Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fjord er et ord som jeg ser veldig ofte nå, eks. "Jeg gikk på høyskole i fjord".

Det er veldig stor forskjell på i fjor og i fjord. :closedeyes:

Det er mye rart i fjorden, bl.a. fisker. Det som skjedde i fjor holder vi for oss selv.

Anonym poster: 963224ba3a3521c92348817cf8e4bea5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Folk som legger til t-er her og der. F. eks. "For et fint bildet", og "Han ble funnet i livet". Bah.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Utestengelse. Det heter utesteng(n)ing. Jeg har hørt det hovedsakelig i sportssammenheng. Har noen av dere hørt om vannstengelse, strømstengelse o. a.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utestengelse. Det heter utesteng(n)ing. Jeg har hørt det hovedsakelig i sportssammenheng. Har noen av dere hørt om vannstengelse, strømstengelse o. a.?

Jeg er ikke så sikker. Jeg ble nysgjerrig og gjorde et søk. Sjekk f.eks. her:

http://www.sprakrad.no/nb-no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/2005/Spraaknytt_3_2005/Rettskrivningsendringene/

Det var i bokmålet at utestengelsen av de tradisjonelle formene var mest følbar, og for første gang siden 1907 fikk vi da en reform som omfattet bare den ene målformen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fra forumet her: "Generell debatt. Diskuter hva som helst, som ikke passer i de andre gruppene."

Her skal det ikke skal være komma. For sånn som det står nå, så er betydninga at "hva som helst" ikke passer i de andre gruppene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...