Gå til innhold

Chihuahua


Gjest Gjest_Karita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karita_*

Hei! Er ei jente på 21 år som trenger noen synspunkter her..

Har prata litt med ei dame i kamrun, og ho har tydlivis en valp ho må kvitte seg med..

Fikk også mail ifra "flyselskapet" i kamerun..

Begynner neders til toppen, øverste er ifra selskapet.

Håper noen vil gi lyd ifra seg snart! :P

Cameroon AirlinesBases (xxxxx@cxxxxx)

Sendt: 31. oktober 2008 18:51:57

DEAR CLIENT,

THE MANAGEMENT OF CAMEROON AIRLINES IS MORE THAN HAPPY TO WRITE YOU THIS MAIL.WE WRITE TO YOU IN ACCORDANCE TO THE PRESENCE OF A CHIHUAHUA PUPPY BROUGHT HERE AT OUR AIRPORT ABOUT A DAY AGO BY REVEREND SISTER JENNIFER DAVIS.SO BELOW IS THE COMPLETE SHIPPING INFORMATION SHE BROUGHT TO US AND WE WILL BE SENDING YOU THE PUPPY IN RESPECT TO THAT INFORMATION:

COUNTRY OF DESTINATION..................................NORWAY

AIRPORT PUPPY WILL BE FLYING TO..................... ####

NAMES OF THE PUPPY'S RECEIVER.......................#####

TOWN AND POST CODE OF RECEIVER....................####

HOME DELIVERY ADDRESS...................................####

OUR VET DOCTORS HAVE CONDUCTED MEDICAL TESTS ON YOUR PUPPY AND SAW SHE IS MEDICALLY FIT TO FLY AND SHE IS IN A GOOD HEALTH WITH NO HEALTH PROBLEMS SO NO NEED FOR QUARANTINE.

SINCE WE WERE BUSY AT THE MOMENT,WE GAVE JENNIFER DAVIS A PAYMENT INFORMATION TO FORWARD TO YOU FOR YOU TO USE IT AND SEND THE 1500 NOK MEANT FOR THE VISA REGISTRATION FEES AND THE FLIGHT TICKET OF THE PUPPY.ALL YOU NEED TO DO IS SEND IT THROUGH WESTERN UNION MONEY TRANSFER TO OUR PET TRAVEL DEPARTMENT MANAGER,MR ABONGWE CELESTINE NDIESHE USING THE INFORMATION GIVEN TO YOU AND MAIL BACK WITH THE MONEY TRACKING CONTROL NUMBER (MTCN)FROM WESTERN UNION AND ALSO THE SENDER'S NAMES.WE WILL NEED THAT INFORMATION TO COLLECT THE MONEY.YOU CAN EITHER MAIL US OR JENNIFER DAVIS WHEN YOU SEND THE MONEY.WHEN YOU SEND IT AND IT IS COLLECTED ,WE WILL THEN MAIL YOU WITH THE COMPLETE FLIGHT INFORMATION(FLIGHT NUMBER,ARRIVAL TIME AND EVERY DETAIL YOU WILL NEED TO COLLECT THE PUPPY).SO YOU CAN HAVE YOUR PUPPY TOMORROW LATEST IF WE HAVE THE FEE TODAY.WE AWAIT YOUR PROMPT RESPONSE WITH THE MTCN CODE AND SENDER'S NAMES WHEN THE FEE IS SENT.

THANK YOU VERY MUCH FOR UNDERSTANDING,

THE MANAGEMENT,

hei vil jeg fortelle deg at du burde stole på meg og jeg holder på å fortelle du sannheten. Jeg er en Pastor-Søster og jeg holder av barn i et vaisenhus. jeg har ingen lønn så jeg kom her til Kamerun for å komme og sørge for dette barna i dette vaisenhuset men jeg oppdaget her at været her ikke er godt og flyplassen fortalte meg det er 1500kr å sende valpen tilbake til Norge så jeg ikke har penger, den eneste måten jeg kan spare min valps liv er for meg å selge valpen slik at prisen vil bli benyttet lønn for flygebyret av valpen. hvis jeg hadde penger, vil jeg ikke ha holdt på å selge valpen min ved denne prisen. værsågod forstå at jeg virkelig har bruk for hjelpen din her og bare gud vil velsigne deg for den gode tingen du er rundt kommers til meg så være nok ikke sende guds velsignelser bort av feil det å anklage meg for noe jeg er ikke. Jeg liker ikke at lyge som jeg også ikke liker mennesker løgn til meg så stoler på meg og du vil måtte valpen din. mer til det, er du men til flyplassen og ikke til meg så er pengeep-ne ikke forestående til meg men til flyplassen så hvorfor gjør du har bekymringer? de fortalte meg de vil emaile deg når de er frie. Har de maile deg? Så håper jeg jeg har fått det til å cleare til deg som jeg holder på å fortelle sannheten og stoler på meg at valpen vil bli sendt til deg engang flyplassen har 1500kr. slik å være den eneste betalingen har bruk for du å lage. Mange takk og jeg venter responsen din når ting er i orden. Jennifer D.

hei!

Oj, det var masse informasjon

Er mange som driver med svindel, korsen kan jeg vite at det her ikke er det?

Date: Thu, 30 Oct 2008 20:26:57 +0100

From:

To:

Subject: Re: Valp

hei er jeg svært glad for den informasjonen du har levert og dårlig for den sene responsen. jeg er snart ved flyplassen ettersom jeg maile deg og jeg allerede har meldt på en flyreise for valpen ved flyplassen til navnene dine KARITA til ALESUND-VIGRA-Lufthavnen, Norge. videre, flyplassen sagt vil hjemmefødsel bli gjort til dørtersklene dine med adresse ALESUND.

så når valpen får til Norge, trenger du ikke å grense å gå til flyplassen som valpen din vil nå deg ved dørtersklene dine.men siden de var opptatte av ajordparcel av kunder som de er de eneste raske og pålitelige flyselskapene her i Kamerun, de ga meg en betalingsinformasjon det jeg burde videresende til deg for å bruke det og sende 1500 gjennom WESTERNUNION-penger overdrar agentur til direktøren sin i opkrævningsfflyvningsdyr ved flyplassen, MR CELESTINE. så bruk informasjonen ned under å sende det gjennom WESTERNUNION

Mottakerens fullt navn...........................Celestine

land ... ... ......................................... Kamerun

by ... ............................................ Bamenda

post kode ............................................ XXXXX

sikkerhet spørsmål.....................Navnett mitt

svar ... ..............................................Celestine

de sa når du sender pengeep-ne, du har bruk for å maile tilbake med bekreftelse tallet og navnene deg brukte å sende pengeep-ne (avsenders navn)slik at jeg vil gi det til dem å bruke det og samle flygebyret. når de har det, vil de på det tidspunktet stille valpen på flyet og gi seg meg den fulle flyreiseinformasjonen, flytall og ankomsttiden ved din hjemme slik at du vil være hjemme ved denne tiden å hente valpen i morgen. så sa de om de har dette gebyret før ettermiddag i morgen, valpen din vil nå deg i natten.jeg spurte flyplassen om karantene og de avvist. de sa at valpen ikke vil bli satt i karantene fordi de så vet henne legeattester ut og at at hun har en fullgod helsesplate og blir oppdatert på vaksinasjonene hennes og da legene sine gjorde prøver på henne for å se om hun var sunn å fly, de så at hun var svært fit og god. får svært dårlig og hun vil også være vaksinert med enkelte stoffer og gitt noen vaksiner før hun blir satt på flyet til å fly slik at hun skulle bli frisk gjennom hele flytur.så du ikke trenger å bekymre deg for karantene.de sa også det er fordi valpen ikke er blitt i Kamerun for lang og det er ingen mulighet for henne så sa de at dette er alt du har bruk for å få valpen.

så når du sender pengeep-ne, post meg tilbake med bekræftelsestallet og jeg vil gi til flyplassen slik at de går og henter pengeep-ne og da de stilte valpen på flyet, de vil på det tidspunktet gi meg den fulle flyreiseinformasjonen det jeg vil gi til deg og den tiden valpen vil ankomme du. Jeg venter din respons med bekreftelsen mer følelsesløse og avsenders navn når 1500 blir sendt.

Takk

2008/10/30

Hei igjen!

Men må vite kor masse det vil koste å få valpen hit til Norge før det blir gjort bestillinger.

Date: Thu, 30 Oct 2008 18:21:27 +0100

From: xxxxxxxx@xxxxx

To: xxxxxxx@xxxxxxx

Subject: Re: Valp

hei, ja er det mye i orden. så post meg tilbake med den følgende informasjonen nedenfor slik at jeg kan bruke det for å melde på en flyreise for valpen ved flyplassen

når jeg har informasjonen, vil jeg melde på en flyreise for valpen ved flyplassen og be dem om det neste trinnet. så post meg tilbake med informasjonen slik at jeg vil fortelle deg hva nærmest gjør.

-ditt fulle navn ........

-nærmeste flyplassen til ditt hjem ..........

-på byen og byen .............

-ditt postnummer ...............

-hele hjemme-adressen ...............

2008/10/30

Hei igjen! :)

Så bra at valpen slipper karantene.

Gebyret på 1500kr er for å fly henne hit? eller? Veit du sånn ca kor masse alt vil ligge på?

Håper å høre fra deg snarest! :)

Date: Thu, 30 Oct 2008 15:36:40 +0100

From:

To:

Subject: Re: Valp

hei ,

spurte jeg Kamerun-flyplassen om karantene så de fortalte meg å bringe valpen dit. jeg tok valpen det og de ledet medisinske prøver på henne og oppdaget at hun var svært fit å fly og så gjennom helsesplatene hennes og sa at hun har en fullgod sunn bakgrunn så det vil være intet behov for karantene. de sa at før valpen blir jåleri fløyet, hun vil bli gitt noen forebyggende medikamenter imot kald og hundegalskap så du ikke må ha bekymringer om karantene fordi det vil ikke være det. de sa også at det gebyret du har bruk for å betale er bare 1500kr og ingenting annet og sagt du vil aller først ha bruk for å maile tilbake med all den informasjonen jeg spurte deg slik at en flyreise burde bli meldt for på valpen før de på det tidspunktet vil fortelle deg hvordan å sende dem den 1500kr. så post meg tilbake med informasjonen spurte jeg deg slik at vi kan gå onestepforward.Jennifer

2008/10/28

Hei igjen! :)

Ho ser kjempe fin ut!

Men siden ho har alle sine vaksiner så slepper ho Karantene?

Veit du kor masse prisen vil ligge på til sammen? Inkludert flyreise?

Korsen blir det med betaling og sånn?

Date: Tue, 28 Oct 2008 17:53:28 +0100

From:

To:

Subject: Re: Valp

hallo er jeg glad å se din svar og takk for det å besvare spørsmålene mine. dette viser nivået av konsern du har for valpen min.Jeg er veldig glad for at informasjonen du har gitt me.i nå vet hvilken type hjem min valp snart kommer til og takker også for lovende til å ta godt vare på henne.valpen er svært deilig og atraktive ettersom du sag i bildene.så siden jeg blir lokalisert i Kamerun, jeg vil ha bruk for å være ved å sende deg valpen per flyreise da jeg forsnakket deg. så maile meg tilbake med den følgende informasjonen slik at jeg kan bruke det for å melde på en flyreise for valpen ved flyplassen ...

-ditt fulle navn ........

-nærmeste flyplassen til ditt hjem ..........

-på byen og byen .............

-ditt postnummer ...............

-hele hjemme-adressen ...............

når jeg har den informasjonen, vil jeg ta den sammen med valp og dra til flyplassen og registrere en flytur til hennes.så den valp kommer til deg med henne vaksinering dokumenter, hennes fôring heftet som vil veilede deg om hvordan du mate henne, hennes helse-poster og noen spiller leker som hun vil spille med under flytur.så den valp kommer til deg med alle de things.så jeg venter på ditt svar med informasjon .jeg håper du liker bildene nedenfor . er det ikke vakkert? så jeg venter på ditt svar med informasjon

2008/10/27

Hei igjen! :)

Men korsen blir det å sende valpen? Blir den ikke redd av å ta fly så lenge? Korsen er det med karentene av dyr fra utlandet?

Håper å høre ifra deg snart!

Date: Mon, 27 Oct 2008 17:35:39 +0100

From:

To:

Subject: Re: Valp

Det,

Velsignet hallo være med deg, jeg er Jennifer fra Child Care Center av Maria, New Orleans LA, Ziggy er en AKC meldte på valp, hun har alle skuddene sine, valpen elsker å leke med barn og annen dægge hjemme. Jeg kikker å gi valpen min et kjærlig hjem for summen av 1500kr med forsikringsdækningsgebyr inkluderte.

jeg vil like å be deg noen få spørsmål om å være sikker om din hjemme er høyre for valpen min og å ha en ide av slags' hjemme valpen min vil snart være rørende i sjøfart og

du har barn eller andre kjæledyr hjemme?

lover du å elske valpen min som din egen sønn/datter?

Hun elsker å være med barn og annen dægge meget, og jeg er også utseende for et godt hjem for ham fordi jeg er blitt tilføyd til arbeid i barnemidtmary, Kamerun, og dessverre for meg, de nye arbeidsvilkårene her vil ikke tillate meg har nok tid å leke med dem slik å være hvorfor jeg er ved å gi ut dem.Så kommer hun til å støte til deg på flyreise. nedenfor er de søte bildene/foto, og jeg håper deg som dem, slik at hvis du virkelig vil gi dem et kjærlig hjem på det tidspunktet kommer tilbake til meg for ytterligere forhandlinger slik at jeg vil fortelle deg hva nærest gjør på hvordan å få valpen. opphold velsignet i Herren.

Jennifer

Innlegget redigert. Se reglene.

Strix (mod)

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er helt klart svindel. Hvorfor skulle noen fra Kamrun sende en valp helt til Norge? Men det gav en god latter:

jeg fortelle deg at du burde stole på meg og jeg holder på å fortelle du sannheten

Js, da er det jo greit. Klart man kan stole på henne så lenge hun sier hun forteller deg sanneheten.

den eneste måten jeg kan spare min valps liv er for meg å selge valpen slik at prisen vil bli benyttet lønn for flygebyret av valpen

Det finnes som regel bedre og billigere måter å redde dyr på enn å sende dem halveis rundt jorkloden!

Jeg liker ikke at lyge som jeg også ikke liker mennesker løgn til meg så stoler på meg og du vil måtte valpen din.

Ja ha :klø:

flyplassen sagt vil hjemmefødsel bli gjort til dørtersklene dine

:skratte: Jeg foretrekker nå å ikke ha noen fødene på dørterskelen min...

Og lenger kom jeg ikke før jeg knakk sammen i latter.

Forøvrig så er det de norske myndighetene som bestemmer om en valp skal i karantene eller ikke. Det finnes noen få land hvor hunder ikke trenger karantene dersom de har alt papirarbeidet i orden, dette er ikke et av dem. Dersom du ønsker å importere hund ber jeg deg om å ta kontakt med mattilsynet for lovverket og med NKK eller en raseklubb for å få kontakt med seriøse oppdrettere. Da slipper du å bli utsatt for smugling eller svindel og å støtte useriøse oppdrettere og dyremisshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Seriøse selskap skriver aldri med store bokstaver. Det er eit av kjenneteikna ved phishing når dei gjer det. Ingenting ved denne mailen virkar genuint. Det som er for godt til å vere sant er nettopp det.

Kor kom du i snakk med ho eigentleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så inderlig snill og si at du seriøst ikke hadde planer om å importere en stakkars chihuahua fra kamerun til norge??!

Er det ingenting i hodet ditt som ringer, ingen alarmer?

Uansett, dette er svindel, no question. Håper ikke du har kastet bort noen penger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selfølgeli ringer det noen alarmer i hodet mitt, men kom innom ei side som heiter gratistorget.no

Der masse rart, til å me noen som prøver å selge aper??!

Men også hunder, var på den siden jeg kom i snakk med ho "jennifer davis"

Men kommer absolutt ikke til å sende noen penger.

Søkte litt på google på navnet cameroon og på navnet til han liksom dyre ansvarlige på flyplassen, Kom opp MASSE ang han,om andre som har blitt lurt. Pluss mailer som sikkert han/ho har skreve til andre som var prikk lik mailen jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...