Gå til innhold

Ikke en lyd


KristiAmalie

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt henne i 2 dager. Hun virker glad og det virker som hun føler seg trygg og trives. Og hun har hatt full veetrinær sjekk, og alt bra. MEN hun har ikke laget en lyd. Ikke et bjeff, ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gtrenger ikke være noe rart med det..! Da jeg fikk min hund, altså da han var valp, laget han ingen lyder han heller. Når han ble eldre og litt mer "bråkjekk" kom det derimot oftere bjeff o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di 2 første ukene jeg hadde min hund laget den ikke en eneste lyd. nå derimot er den litt tøffere, nesten for tøff :P begynte i begynnelsen med at det kom noen rare lyder når det kom fremmede inn, som nå har blitt til bjeff .. så det kommer vel antar jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min sin chihuahua bjeffer aldri, den er 4 år. Når han blir veldig opprømt lager han noen småe gruntelyder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje individuelt det med mengden bjeffing også. Vi hadde en buhund tidligere og de er kjent for å gneldre i tide og utide men vår hun bjeffet aldri, hun var veldig stille. Mens den buhunden som familien min hadde tidligere bjeffet hele tiden, utrolig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt henne kun i to dager så det er helt normalt at hun er stille av seg. Min hund (selv om dette var en valp av en annen rase) var kjemperolig og laget ikke et kny de første tre-fire dagene. Nytt hjem og mange ting å ta til seg, det er nok en omveltning for en hund, valp eller voksen, å skifte hjem og da er det ikke noe rart at hun ikke bjeffer. Nyt det mens du kan.

Edit:skrivefeil

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det viktig for deg at hunden bjeffer???? Hunden snakker med hele kroppen hele tiden. Kjøp boken på talefot med hunden av Turid Rugaas, og les litt mer om hund på canis.no. Hunder som bjeffer i tide og utide er en uting spør du meg.. hilsen hundeeier gjennom 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det viktig for deg at hunden bjeffer???? Hunden snakker med hele kroppen hele tiden. Kjøp boken på talefot med hunden av Turid Rugaas, og les litt mer om hund på canis.no. Hunder som bjeffer i tide og utide er en uting spør du meg.. hilsen hundeeier gjennom 17 år.

Tenkte det samme. det er ikke naturlig at en hund går rundt å bjeffer hele tiden. Jeg hadde litt mer bekymret om den bjeffet en om den ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Tenkte det samme. det er ikke naturlig at en hund går rundt å bjeffer hele tiden. Jeg hadde litt mer bekymret om den bjeffet en om den ikke gjorde det.

:jepp: Tror nok TS hadde tjent mye på å lære seg litt om hunder og deres kommunikasjon og væremåte før hun skaffet seg hund...

Endret av Pia 30.08.08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare vite om det er grunn til å beskymre seg. den lager ikke en lyd. dere trenger ikke å kritisere meg. gi meg heller råd. greit å ha en god tone på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08
jeg vil bare vite om det er grunn til å beskymre seg. den lager ikke en lyd. dere trenger ikke å kritisere meg. gi meg heller råd. greit å ha en god tone på KG

Jeg har en god tone, hører du min tone kanskje?

Men jeg er også en slik person som sier akkurat hva jeg mener, uansett hvem jeg snakker med. Og jeg er en av de "gale" personene som mener at man skulle hatt lappen på å ha bikkje (eller et hvilket som helst annet dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leser div bøker om rasen, er aktivt medlem på forumer dedikert til rasen, jeg spør erfarende hundeiere om råd og veiledning osv. hvorfor skal dere kritisere meg. jeg vil KUN det beste for chien min. når jeg legger ut et innlegg som dette, hva er da vitsen med å belære og kritisere. så irriterrende. kan dere ikke bare fokusere på prob stillingen. jeg har seff lest mye om chi før jeg anskaffet meg. men jeg vil bare underveis være sikker på at jeg ikke gjør noe galt, dele erfaringer, få andres synspunkter og råd. er så lei av visse mennesker som skal pirke og belære alle andre. sitter der på sin høye hest og belærer andre. fokuser på prob.stillingen her eller gå inn på en annen tråd!! Arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok.

Har hatt hunder selv, den ene var det endel lyd i, den andre var veldig stille. Det var naturlig for begge å være sånn. Hadde begge fra de var valper

Nå har jeg en katt på 6 år, og jeg blir overrasket når jeg hører den mjauer, for det gjør den bare et par ganger i året. Og sånn har den alltid vært. Hatt den siden den var kattunge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
jeg leser div bøker om rasen, er aktivt medlem på forumer dedikert til rasen, jeg spør erfarende hundeiere om råd og veiledning osv. hvorfor skal dere kritisere meg. jeg vil KUN det beste for chien min. når jeg legger ut et innlegg som dette, hva er da vitsen med å belære og kritisere. så irriterrende. kan dere ikke bare fokusere på prob stillingen. jeg har seff lest mye om chi før jeg anskaffet meg. men jeg vil bare underveis være sikker på at jeg ikke gjør noe galt, dele erfaringer, få andres synspunkter og råd. er så lei av visse mennesker som skal pirke og belære alle andre. sitter der på sin høye hest og belærer andre. fokuser på prob.stillingen her eller gå inn på en annen tråd!! Arg

Det jeg vil fram til er at det er ikke alt man kan lese seg fram til. Og du har jo tydeligvis ikke lest mye om hundens språk siden du synes det er så rart at hun ikke lager lyd.

Og bare så det er sagt så kritiserer jeg ikke, jeg legger inn et innlegg fordi det kan være noen andre som sitter her å leser og plutselig finner ut at de skal kjøpe seg en hund (uten å kunne noe særlig om det). Og da kan jeg kanskje få denne personen til å tenke seg om en ekstra gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt om det. Men grunnen til innlegget mitt er at jeg ønsker at erfarene hundeeiere, spes chi eiere skal kunne engasjere seg, og utdype dette emnet videre.

det er vel å bra at du tenker på evt andre som leser og ønsker å skaffe seg hund.

For å da få dem til å tenke seg virkelig om.

MEN tilbake til saken :) , hun har da laget sin første lyd idag. Jeg tok på henne selen hennes. Vi skulle ut på tur. Også plutselig hyler hun ut høyt. Hun ble vist litt utålmodig der gitt. Å fytti fresen å jeg skvatt!!! haha. Da vet jeg ivertfall at hun ikke er stum :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...