Gå til innhold

Kløe hos hund


malo

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten Cocker valp på 12 uker som klør i pelsen, han flasser mye spesielt når han stresser.

Har vært hos veterinær å fått B-vitaminsprøyte og han får fiskeolje sammen med maten sin, men han klør og flasser alikevell.

Er det noen som har noen gode råd.

Jeg har ikke byttet for til han, han får det samme som han fikk av oppdretter. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mye proteiner i foret kan gi kløe.

En del hunder (og andre dyr) klør også fordi de har nerver og/eller befinner seg i et stresset miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Børster du han godt? Har hørt at om hunden har mange løse hår, så klør det. Kan hende løsningen er så enkel? :)

Dette er neppe problemet når hunden er så ung som 12 uker. Jeg vil også forsøke med et annet for; vår hund tåler tørrfor dårlig, men sluttet helt å flasse da vi i stedet gikk over til Vom&Hundemat, som er ferskfor som selges frossent. Dette finnes også som valpefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også en hund som klør uten at vi vet hvorfor, så jeg henger meg på for å få litt gode tips..!

Hei igjen '

Min hund spiser royal canin med litt fiskeolje blandet i men jeg har fått mange gode tips om å bytte til alergifor, det skal vist finnes i alle typer merker, tenkte jeg skulle høre med veterinæren hva som er best

kan jo skrive her hva veterinæren anbefaler

takk for alle gode tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt vår hund i tre måneder, vet ikke hva han har fått tidligere (er omplasseringshund) men vi har gitt han Royal Canin inntil nylig. Nå har vi byttet til Pro plan for sensitive skin, og blander i 1-2 ss rapsolje etter tips fra erfaren hundetrener. Håper det hjelper..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten Cocker valp på 12 uker som klør i pelsen, han flasser mye spesielt når han stresser.

Har vært hos veterinær å fått B-vitaminsprøyte og han får fiskeolje sammen med maten sin, men han klør og flasser alikevell.

Er det noen som har noen gode råd.

Jeg har ikke byttet for til han, han får det samme som han fikk av oppdretter. :sukk:

Det er mange årsaker til at en valp vil kunne røyte og klø. jeg vil imidlertid be om at du overser alle vennlige og velmenende råd ovenfor her fra andre hunde- eiere. Valen din er altof rung til at dette har med allergi og fôr å gjøre.

før parasitter som lus, Cheyletiella og Hårsekkmidd er utelukket , og før dere er helt sikker på at det ikke er snakk om en eller annen ringorm, skal du ikke endre på noe som helst. det vil bare gjøre deg frustret.

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men finnd eg en veterinær med spesialkompetanse på hudsykdommer. De er kanskje litt dyrere der og da, men det kommer til å koste deg mer å gå til en uten slik kompetanse for å få vitaminsprøyter og jeg vet ikke hva før du endelig innser at dette her er ikke bra nok.

jeg skal vedde en veldig god vin på at valpen din har pelsmidd. Hvis veterinæren din ikke har tatt noen prøver for å sjekke dette først har ikke H*n gjort jobben sin. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange årsaker til at en valp vil kunne røyte og klø. jeg vil imidlertid be om at du overser alle vennlige og velmenende råd ovenfor her fra andre hunde- eiere. Valen din er altof rung til at dette har med allergi og fôr å gjøre.

før parasitter som lus, Cheyletiella og Hårsekkmidd er utelukket , og før dere er helt sikker på at det ikke er snakk om en eller annen ringorm, skal du ikke endre på noe som helst. det vil bare gjøre deg frustret.

Vet ikke hvor i landet du befinner deg, men finnd eg en veterinær med spesialkompetanse på hudsykdommer. De er kanskje litt dyrere der og da, men det kommer til å koste deg mer å gå til en uten slik kompetanse for å få vitaminsprøyter og jeg vet ikke hva før du endelig innser at dette her er ikke bra nok.

jeg skal vedde en veldig god vin på at valpen din har pelsmidd. Hvis veterinæren din ikke har tatt noen prøver for å sjekke dette først har ikke H*n gjort jobben sin. Beklager.

Ikke dumt råd , her jeg bor tror jeg ikke det er veterinærer som har denne spesialkompetansen men jeg skulle tro de kunne ta en slik prøve, får prøve å sjekke over helga.

Har jo tidligere vært hos veterinæren å hun ga han kun en sprøyte med B-vitaminer og ba oss gi han fiskeolje i maten hans. Har nå gitt han dette i ca to uker og kan ikke merke noen forbedring. Føler på en måte at veterinæren ikke tar dette så veldig alvorlig, man blir litt avfeid synes jeg. Veldig synd for hunden da dette er veldig ubehagelig for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malo: de fleste veterinærer syns hudlidelser kan være frustrerende greier.

Be om at de sjekker , og hvis de ikke finner noe, behandler for cheyletiella. ( pelsmidd) dette er veeeldig lett å behandle og hvis de ikke klarer å finne midden på prøver fra huden, vil du se om den blir bedre etter behandlingen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har også en hund som klør uten at vi vet hvorfor, så jeg henger meg på for å få litt gode tips..!

Hei igjen

Her er en liten oppdattering på kløen hos hunden min.

Den ser nå ut til å være helt borte, det samme gjelder flassen på ryggen hans.

Han har fått fiskeolje blandet sammen i maten og dette har hjulpet veldig,

Eneste bakdelen er at han har luktet som en sildoljefabrikk he he men det får så være , bra har han iallefall blitt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...