Gå til innhold

Hva skjer når far slutter å betale bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan jo godt være at lønningen de fikk utbetalt uken før ble brukt på barnehage, mat, klær og utstyr til ungen da, fordi forfaltsdato og behov ikke alltid er på nøyaktig samme dag som man mottar bidraget?

Anonymous poster hash: 98d90...afe

Jepp! Jeg får ikke bidrag da jeg bor med barnefaren men når barnetrygden kommer så er jeg som regel nesten blakk pga betalte regninger som barnehage og utstyr og klær til barnet, og jeg handler det nødvendige. Da er det godt at de 970kr kommer og de brukes på mat frem til neste lønning, ikke på barnet bortsett fra at barnet spiser selvfølgelig mat og kanskje det må kjøpes en pakke bleier. Så nei jeg bruker ikke akkurat disse 970kr som kommer inn på kontoen til barnet, bruker av lønna mi mest til barnet.

Håper det ordner seg fort TS! Og ikke bry deg om de som slenger med leppa :)

Anonymous poster hash: 9b0d2...014

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tjener så bra at nav ikke kan kompensere deg i mellomtiden og likevel syter og klager du over at han ikke betaler raskt nok inn penger til deg, som tjener så bra?

Hva med å la han ha ungen litt også, istedefor å være så ego?



Anonymous poster hash: e99ff...de9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tjener så bra at nav ikke kan kompensere deg i mellomtiden og likevel syter og klager du over at han ikke betaler raskt nok inn penger til deg, som tjener så bra?

Hva med å la han ha ungen litt også, istedefor å være så ego?

Anonymous poster hash: e99ff...de9

Og hvordan vet du at denne mannen ønsker å ta barnet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en utrolig tragisk og patetisk tråd. Og henviser da selvfølgelig til idioten som tror barn lever på luft og kjærlighet.

Faktisk, så synes jeg det hadde vært rett og rimelig at foreldrene delte den totale kostnaden rundt barnet(a) mellom seg, uten å involvere staten.

Men nå er menn (er stort sett de som stikker) så heldige at samfunnet støtter opp og bidrar med sitt, så han slipper unna med noen få lapper i måneden. Det skulle bare mangle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en utrolig tragisk og patetisk tråd. Og henviser da selvfølgelig til idioten som tror barn lever på luft og kjærlighet.

Faktisk, så synes jeg det hadde vært rett og rimelig at foreldrene delte den totale kostnaden rundt barnet(a) mellom seg, uten å involvere staten.

Men nå er menn (er stort sett de som stikker) så heldige at samfunnet støtter opp og bidrar med sitt, så han slipper unna med noen få lapper i måneden. Det skulle bare mangle!!!

Men menn er dessverre så uheldige at de ikke har abort som en opsjon. Dermed må de enten velge mellom null sex og tilhørende ensomhet (ingen kvinner gidder å være sammen med menn som ikke er seksuelle av seg, da blir man "tøffel" og uinteressant) eller (være så dum å) stole på at kvinnen lar være å sette barn til verden som ikke er ønsket av begge foreldrene.

Om kvinnen får et barn mot fars ønske er dette et svik mye verre enn utroskap, ikke minst fordi det blir permanent, forferdelig dyrt og traumatisk for både en far som må stå utenfor å se inn og for barnet som mister muligheten til å ha begge sine foreldre hos seg.

De fleste menn som er i mot bidraget tør jeg vedde på at føler seg presset inn i det, og føler det vanskelig å skulle bli redusert til en lommebok. Dessuten skulle det ikke vært lov av en vordende mor å sette et barn til verden dersom hun vet hun blir alene om det og ikke kan forsørge det. Det er helt latterlig at staten skal komme å betale folk ut av slikt uføre som de oppsøker selv.

Anonymous poster hash: 1ff67...c19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, denne tråden har da sannelig tatt av siden sist!

Men iallfall; så lenge far skal betale bidrag (utregnet av NAV), påberoper jeg meg retten til å "syte og klage" som noen kalte det når bidraget mangler, selv om jeg tjener for godt til å få bidragsforskudd. Utgifter og (forventede) inntekter henger nemlig sammen!

Til deg som spurte om jeg hadde forhørt meg med far om hvorfor bidraget uteble; nei, jeg har ikke det. Noe av forklaringen ligger i denne tråden. Jeg orker ikke å være "den masete kjerringa som bare gnåler om penger".

Og til deg som mener far heller bør få ha barnet mer: Javisst, det må han gjerne, men han har det travelt med full jobb og ny familie, så han rekker ikke ha han oftere enn annen hver helg ...

Jeg satser på at vi nå har kommet til purring tre og tvangstrekk og ringer NAVI i dag. Takk for konstruktive tilbakemeldinger!



Anonymous poster hash: d0889...c39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav, denne tråden har da sannelig tatt av siden sist!

Men iallfall; så lenge far skal betale bidrag (utregnet av NAV), påberoper jeg meg retten til å "syte og klage" som noen kalte det når bidraget mangler, selv om jeg tjener for godt til å få bidragsforskudd. Utgifter og (forventede) inntekter henger nemlig sammen!

Til deg som spurte om jeg hadde forhørt meg med far om hvorfor bidraget uteble; nei, jeg har ikke det. Noe av forklaringen ligger i denne tråden. Jeg orker ikke å være "den masete kjerringa som bare gnåler om penger".

Og til deg som mener far heller bør få ha barnet mer: Javisst, det må han gjerne, men han har det travelt med full jobb og ny familie, så han rekker ikke ha han oftere enn annen hver helg ...

Jeg satser på at vi nå har kommet til purring tre og tvangstrekk og ringer NAVI i dag. Takk for konstruktive tilbakemeldinger!

Anonymous poster hash: d0889...c39

Du trenger da virkelig ikke forsvare hvorfor du etterspør rettighetene dine. Idioter som det får for mye oppmerksomhet, dessverre.

Håper det ordner seg som snarest og at du unngår konfliktsituasjoner grunnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var et filter som blokkerte alle tråder med ordet bidrag i...

Er så lei de evige spørsmålene rundt dette dag ut og dag inn.

Ring Nav! Der får dere svar på alt dere lurer på.

Anonymous poster hash: b38d1...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som egoistisk.

Hvis du ikke ønsker eller klarer å ta vare på andre enn deg selv, da bør en heller ikke få barn. Da velger du å la være.

Krav krav og bare krav, hele tiden. Aner du hvor slitsomt det er!?? Kvinner kan ta abort hvis de gjør en feil, hvis mannen gjør en feil må han leve resten av livet i ulykkelighet mens han nedbetaler for en natt. Det er som kjempedyr prostitusjon! Mange mister helt meningen med livet sitt, og det eneste folk bryr seg om er å ta mer penger fra dem!, hvorfor skal dette være meningen med livet deres!?? La menn være i fred!, ikke trakasser og ødelegg livet deres!!!

Anonymous poster hash: e512b...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gråte over uansvarlige menn som stikker i fra det stakkars barnet sitt som savner pappa.

Det er ikke kvinnen som får bidraget, det er barnet.

Kvinner kan også bli deprimerte over alt ansvaret som har blitt lesst på dem av uansvarlige menn.

Hvor mange mødre er det ikke som griner på vegne av barnet sitt?

Det er flest menn som blir depimerte og finner livet meningsløst. Men det bryr du deg vel ikke om engang.

Anonymous poster hash: e512b...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flest menn som blir depimerte og finner livet meningsløst.

Anonymous poster hash: e512b...882

Ja, vi mødre kan ikke tillate oss slik luksus.

Anonymous poster hash: d0889...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi mødre kan ikke tillate oss slik luksus.

Anonymous poster hash: d0889...c39

Forskjellen er at dere ofte velger det selv, mens mannen ikke har noe han skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 1ff67...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tjener så bra at nav ikke kan kompensere deg i mellomtiden og likevel syter og klager du over at han ikke betaler raskt nok inn penger til deg, som tjener så bra?

Hva med å la han ha ungen litt også, istedefor å være så ego?

Anonymous poster hash: e99ff...de9

Det er mannen som ikke tar ansvaret sitt som er ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at dere ofte velger det selv, mens mannen ikke har noe han skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: 1ff67...c19

Jo da, han kunne trukket på kondomet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, han kunne trukket på kondomet.

Hvorfor antar du automatisk at han ikke har gjort det? Kjæresten min ble gravid, selv om jeg brukte kondom. Mistenkte at hun sluntret selv, og ville derfor være sikker, men gravid ble hun alikevel. Veldig kjedelig...

Anonymous poster hash: 1ff67...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor antar du automatisk at han ikke har gjort det? Kjæresten min ble gravid, selv om jeg brukte kondom. Mistenkte at hun sluntret selv, og ville derfor være sikker, men gravid ble hun alikevel. Veldig kjedelig...

Anonymous poster hash: 1ff67...c19

Fordi de fleste menn gjør det ikke, og det vet du godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi mødre kan ikke tillate oss slik luksus.

Anonymous poster hash: d0889...c39

Hvis du hadde visst om desperasjon og depresjon, så hadde du visst at det ikke er noe man bare bestemmer seg for.

Anonymous poster hash: e512b...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Slutt å pul rundt så skjer ikke det. Enkelt og greit. Sikkert trist dersom du var ungen og faren fraskrev seg alt ansvar? Mørkt og trist.

Da må kvinner slutte å pule rundt også da. De som blir gravide når de ikke beskytter seg selv! Det verste er unge tenåringsjenter som lyver om alderen sin bare for å få et ligg med en som er eldre enn henne. Så får mannen skylden for alt som HUN har gjort. Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må kvinner slutte å pule rundt også da. De som blir gravide når de ikke beskytter seg selv! Det verste er unge tenåringsjenter som lyver om alderen sin bare for å få et ligg med en som er eldre enn henne. Så får mannen skylden for alt som HUN har gjort.

Viss kvinner ikke vil bli gravid så beskytter de seg selv med p-piller, p-sprøyte, spiral eller noe.

Så lenge kvinnene tar ansvar og passer på ungen til seg selv og far. Det er sjeldent en kvinne blir gravid og far får alt ansvaret fordi kvinnen vil leve det gode liv.

Viss mannen ikke vil bli far: bruk kondom. Viss kvinnen ikke vil bli gravid: bruk prevensjon.

Ikke bare stol blindt på en one night stand. Ikke regn med at noen andre enn deg selv skal beskytte deg.

Kondom- det er så enkelt, men samtidig så vansklig, visst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...