Gå til innhold

Hva er det beste å værste med Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beste er at det er relativt trygt å bo her i forhold til andre land. Det verste er at det nesten alltid er utlendingene som gjør Norge til et mindre trygt land..Jeg sa nesten alltid. Det er bare fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo se brennpunkt-dokumentaren om hvor norske andregenerasjonsinnvandrere føler seg, og kanskje du også får litt nyttig info om hva slags kultur de har i f.eks pakistan? Hva f.eks ære betyr?

Du virker jo litt forvirret når du sammenlikner finsk og pakistansk kultur :)

http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001514/04-11-2014

Fantastisk sitat fra Hassan (18) FØDT I NORGE

"For meg er det helt OK lissom, for jeg skal bare ha kone som skal passe på mine foreldre. Så lenge hun er muslim og fra pakistan. Spiller ingen rolle hvem hun er. Hun må vite hva som er galt og riktig og være sånn veldig inne i Islam. Da menn hadde kontroll, verden var bra og sånt. Nå som det er damer som er med i greia, jeg liker ikke det. Nå som kvinner har fått rettigheter, de skal prate i mot mannen sin"

Hahahaha...finner altså!

Herregud. Er d mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Rundt begynnelsen av 1900-tallet som jeg snakker om, ville folk som deg ha vært meget mistenksomme overfor finnene også. Og siden mange av arbeiderne som kom, var kommunistiske agitatorer for arbeiderrettigheter, så ble arbeidsinnvandrerne ofte sett på med stor skepsis av den opprinnelige befolkninga. Litt som med muslimer i dag, tenker jeg.

Men det er jo litt artig da, at du benytter deg av ett enkelt utsagn og generaliserer til hele den pakistanskættede befolkningen ut fra det. Et spørsmål til deg: Hvorfor tar du ikke heller Ulrik Imtiaz Rolfsen som eksempel på "hvordan pakistanere er" og hvor godt de er integrert? Eller Hadia Tajik? Eller de mange pakistanere som har tatt høyere utdanning og gjort gode karrierer?

Men nei, du velger som din "representative" norsk-pakistaner en 18-åring som ikke syns det er så nøye hvem han gifter seg med, "bare hun er fra pakistan og muslim", til tross for at det gjør ham til en representant for en liten gruppe. Det er bare en håndfull slike ekteskap hvert år.

Du kunne like gjerne ha brukt en nordmann som hentet seg en kone fra Thailand som et eksempel på norske mennes preferanser og verdisyn. Det kommer like mange thailanske kvinner for å giftes med norske menn, som det kommer utenlandske ektefeller til alle andre grupper til sammen.

Det handler ikke om at jeg skal velge mellom Rolf, Hadia eller Hassan. Det handler om statistikk min venn. 94% av første gen pakistanere giftet seg med pakistanere. 96% (!) av ANDRE gen pakistanere gifter seg med pakistanere. Samt hvilke holdninger man ser (som Rolf belyser og bekrefter) hos innvandrere. De ser ikke på seg selv som norske, selv etter 2 eller 3 generasjoner. De har sitt hjerte i pakistan eller somalia.

Når ble du så uvitenskapelig Mann42? Du vet vel at man ikke kan trekke en slutning ut i fra å se på Hadia eller Rolf? Faktum ligger rett framfor deg. Innvandrere i fra muslimske land (spesielt) evner ikke integrere seg, fordi deres kultur ligger så ufattelig langt unna vår.

Ja, og nei..jeg hadde nok ikke vært så skeptisk til finner på 1800-tallet. Like lite som jeg er skeptisk til arbeidsinnvandrere i fra f.eks Polen, USA, England eller Frankrike. Mye jeg ikke liker med f.eks Amerikansk eller Polsk kultur, men raus og åpen som jeg er så tolererer jeg det. Jeg tolerer dog ikke kvinneundertrykkende kultuerer som synes det er greit å drepe sine egne barn fordi de vil velge selv. Blandt annet. Jeg er nok litt mer prinsippfast der enn deg.

Endret av FuturePrimitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at jeg skal velge mellom Rolf, Hadia eller Hassan. Det handler om statistikk min venn. 94% av første gen pakistanere giftet seg med pakistanere. 96% (!) av ANDRE gen pakistanere gifter seg med pakistanere. Samt hvilke holdninger man ser (som Rolf belyser og bekrefter) hos innvandrere. De ser ikke på seg selv som norske, selv etter 2 eller 3 generasjoner. De har sitt hjerte i pakistan eller somalia.

Når ble du så uvitenskapelig Mann42? Du vet vel at man ikke kan trekke en slutning ut i fra å se på Hadia eller Rolf? Faktum ligger rett framfor deg. Innvandrere i fra muslimske land (spesielt) evner ikke integrere seg, fordi deres kultur ligger så ufattelig langt unna vår.

Ja, og nei..jeg hadde nok ikke vært så skeptisk til finner på 1800-tallet. Like lite som jeg er skeptisk til arbeidsinnvandrere i fra f.eks Polen, USA, England eller Frankrike. Mye jeg ikke liker med f.eks Amerikansk eller Polsk kultur, men raus og åpen som jeg er så tolererer jeg det. Jeg tolerer dog ikke kvinneundertrykkende kultuerer som synes det er greit å drepe sine egne barn fordi de vil velge selv. Blandt annet. Jeg er nok litt mer prinsippfast der enn deg.

Data for dine påstander? Iallfall dersom du med påstandene dine mener at praktisk talt alle andregenerasjons pakistanere henter sin ektefelle fra utlandet. Dersom du mener at de fleste finner sine ektefeller blant andre andregenerasjons norsk-pakistanere har jeg ingen spesielle kommentarer til det. Det ville egentlig vært litt merkelig om det ikke var slik.

Det at det ER slik, er ikke nødvendigvis det samme som at alle norsk-pakistanere er slike forstokka idioter som unge Hassan.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Data for dine påstander? Iallfall dersom du med påstandene dine mener at praktisk talt alle andregenerasjons pakistanere henter sin ektefelle fra utlandet. Dersom du mener at de fleste finner sine ektefeller blant andre andregenerasjons norsk-pakistanere har jeg ingen spesielle kommentarer til det. Det ville egentlig vært litt merkelig om det ikke var slik.

Det at det ER slik, er ikke nødvendigvis det samme som at alle norsk-pakistanere er slike forstokka idioter som unge Hassan.

Det er nok laaaangt flere enn du tør tenke på som er som Hassan(18) Det er jo nettop det Rolf prøver å belyse til nettop sånne som deg - strutsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok laaaangt flere enn du tør tenke på som er som Hassan(18) Det er jo nettop det Rolf prøver å belyse til nettop sånne som deg - strutsene.

Hva med litt statistikk til å backe opp påstandene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hva med litt statistikk til å backe opp påstandene dine?

Statistikk på at muslimske menn ikke liker norsk livsstil, kultur og likestilling osv?

Det tror jeg ikke det finnes statistikk på, og dere radikale venstreekstreme strutser er ekstremt gode på å dikte opp en sannhet som passer godt til den flerkulturelle drømmen - nemlig at muslimske innvandrere, og da særlig andre og tredje gen, har tilpasset seg det norske samfunnet.

Rolf prøver i hvert fall å vise hva HAN mener er feil av naive nordmenn å tro. Han, som selv er pakistansk, sier han vet at det ikker er slik. Og jeg, som har vokst opp i et flerkulturellt samfunn (endel yngre enn deg gammern, så jeg har antakelig hengt med mye mer innvandere, og vært i helt andre miljøer enn deg) vet at han har rett. Jeg vet hvordan muslimske ungdommer kaller oss poteter, hvordan de forakter oss basert på vår hudfarge og religion. Hvordan de ikke ØNSKER å bli norske, og derfor kaller seg pakistanere (i hjertet).

Du tror at Rolf bevisst prøver å svartemale sitt eget folk og miljø, og du tror at han trekker fram ekstreme enkeltilfeller. Jeg vet at du tar feil. Det jeg imidlertid sliter med å forstå er denne strutsementaliteten din. Hvorfor er du så BESATT av å konsekvent stikke hodet i sanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det kommer til å skje med de nyere innvandringsbølgene også.

Det begrunnes utelukkende med en ideologisk fantasi!

Hvilket er problemet!

I virkelighetens verden er det ingenting som tilsier etnisk forbrødring ved blanding, snarere tilsier virkeligheten tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk på at muslimske menn ikke liker norsk livsstil, kultur og likestilling osv?

Det tror jeg ikke det finnes statistikk på, og dere radikale venstreekstreme strutser er ekstremt gode på å dikte opp en sannhet som passer godt til den flerkulturelle drømmen - nemlig at muslimske innvandrere, og da særlig andre og tredje gen, har tilpasset seg det norske samfunnet.

Rolf prøver i hvert fall å vise hva HAN mener er feil av naive nordmenn å tro. Han, som selv er pakistansk, sier han vet at det ikker er slik. Og jeg, som har vokst opp i et flerkulturellt samfunn (endel yngre enn deg gammern, så jeg har antakelig hengt med mye mer innvandere, og vært i helt andre miljøer enn deg) vet at han har rett. Jeg vet hvordan muslimske ungdommer kaller oss poteter, hvordan de forakter oss basert på vår hudfarge og religion. Hvordan de ikke ØNSKER å bli norske, og derfor kaller seg pakistanere (i hjertet).

Du tror at Rolf bevisst prøver å svartemale sitt eget folk og miljø, og du tror at han trekker fram ekstreme enkeltilfeller. Jeg vet at du tar feil. Det jeg imidlertid sliter med å forstå er denne strutsementaliteten din. Hvorfor er du så BESATT av å konsekvent stikke hodet i sanden?

Å, du har et helt nytt sett med problemstillinger nå. Så artig. Nei, jeg etterlyste egentlig mer dokumentasjon for din påstand om at 94% av annengenerasjons innvandrere henter sin ektefelle fra gamlelandet. For den tror jeg er direkte feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Best

Ikke krig

fritt land

naturen

luften

at du får helsehjelp

at alle har mulighet til skole

at du kan bli mett hver dag

at du har tak over hodet

at det finnes hjelp om du mister jobben, blir syk

vi fryser ikke i kulden

Verst

at Norge bidrar med våpen i kriger

politikere som lager de beste ordninger for seg selv

skatter og avgifter er lik, uavhengig av inntekt

dårlige veier

dyre bilavgifter



Anonymous poster hash: 551cc...54c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo.

Ellers så er det som den første sa. Vi kan være glad for at vi har det så godt. Er liksom det å sette pris på livet vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det beste: Velferdsstaten. Ingen er fattige slik de er i andre land (barn på gata osv). Alle har rett på skolegang. Norge er et veldig godt land økonomisk sett.

Det verste: Den sosiale situasjonen. Det er så utrolig mange som er overlegne, og asosiale! Mange er egoistiske. Veldig mye rasisme uansett om jeg aldri har gjort noe galt. Klima, været i Norge er for kaldt og kjedelig. Også er det så mørk på vinteren! Det er veldig dyrt i Norge, og som student sliter mange. Fyllekulturen i Norge er også veldig negativ.

Den største forskjellen jeg merker når jeg reiser er at alle er så mye mer vennlige, åpne, og sosiale i mange land. Jeg opplever Ingen rasisme. Og varmt vær selvfølgelig. Og at drikkekulturen er mye mildere og mer koselig.

Endret av Verify
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd en del i utlandet, og det har fått meg til å innse hvor heldige vi er. Norge er et kjempeflott land. Så og si 'alt' er bra, men hvis jeg skal være pirkete så synes jeg vinteren er litt for lang, og at storbyene har ikke altfor mye spennende å tilby alltid. Litt random, men jeg liker også fredags-kulturen vi har! Det var noe jeg savnet. Alle spiser taco (eller annen helgemat obvs) ser på Gullrekka, og tar seg en søndagstur i skog og mark, imens da jeg bodde i London merket jeg omtrent ikke forskjell på helg og en vanlig torsdag.



Anonymous poster hash: ed8e5...569
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...