Gå til innhold

Han betaler alt for masse barnebidrag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest paramount

Jeg er alenefar og mor betaler ingenting. Hva synes dere om det da?

Anonymous poster hash: 19e04...186

Det er jo spinnvilt! Hvorfor betaler hun ikke? Da min sønn måtte bo hos sin far i en periode betalte jeg bidrag...skulle bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En seksåring kan koste mye å leie å boligprisene er ekstremt høye. Tipper hun er arbeiderklasse mor å han tjener mer. Hvorfor legger du deg opp i dette. Kjempe flott at han sørger for at mor å barn har det de trenger vel? Jeg har samme avtale med min mann. barnehage eller sfo koster 2600 i mnd. Så er det mat, klær, aktiviteter, bursdager å bo. Barn er dyre i drift. Hadde du visst dette tror jeg ikke du hadde spurt her inne.

Anonymous poster hash: 975b9...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seksåring kan koste mye å leie å boligprisene er ekstremt høye. Tipper hun er arbeiderklasse mor å han tjener mer. Hvorfor legger du deg opp i dette. Kjempe flott at han sørger for at mor å barn har det de trenger vel? Jeg har samme avtale med min mann. barnehage eller sfo koster 2600 i mnd. Så er det mat, klær, aktiviteter, bursdager å bo. Barn er dyre i drift. Hadde du visst dette tror jeg ikke du hadde spurt her inne. Anonymous poster hash: 975b9...e5a

Men hvordan kan jeg vite dette da? Jeg har jo ikke barn, jeg bare spør. Hvorfor så aggressiv?

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vell egentlig ikke du så mye med. Men 7000kr er mye om mor til barnet ikke bruker pengene på barnet selvfølgelig! Anonymous poster hash: fe4fd...e61

Jeg mistenker henne ikke for det, jeg aner jo ikke hvilke utgifter hun har...

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, som nevnt tidligere sier jeg ikke at det er galt, jeg bare undrer meg litt...

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

Jeg hadde undret selv, så ser den. Men når det kommer frem at han frivillig betaler litt ekstra, så må det jo ligge en naturlig og grei forklaring på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vell egentlig ikke du så mye med. Men 7000kr er mye om mor til barnet ikke bruker pengene på barnet selvfølgelig!

Anonymous poster hash: fe4fd...e61

Hvilket grunnlag har du for å si at mor ikke bruker pengene på barnet?

Anonymous poster hash: c79c3...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et helt lovlig spørsmål, å mistenkeliggjøre spørsmålet hennes er en uting, samtidig som at dere lager noe stort ut av ingenting.

Jeg har ikke barn, men vet at da jeg flyttet ut fikk jeg utgifter jeg ikke hadde tenkt på, alt var mye dyrere enn jeg trodde. Skjønner godt at barnefaren ønsker at moren skal ha en "stressfri" økonomi. Stress er helt unødvendig når man kan unngå det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Dette er et helt lovlig spørsmål, å mistenkeliggjøre spørsmålet hennes er en uting, samtidig som at dere lager noe stort ut av ingenting.

Jeg har ikke barn, men vet at da jeg flyttet ut fikk jeg utgifter jeg ikke hadde tenkt på, alt var mye dyrere enn jeg trodde. Skjønner godt at barnefaren ønsker at moren skal ha en "stressfri" økonomi. Stress er helt unødvendig når man kan unngå det.

Det er måten TS skriver på som gjør at jeg synes det er legitimt å komme med noen hypoteser. Hun gir oss egentlig ingen grunn til hvorfor hun undrer slik, og det er noe der, mellom linjene, som virker snodig. Mulig hun bare forklarer seg klønete.

Og jeg synes det er ekstra snodig at hun ikke føler hun kan snakke med samboeren sin om det. Fordi hun da er redd for at han skal mistenke hennes motiv. Når hun selv ser at det er grunn til mistanke og at hennes nærmeste også kanskje kan se det, så er det iallefall legitimt at vi på et forum som ikke kjenner TS kan spekulere litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten TS skriver på som gjør at jeg synes det er legitimt å komme med noen hypoteser. Hun gir oss egentlig ingen grunn til hvorfor hun undrer slik, og det er noe der, mellom linjene, som virker snodig. Mulig hun bare forklarer seg klønete.

Og jeg synes det er ekstra snodig at hun ikke føler hun kan snakke med samboeren sin om det. Fordi hun da er redd for at han skal mistenke hennes motiv. Når hun selv ser at det er grunn til mistanke og at hennes nærmeste også kanskje kan se det, så er det iallefall legitimt at vi på et forum som ikke kjenner TS kan spekulere litt.

Jeg har aldri sagt at mine nærmeste reagerer på dette? Eller at " det er grunn til mistanke"? Jeg mistenker ikke Moen for noe, jeg aner jo ingenting om hennes utgifter, og kan derfor ikke vurdere hva hun bruker disse pengene på. Denne tråden har jo bare forsterket tanken om at jeg ikke burde ta opp dette med min kjære da det er så lett å bli beskyldt for å være grisk og ønske at pengene skal brukes på meg...

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten TS skriver på som gjør at jeg synes det er legitimt å komme med noen hypoteser. Hun gir oss egentlig ingen grunn til hvorfor hun undrer slik, og det er noe der, mellom linjene, som virker snodig. Mulig hun bare forklarer seg klønete.

Og jeg synes det er ekstra snodig at hun ikke føler hun kan snakke med samboeren sin om det. Fordi hun da er redd for at han skal mistenke hennes motiv. Når hun selv ser at det er grunn til mistanke og at hennes nærmeste også kanskje kan se det, så er det iallefall legitimt at vi på et forum som ikke kjenner TS kan spekulere litt.

Ja, men selv om man har spørsmål som ikke er motivert ut fra supervakre, rosenrøde tanker må man fremdeles få stille dem. Hun kommer hit og folk dømmer henne og svarer ikke på spm, det er om å gjøre å "ta" folk. Er det et norsk fenomen eller KG-fenomen? :klo: Hvorfor skal vi ha en grunn? Hun lurer på noe ... Slitsomt at man liksom må stille de rette spørsmålene hele jævla tiden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenefar og mor betaler ingenting. Hva synes dere om det da?

Anonymous poster hash: 19e04...186

Kommer an på. Er hun bidragsdyktig, har hun mye eller lite samvær, tjener hun mye mindre enn deg? Hva sier NAV om dette?

Om hun er bidragsdyktig, bør du trekke NAV på banen, slik at du får det du har krav på. Selvsagt skal mor betale bidrag på lik linje med andre bidragspliktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan jeg vite dette da? Jeg har jo ikke barn, jeg bare spør. Hvorfor så aggressiv?

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

Fordi det enkleste hadde vært å spørre samboeren din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det enkleste hadde vært å spørre samboeren din.

Sant nok, men skjønner at hun ikke har lyst til det. Folk kan være veldig følsomme rundt barna sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok, men skjønner at hun ikke har lyst til det. Folk kan være veldig følsomme rundt barna sine.

Vel, men er man samboere så er det jo greit at man kan snakke fritt om slike ting som penger, f.eks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er ganske vanlig. Særlig hvis de skiltes som venner. Mannen føler et ansvar, og ønsker at barnet skal ha en god oppvekst. Han vil øke standarden hjemme hos sitt barn og hennes mor. Det er ikke sikkert han syns det er krise om noe blir "brukt" av mor på andre ting heller, samlet er det jo for hjemmet til hans barn.

Jeg syns dette viser at du har funnet deg en god og ansvarsfull mann jeg ts:) Det at en mann er raus og god mot sine barn er en svært positiv ting, og noe du selv vil sette pris på den dagen dere får barn (og evt går fra hverandre, hehe). IKKE bli sånn ekkel stemor ts, du kommer til å angre når du selv får barn, og kan fatte hva det dreier seg om...



Anonymous poster hash: 506ec...79e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han syns at barnet fortjener å ha litt ekstra siden han tjener såpass godt. Hadde de bodd sammen hadde de hatt råd til ekstra fine ting til barnet, og det mener han at det fremdeles fortjener, og derfor betaler han "altfor masse". Høres ut som en fin fyr, som unner barnet det han har råd til å gi det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten så konstaterer TS i overskriften til HI:<br /><br />Sitat: Han betaler alt for masse barnebidrag! (Med utropstegn til slutt)...<br /><br />Det har strengt tatt ikke TS noe med.<br />

Anonymous poster hash: b58ec...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt sammen med en mann som har barn fra før av. Fant nå ut at han betaler 7000kr i barnebidrag. Jeg spurte han om hvorfor han betaler så mye, og han sa at den egentlige summen var 4000kr, men at eksen mente at dette ikke var nok så han betaler mer. Hvor vanlig er dette? Det er jo hans penger og hans sak, men er ikke dette i overkant mye? Hvor vanlig er det å betale mer enn man må?Anonymous poster hash: dc94f...0b3

Vil tippe det er litt vanligere enn man tror at (oftest) mor får mer enn fastsatt bidrag, enten som kontantutbetaling eller at (oftest) far betaler vesentlig mer for aktiviteter, klær, reiser etc.

Kjæresten din er åpenbart enig i at bidraget er satt alt for lavt lavt, og at barnets beste er at han betaler mer. Det kan jo være ting her han ikke orker å utdype i detalj, og derfor gir han deg en veldig enkel forklaring. Skyldfølelse kan selvsagt spille inn, spesielt hvis de nettopp er skilt.

Anonymous poster hash: d80c5...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkas ts.. Som "stemor" har du ikke rett på å stille noen spm anngående NOE! Du blir halshugd her inne :D

Håper du har lært :)

Anonymous poster hash: ff859...99e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...