Gå til innhold

Ville nakne jenter godtatt en mannlig reporter i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fallerifallera

Det er greit så lenge intervjuobjektene godkjenner situasjonen. Personlig hadde jeg ikke likt å bli intervjuet naken. Om det er en mann som intervjuer nakne kvinner eller en kvinne som intervjuer nakne menn har ingen ting å si.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke godtatt det. Synes det blir latterlig når feks kvinnelige reportere føler seg diskriminert hvis de ikke får komme inn i dusjen på Lerkendal.



Anonymous poster hash: cc023...82b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt ha hatt en mann (eller flere) i fellesdusjen dersom de:

1. var bundet til å ikke ta/publisere bilder (det er vel ganske vanlig at intervjuobjekter må godkjenne bildene først?)

2. ikke var nære venner/kollegaer/familie (ville vært litt pinlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannlige reportere som dekker kvinnesport? Veldig hypotetisk spørsmål!

Fra spøk til revolver så hadde det faktisk vært noe suspekt om de helt plutselig skulle bry seg om kvinnehockey og kreve at intervjuet skulle gjøres i dusjen :fnise:

I tillegg er Vålerenga med i en TV-serie hvor de filmer masse nakne rumper i garderoben uten at folk bryr seg, så man antok vel at de var avslappet, de har allerede valgt å vise seg nakne.

Og alle her later visst som noe annet, men det er også en en forskjell i det at kvinner oftere blir sett på som sexobjekter. Jeg har kompiser som mooner, drar av seg skjorta på fest eller til og med stripper helt og dette synes bare alle er morsomt, men hvis en dame gjør det så er det seksuelt i menns øyne og "not cool" i andre kvinners øyne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit så lenge intervjuobjektene godkjenner situasjonen. Personlig hadde jeg ikke likt å bli intervjuet naken. Om det er en mann som intervjuer nakne kvinner eller en kvinne som intervjuer nakne menn har ingen ting å si.

Er det?

Det vil si at det er ok å vise alt på TV, uten å tenke på hvilke grenser folk vanligvis har i sånne situasjoner.

Det hun drev med var seksuell trakassering av iallefall ett av intervjuobjektene sine.

Jeg syns hun fikk en betimelig reaksjon av en påkledd mann, som pøste på henne vann. Det var et tydelig signal. At hun var der påkledd med mikrofonen sin for å "intervjue" om et sånt tema som nakenhet var ikke ok, når de var nakne, i en sånn situasjon.

Jeg lurer på hvofor dette innslaget ikke allerede har blitt slaktet offentlig av andre medier, journalister og TVfolk med litt omløp i skallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver så hadde det faktisk vært noe suspekt om de helt plutselig skulle bry seg om kvinnehockey og kreve at intervjuet skulle gjøres i dusjen :fnise:

Det hadde blitt diskutert med krigstyper om en mannlig journalist skulle intervjuet skilandslaget for damer og kladdet på en avkledd Therese Johaug på den måten, under avslutningen av intervjuet.

PFU og andre hadde vært på banen tre sekunder etter at innslaget hadde vært på lufta...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en kvinne som fikk hele Norge til å gå av skaftet fordi 30 menn potensielt kunne sett henne vaske seg i fitta, mens hun var naken:

http://www.nrk.no/norge/far-ikke-refs-for-nakenbading-1.12018901

Hvor mange kvinner så på det innslaget til TV2 Zebra, der en påkledd kvinne interjuver nakne menn som vasker seg?

Her er en kritisk vinkling som man liksom tok på alvor:

http://www.side2.no/aktuelt/her-blir-en-gutt-utsatt-for-seksuelle-overgrep-tror-du-noen-bryr-seg/8509307.html

Men det innslaget til TV2 Zebra viser at man ikke tar sånt på alvor i det hele tatt.

Er det en mann som blir tafset på og objektivert, er det ok.

Fordi menn liksom digger sånt, uansett om de er i en underlegen posisjon eller ikke.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er Vålerenga med i en TV-serie hvor de filmer masse nakne rumper i garderoben uten at folk bryr seg, så man antok vel at de var avslappet, de har allerede valgt å vise seg nakne.

Nei, de har allerede valgt å vise et bilde av garderobekulturen i laget og det er hele tiden sensurerte klipp, der man ikke ser intime deler.

At en kvinnelig jornalist stiller seg i dusjen med mikrofon for å virkeliggjøre alle seeres sexfantasier har faktisk ingenting med VIF eller hockey å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt diskutert med krigstyper om en mannlig journalist skulle intervjuet skilandslaget for damer og kladdet på en avkledd Therese Johaug på den måten, under avslutningen av intervjuet.

PFU og andre hadde vært på banen tre sekunder etter at innslaget hadde vært på lufta...

Ja, det er som sagt en kjønnsforskjell her. Vi er ikke likestilte enda, særlig ikke når det gjelder sex og nakenhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor intervju skal skje i garderoben i det hele tatt, jeg.

Og nei, jeg hadde ikke ville hatt en mannlig journalist inn i garderoben, men så ville jeg helst sett at de kvinnelige journalistene ventet utenfor til jeg var ferdig også. Rent hypotetisk altså, jeg kommer neppe noen gang til å bli intervjuet etter noe som helst sportslig :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er som sagt en kjønnsforskjell her. Vi er ikke likestilte enda, særlig ikke når det gjelder sex og nakenhet.

Det er ikke en "kjønnsforskjell."

Det vi ser er en aksept for objektivering av kropp og en dobbeltmoral som rammer menn og gutter på det groveste.

Dette handler om at feministene har overtatt den rollen menn tidligere hadde, når samfunnet bar preg av kvinneundertrykkende strukturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en "kjønnsforskjell."

Det vi ser er en aksept for objektivering av kropp og en dobbeltmoral som rammer menn og gutter på det groveste.

Dette handler om at feministene har overtatt den rollen menn tidligere hadde, når samfunnet bar preg av kvinneundertrykkende strukturer.

På hvilken måte er ikke denne diskriminerende forskjellen på kjønnene en kjønnsforskjell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På hvilken måte er ikke denne diskriminerende forskjellen på kjønnene en kjønnsforskjell?

Kvinnekampen har blitt utkjempet på bekostning av menn.

Noe som tilogmed får deg til å spørre meg om det ikke er tilfelle at det er en forskjell på hvordan det oppleves for en mann å bli objektivert, i motsetning til når en kvinne blir det.

Vår menneskelige intimsone har ingenting med kjønn å gjøre.

Dette her handler om holdninger og ikke om hvilket kjønn interjuvobjektet har.

For situasjonen er like krenkende som om det skulle vært Therese Johaug og Marit Bjørgen i den garderoben.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnekampen har blitt utkjempet på bekostning av menn.

Noe som tilogmed får deg til å spørre meg om det ikke er tilfelle at det er en forskjell på hvordan det oppleves for en mann å bli objektivert, i motsetning til når en kvinne blir det.

Vår menneskelige intimsone har ingenting med kjønn å gjøre.

Dette her handler om holdninger og ikke om hvilket kjønn interjuvobjektet har.

For situasjonen er like krenkende som om det skulle vært Therese Johaug og Marit Bjørgen i den garderoben.

Du skrev jo selv at dette hadde blitt slått stort opp og skapt masse reaksjoner om det var kvinner i garderoben og en mannlig reporter. Dette er jo selve definisjonen på en kjønnsforskjell. Kvinner og menn oppfattes ikke likt i kulturen vår, hadde Johaug blitt kladdet på av Davy Wathne så hadde det gitt andre assosiasjoner når det gjelder maktforhold og sex enn når denne rødmende lille jenta står og klemmer en mann. Dessverre, det burde ikke være sånn.

Jeg tror kanskje vi mener litt det samme, du er bare jævlig kverulant og har bestemt deg for at kjønnsforskjell bare er noe som rammer kvinner eller noe?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Nei, nakne jenter ville ikke det. Men så er kvinner kjent for å ha et latterlig usunt forhold til kropp.

Syns ikke jeg har et latterlig usunt forhold til kroppen min selv om jeg ikke ønsker at hele verden skal se den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...