Gå til innhold

Noen alene-mammaer som har fått utdanningsstønad fra NAV her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, og hvis...har dere lyst til å fortelle til hvilken utdanning? :)

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen år siden, men utdannet meg til hjelpepleier.



Anonymous poster hash: 27b63...320
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden, men utdannet meg til hjelpepleier. Anonymous poster hash: 27b63...320

Ok, hadde du noen yrkesutdanning/ relevant utdanning fra før?

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hadde du noen yrkesutdanning/ relevant utdanning fra før?

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Nei, hadde kun grunnkurs på helse og sosial.

Anonymous poster hash: 27b63...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde kun grunnkurs på helse og sosial.

Anonymous poster hash: 27b63...320

Da hadde du jo relevant utdanning fra før.

Anonymous poster hash: 2c254...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har greie på om hvilke typer etter-utdanning de godtar? Hvis man f.eks tar PPU for å bli lærer i sitt fag. Blir det godkjent?

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har greie på om hvilke typer etter-utdanning de godtar? Hvis man f.eks tar PPU for å bli lærer i sitt fag. Blir det godkjent?

Anonymous poster hash: aabdc...e81

nei det blir ikke godkjent, har man bachelor får man ikke støtte til mer.

Anonymous poster hash: 24d05...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har greie på om hvilke typer etter-utdanning de godtar? Hvis man f.eks tar PPU for å bli lærer i sitt fag. Blir det godkjent?

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Du får ikke utdannindsstødnad for det mest sannsynlig da du har en utdannelse i bunnen i teorien er tilstrekkelig for å forsørge deg og barna.

En annen ting er det dersom du nå har en jobb med turnus/skift som ikke er mulig å gjennomføre pga barna.

PPU vil gi deg en dagtidsjobb som lærer.

Anonymous poster hash: 3a312...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du jo relevant utdanning fra før.

Anonymous poster hash: 2c254...be8

Å ha ett grunnkurs er ikke nok. Det er det samme som vg1. Du er ikke kvalifisert til arbeid som hjelpepleier med kun det.

Anonymous poster hash: 3a312...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du jo relevant utdanning fra før.

Anonymous poster hash: 2c254...be8

Å ha ett grunnkurs er ikke nok. Det er det samme som vg1. Du er ikke kvalifisert til arbeid som hjelpepleier med kun det.

Anonymous poster hash: 3a312...be5

Vel har det skjedd mye på utdanningsfronten siden "den gang jeg var ung", men jeg trodde også at grunnkurs ikke tilsvarte relevant utdanning.

Anonymous poster hash: 27b63...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden OS med all sannsynllighet kuttes til ett år fra nyttår, så vil ingen kunne på utdanningsstønad mer enn maks ett år (kan kun få utdanningsstønad når man også har krav på OS).



Anonymous poster hash: 92083...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det blir ikke godkjent, har man bachelor får man ikke støtte til mer.

Anonymous poster hash: 24d05...757

Det er galskap at en for utdanningsstønad bare på grunn av samlivsbrudd til så mye utdannelse (Høyskole, barchlor og lign. som dette).

Jeg skjemmes på vegne alle de som tar den utdannelsen og betaler den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeta

Det er galskap at en for utdanningsstønad bare på grunn av samlivsbrudd til så mye utdannelse (Høyskole, barchlor og lign. som dette).

Jeg skjemmes på vegne alle de som tar den utdannelsen og betaler den selv.

Say what??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke utdannindsstødnad for det mest sannsynlig da du har en utdannelse i bunnen i teorien er tilstrekkelig for å forsørge deg og barna. En annen ting er det dersom du nå har en jobb med turnus/skift som ikke er mulig å gjennomføre pga barna.PPU vil gi deg en dagtidsjobb som lærer. Anonymous poster hash: 3a312...be5

Har en slik type jobb nå ja, 90% helger og kveld. Er alene med barnet mitt, og tenkte det var lurt å ta PPU innenfor mitt fag, slik at jeg kunne undervise på dagtid. Men det syns ikke NAV var noe lurt. De kunne heller hjelpe til med stønad til barnetilsyn på kveld/natt slik at jeg kunne fortsette å jobbe den tiden.

Helt matt her jeg sitter. Har en utdannelse, har masse yrkes-kompetanse, men ikke som lærer i faget mitt. Det får jeg altså ikke hjelp til.

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har litt ære i livet så tar dere opp studielån som alle andre. Det burde sitte veldig langt inne å gå på NAV i det hele tatt, og burde kun brukes dersom det ikke finnes noen annen utvei. Det er tross alt andres inntekt dere livnærer dere på gjennom NAV, og stort sett alle andre i dette landet klarer da fint å dra i land en utdannelse med penger fra Lånekassen.



Anonymous poster hash: 44230...17e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har litt ære i livet så tar dere opp studielån som alle andre. Det burde sitte veldig langt inne å gå på NAV i det hele tatt, og burde kun brukes dersom det ikke finnes noen annen utvei. Det er tross alt andres inntekt dere livnærer dere på gjennom NAV, og stort sett alle andre i dette landet klarer da fint å dra i land en utdannelse med penger fra Lånekassen. Anonymous poster hash: 44230...17e

Ærlig talt. Jeg har allerede ett stort studielån fra tidligere. Dette er ikke en tråd for å disse oss som" Naver", jeg har jobbet siden jeg var 14 så slapp av for helvette!!!

Anonymous poster hash: aabdc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å ta PPU på deltid ved siden av jobb?

Anonymous poster hash: 6a154...08b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har litt ære i livet så tar dere opp studielån som alle andre. Det burde sitte veldig langt inne å gå på NAV i det hele tatt, og burde kun brukes dersom det ikke finnes noen annen utvei. Det er tross alt andres inntekt dere livnærer dere på gjennom NAV, og stort sett alle andre i dette landet klarer da fint å dra i land en utdannelse med penger fra Lånekassen.

Anonymous poster hash: 44230...17e

hm jeg søkte om å få tilbake pengene mine fra lånekassen. jeg måtte nemlig betale tilbake med arvepenger for at mamma døde og det var ekkel følelser. først lot jeg de pengene stå i 3 år så brukte jeg alt.

Anonymous poster hash: 401e2...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krav stilles til å få utdanningsstønad og hva innebærer det? Eneste muligheten jeg hadde når jeg endte opp som enslig alenemor, var å ta voksenopplæring, for det er gratis. Men det ville jeg ikke, så nå tar jeg nettstudie istedet sp jeg har muligheten til å finne en vanlig jobb ved siden av. Men dette studiet koster meg jo ganske dyrt når jeg er ferdig.. Men det måtte bli sånn om jeg skulle få tid til å jobbe og få penger inn ved siden av studiet og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som syns det er skammelig å få utdanningsstønad som alene-forelder, og som syns vi snylter på skattepengene deres. Ingen fare!!!!! Det blir definitivt ingen utdanningsstønad fra NAV.

Det er ett fulltidsstudie som ikke kan taes på deltid. Men jeg har funnet en måte å klare det på. Det blir 100 % skole på dagtid, også har jeg funnet den perfekte jobb på kveldstid :) Jeg kommer til å prostituere meg, og ta kunder hjem mens barnet mitt sover. På denne måten får jeg finansiert studiet mitt. Jeg er så utrolig lykkelig nå for at jeg kom på dette. Jeg slipper å nave og snylte skattepenger.

Anonymous poster hash: aabdc...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...