære venner. Noen ganger hadde det vært godt å ha noen å feire jul og slike ting med.

Anonymous poster hash: 788b2...420

Uffda, kjære deg. Får litt vondt av deg jeg. Har du noe kontakt med kollegaer, andre mødre eller lignende? Man blir fort kjent med flere gjennom venner, og det er uansett en fin start for å kanskje bygge opp selvtilliten din litt i forhold til å møte potensielle partnere. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff dette var trist:( er selv alenemor til ei jente på 10 mnd så kjenner meg litt igjen. Føler ingen menn vill ha noen med barn fra før og min drøm om familie ble ruinert da faren hennes stakk.

Har du venner med barn? Merker att gamle venner trekker seg litt unna men att det er enklere å få venner som har barn selv

Anonymous poster hash: a8550...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har vært alene med min datter nå i snart fire år. Barnefar ombestemte seg under svangerskapet, vi hadde ikke vært sammen så lenge før vi ble gravide og valgte å beholde. Jeg har hatt et lite forhold i halvannet år, men det førte ingen vei. Jeg er 26 år, jeg er lei av å alltid være alene. Jeg synes det er flaut at jeg aldri har bodd skikkelig sammen med en mann over lang tid. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å finne noen. Jeg er sliten av å se på alle rundt som forlover seg, som blir samboere, kjøper hus, bil, hytte, båt, gifter seg, får flere barn osv.

Jeg ønsker så sterkt å oppleve disse tingene jeg også. Føler meg så utenfor samfunnet.

Anonymous poster hash: 788b2...420

Vel, jeg er barnløs og jeg også synes det er vanskelig å finne en fyr og stole på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du? Studerer? Har du ikke noe nettverk der?

Du er enda ung, det er 100% mulig å finne seg en ny mann. Selvsagt vil ikke alle bli stefar, men de finnes de også - spesielt om du er en attraktiv jente.

Steg en er å bli kjent med flere mennesker og treffe nye venner. Ikke stress med det å finne den rette mannen, det kommer etterhvert. Det er uansett viktig at om du treffer en mann har du et liv ved siden av uten å måtte lene deg på forholdet.



Anonymous poster hash: 604f4...06c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene med barn på 4 år.

Har litt nettverk via bhg og jobb. Men familie er langt unna.

Spesielt høytider er vanskelig. Vet ikke hva vi skal finne på denne jula.

Dette er også en liten plass, og tilbud som man finner ala linken lenger oppe her finnes ikke på sikkert 70 mils omkrets...



Anonymous poster hash: 033aa...b33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som om du trenger å flytte til et sted der det er mer tilrettelagt? Et sted med flere tilbud?

Anonymous poster hash: fb54b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingen mann jeg kunne stole på før jeg var over 30. Du har god tid ennå TS. Plutselig en dag bare står han der :)



Anonymous poster hash: 22511...dc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, kjære deg. Får litt vondt av deg jeg. Har du noe kontakt med kollegaer, andre mødre eller lignende? Man blir fort kjent med flere gjennom venner, og det er uansett en fin start for å kanskje bygge opp selvtilliten din litt i forhold til å møte potensielle partnere. Lykke til!

Jeg har studert en periode, men siden jeg er alene med barn uten noe særlig barnepass utenom bhg er det begrenset hvor mye jeg kommer inn i et studentmiljø siden jeg ikke kan delta på ting sammen med de andre. Er vikarlærer ved en skole, så det er litt til og fra, synes det er vanskelig å bli kjent med folk der. Noen har vært veldig hyggelige, men blir som regel bare perifere bekjentskap. Har ingen venner med barn, kjenner til folk som har barn, men de har jo aldri tid til å gjøre noe for de må prioritere sine egne barn. Vi bor på sørlandet, prøver å bli kjent med folk igjennom barneidrett, barnehage osv. Men det er kun de som er par som blir invitert på ting. Siden jeg ikke har familie blir det liksom til at jeg må krysse fingrene hver jul for at noen skal invitere oss. Det skjer sjeldent.. Får vondt av datteren min som må vokse opp med at vi ikke blir inkludert.

Jeg er en veldig blid person, omgjengelig. Ser helt normal ut - er ikke noe Jessica Alba, men jeg får komplimenter for utseende fra tid til annen. Men det er vanskelig å finne noen..

Anonymous poster hash: 788b2...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor man ikke bør få barn uten å tenke seg om.

Du finner nok en partner snart skal du se...! :) Lykke til!



Anonymous poster hash: aed63...363
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Derfor man ikke bør få barn uten å tenke seg om.

Du finner nok en partner snart skal du se...! :) Lykke til!

Anonymous poster hash: aed63...363

ja det var jo et hyggelig svar å gi folk! Hva med alle de som blir alene etter mange år i forhold. Man kan ikke forutse slike ting! Flott at du lever et perfekt og at du vet at du aldri noensinne i livet ditt ikke kommer i en vanskleig situasjon hvor du evt mister partner, familie eller venner! Enkelte er født bak en stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor man ikke bør få barn uten å tenke seg om.

Du finner nok en partner snart skal du se...! :) Lykke til!

Anonymous poster hash: aed63...363

Seriøst? Ikke overraskende at du valgte å huke av for anonym der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er barnløs og jeg også synes det er vanskelig å finne en fyr og stole på.

Jøss, siden du skriver så mye negativt om stemødre trodde jeg du hadde barn.

Anonymous poster hash: bad6b...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke barn. så jeg forstår nok ikke helt hvordan du har det. Men jeg fant min mann når jeg var 30 så det er enda tid. (kanskje det blir barn snart på oss vi får se...)

Jeg vet det høres vanskelig ut, men hva med å flytte litt på seg bort fra den lille plassen. På litt større plasser er det jo litt mer som foregår for litt forskjellige typer mennesker, da er det også lettere å bli kjent med andre mennesker. Tenk litt på det. Ungen din er jo enda liten og har ikke grodd fast med tanke på skolevenner o.l

Den rette kommer nok skal du se, men det kan jo hende at du må jobbe litt for det. Drømme mannen kommer som regel ikke seglende på ei fjøl forbi deg...



Anonymous poster hash: 85e80...5b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...