Gå til innhold

Folk over 25 år vet ikke hvordan man googler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke 25 gjelder altså.

hvor mange tråder er det ikke her laget av folk som spør om typiske tenårings-kropps-problemer f.eks.

Anonymous poster hash: b7b0a...274

Over 25???

Halvparten av trådene her inne er laget av jenter i tenårene som vil ha svar på om de er gravide :murvegg:

Anonymous poster hash: 05c0c...621

Er veldig mange av disse trådene, ja. Og det er helt greit egentlig.

Anonymous poster hash: cf4b9...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig mange av disse trådene, ja. Og det er helt greit egentlig.

Anonymous poster hash: cf4b9...6fe

Jeg synes også det er helt greit. Har man lyst til å spørre om noe må man få lov. Jeg ville bare poengtere at det ikke var så stor forskjell på de over 25 og under 25 når det gjelder tåpelige spørsmål og googling.

Anonymous poster hash: 05c0c...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si motsatt jeg: Dem UNDER 25 kan ikke google.Min erfaring er at elever er aller best på å finne musikk og se diverse 'morrosaker' på nett. Men å finne noe fagrelatert, det er totalt helt umulig. Finne stoff til prosjektoppgaver er også nærmest umulig :( Hilsen lærer'n på vgs Anonymous poster hash: 82a7c...5e4

Neida, de søker seg enkelt fram til både Wikipedia, daria og skolenett. Dessverre. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googler stadig vekk svar på ting som blir spurt her inne for å svare fordi det er så latterlig enkelt å finne svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si motsatt jeg: Dem UNDER 25 kan ikke google.

Min erfaring er at elever er aller best på å finne musikk og se diverse 'morrosaker' på nett. Men å finne noe fagrelatert, det er totalt helt umulig.

Finne stoff til prosjektoppgaver er også nærmest umulig :(

Hilsen lærer'n på vgs

Anonymous poster hash: 82a7c...5e4

Min erfaring også. De tror nærmest det å google er å sjekke Wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de under 25 heller, ser det ut til. Latskapen når stadig nye nivåer.



Anonymous poster hash: 7b80f...694
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen folk er bare stokk dumme..

Ler like høyt hver gang jeg leser om folk på min egen alder som har blitt utsatt for svindel via mail...
"Tror du virkelig at du skulle få dobbelt penger tilbake, men først må DU sette inn x tusen kroner, før pengene dine vokser?" mhm...Veldig sannsynlig..

Eller folk som støtt og stadig finner super fin leilighet til en liten sum i måneden, men først vil husverten ha depositum + leie og pengene må bli betalt inn på en utenlandskonto...-mhm...Ringer det ikke noen bjeller hos folk? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg er godt over 40. Mulig jeg er unntaket, men ble kjent med Internett i 1994. Jeg vil tro jeg har gode skills både på google/søk og generelt.

Her på KG synes jeg det er stort sett yngre (de virker slik for meg), som "ikke-gidder-google", eller spør om ting som de selv kunne ha funnet ut av. OM de kunne google. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50, men har ingen problem med googlingen.



Anonymous poster hash: f8d94...524
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan google, var sånn jeg fant dette forumet. Nesten uansett hva jeg googlet på norsk så kommer det opp treff som leder til kvinneguiden.

Så hvorfor google etter svar når man kan bare lage tråd på KG og få oppdaterte svar? Ikke lese svar fra 2007 f.eks.

Og siden nesten alt leder til kvinneguiden, så er det fint når disse "ikke-googlerne" lager flere tråder som kan bli funnet når man googler.

Takk ikke-googlere!

Hver gang jeg ser deg, tenker jeg på "Körkarlen"

Anonymous poster hash: 74db8...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Det er i hvertfall oppfatningen min etter et år på kvinneguiden.

Hvorfor er det sånn at det bare er omtrent 20 % av dere som tenker på å google "[nettbutikk] svindel" eller "plus size prom dress" før dere lager et emne her?

Anonymous poster hash: bd79f...cf7

Er de ikke åpenbart da? De som allerede har googlet det de trenger, lager nok ikke ikke de trådene der. Så det blir et ekstremt skjevt utvalg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vist hvordan man googlet siden google startet

Bare ungen du da jo.

Jeg brukte Netscape Navigator da den kom ut- i 1994. :P

Håper denne tråden er tull, folk på 25 er mer enn nok erfarne på nettet, tror du mente 65 åringer...

Sjansen for at mange 65 åringer vet mer er større. Går på UiO og det er utrolig mange unge som ikke vet hvordan man søker etter ting på nettet. Det er egentlig til å bli litt redd av. :sjokkert: Vet noen noe så er det hvordan de skal bruke sosiale medier- men det hjelper jo ikke en dritt hvis det er ting de skal finne ut av.

Anonymous poster hash: 31045...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 25???

Halvparten av trådene her inne er laget av jenter i tenårene som vil ha svar på om de er gravide :murvegg:

Anonymous poster hash: 05c0c...621

Synes det er flere av de "voksne" som burde vite bedre og blir gravid med ONS etter ONS etter ONS,

Anonymous poster hash: 97eea...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

det svært mange mangler er jo faktisk evne til kildekontroll og det enkle faktum at det ikke trenger være sant fordi du finner det på nettet.

Erfaringer (typisk med nettbutikker) er det mange som spør om, - og så er det de ganske mange som rett og slett ikke gidde å google overhodet, - det er så mye enklere å få noen andre til å finne en butikk som har akkurat det du mente du trang.... og som stadig repliserer med "Nei, den er for blå. Liker ikke sånne, det må være mer slik eller sånn...."

Sistnevnte får utrolig ofte urimelig mye hjelp fordi andre er nesten alt for snille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det bare, dette er noe av det eller kanskje den mest absurde påstanden jeg noen gang har hørt! 25 åringer er jo ung gutter, vi har vokst opp med google, samme med 30 åringer! Selvfølgelig vet vi hvordan google virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg har erfart at det er overaskende produktivt å google et helt spørsmål. Da kommer man jere til et forum eller Yahoo der noen har stilt det spørsmålet og fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...