Gå til innhold

Vi må mest sannsynlig kvitte oss med en av kattene


Gjest Calexica

Anbefalte innlegg

Dette blir langt, men jeg håper du leser videre hvis du tror du kan hjelpe oss.

ok, vi har tre katter. en "storebror, han er 5 år og 8 mnd.

Lillebrødrene er temmelig nøyaktig 5 år og en mnd nå

Storebror har bodd hos oss siden han var 8 uker,og Svarten og Arne kom nårde var 10 ukr.

I begynnelsen sa var alt bare vestand, Alle tre sov sammen i klynge, lekte hele tiden, storebror vasket de to små og tok godtvare på dem.

Etter som tiden haå sa har det dannet seg tydelige plasser på rangstigen hos kattene, Tigerline øverst, svarten i midten, og lille arne nederst,

Arne er nervøs. hele tiden. Har vi besøk her så gjemmer han seg, han jan gjemme seg og holde s eg vekk fra oss en hel dag, hv kan ikke løftes og bæres.

Så til problemet. Alle kattene er kastrert, Svarten har fortsatt en god deldrifter igjen, og den eneste han tør å parre seg med er arne,men arne vil ikke. Svarten preøver mer og mer aggressivt, og til slutt ender det md ar svarten skal seriøst ts arne. arne legger seg på rygg for å underkaste seg, dette er kattesprå så svarten burtde ha gitt seg da, men det gjør han ikke. Han blir bare enda mer aggressiv, og arne skriker så det skjærer i hjertetogvi mågripe inn og skille dem.

Her forleden kom jeg fra jobb, og i gangen finner jeg digre dotter med arnes pels ig masse fotspor i bkod. Så da begynte vi å snakke om å finne et nytt hjem til svarte. Han er en flottog snill og staselig katt, men driftene tar overhånd innimellom.

Allerhelst ønsker jeg meg råd om ting som VI kan gjøre, for vi vil veldig gjerne beholde den fine pusen vår.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om dere må kvitte dere med en av kattene, ja. Jeg kan ikke nok om dette, så kan dessverre ikke hjelpe, men det høres virkelig ut som om noe må gjøres her.

Alternativet er kanskje å gripe inn mot Svarten før, slik at han lærer å se vekk fra sine drifter, men jeg vet ikke om det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte drifter er innlærte ;)

Slik er det med hunder også.

Venter man for lenge med å kastrere de, så lærer de seg adferden, og etter en kastrasjon så vil adferden fortsatt være der hos dyr med sterke personligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...