Gå til innhold

Finne en katt?


Gjest Finner'n

Anbefalte innlegg

Gjest Finner'n

hei.

jeg har lyst på en katt. men det har ike foreldrene mine. men jeg VET at hvis de får en i fanget, har de lyst på en! så jeg håper hver eneste dag på at det skla gå en stakkars kattunge på veien, som jeg må ta med inn og hjelpe. men det skjer ALDRI: så finnes det noe sted i næheten av oslo hvor folk " pleier" å sette ut kattunger/kull? og hvor jeg nermest er garantert å få tak i en/flere?

takker for alle svar:)

mvh Finner'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står vel annonser i aviser, finn.no, på et dyremottak etc. Det er bare å sjekke tlf katalogen.

MEN: Det er ikke lurt å skaffe seg en katt visst du ikke vet og med 120% sikkerhet får beholde den.. For du kan ikke bare kvitte deg med den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at den katten du "finner", kommer til å leve i opptil 15 år? Har du tenkt på utgifter til dyrlege? Mat?

Det er ikke bare å "finne" en katt.

Det bør ligge litt flere tanker bak, enn at du har lyst på.

Siden du skriver om foreldrene dine, går jeg ut fra at du er mindreårig. Hvem skal ha katten, når du flytter ut? Hvem skal ha ansvar for å mate den? Hvem skal betale dyrlegeregninger?

Ta heller og vent til du bor for deg selv, og har råd til å gi katten det livet den fortjener.

Kanskje foreldrene dine har en god grunn til å ikke skaffe katt. Økonomi o.l.

Husk at katten er ikke en søt liten kattunge hele tiden. Den ødelegger, klorer og gjør det meste den ikke har lov til. Har du tålmodighet nok til å oppdra en katt?

De fleste barn har ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...