Gå til innhold

Hunderaser


Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Howavart (kanskje litt feil stavemåte hehe), new foundlander og schæfer.

Har i dag Dobermann.

Har hatt schæfer og en nuffeblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springer spaniel.

Har en golden i verste pubertet nå, så det blir neppe ny hund med det første. Men den dagen vi skal ha en ny hund, så ønsker jeg meg en springer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har jo selvsagt drømmehunden. :fnise:

Men ellers på lista har jeg irsksetter, svart-hvit engelsksetter, Rhodesian ridgeback, riesenschnauzer, vorsteh (korthåret), dalmatiner, bokser, doberman, weimaraner... Jeg synes også at saluki og faraohund er fascinerende, men tror ikke jeg ville hatt det selv, for det.

Lista er i ikke-prioritert rekkefølge, men jeg vil ha en relativt stor og ganske atletisk hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har, som noen andre også nevnte, selvsagt drømmehunden allerede. Skulle gjerne hatt flere av samme blanding og med samme hode, men det blir vel vanskelig. :fnise:

Ellers er det div schnauzere, powder puff, dobermann, grand danois, irsk ulvehund, border terrier, etc.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jeg drømmer om

en portis til

finsk lapphund

buhund

labrador

springer spaniel

groendal

alaskan malamute

siberian husky

blant annet :ler:

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Har jo to drømmehunder allerede, men kunne godt tenkt meg;

- (flere) Meksikansk Nakenhund

- Azawakh

- Sloughi

- Chart Polski

- Saluki

- Etnahund

- Faraohund

- Podenco Ibicenco

- Spansk Galgo

- Border Collie

- Bullmastiff

- Cane Corso

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten min nåværende rase liker jeg spesielt godt manchester terrier og basenji. Det finnes jo for all del mange jeg synes er fine, men disse er de eneste som er aktuelle for å komme inn i mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nå en malamute og en portis.

Må si det frister med i hvert fall en eller to malamuter til etterhvert (som utehunder). Inne har vi det fantastisk bra med den ene portisen vi har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Drømmerasen for øyeblikket er Eurasier, men Svensk Lapphund og en del andre av spisshundrasene er også aktuelle.

Da jeg var yngre ønsket jeg meg alltid Grand Danois, men har innsett at jeg ikke egentlig ønsker meg en så stor hund, selv om de er utrolig flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har nå en malamute og en portis.

Må si det frister med i hvert fall en eller to malamuter til etterhvert (som utehunder). Inne har vi det fantastisk bra med den ene portisen vi har. :)

Håper ikke dere er noen av dem som synes det er helt greit at Malamuter bare står ute med kun et par timer menneskelig kontakt om dagen.

Synes dette har blitt en uting blant mange Malamuteeiere. Hunden/e blir plassert ut i hundegård og får seg en tur en gang i blant. De får minimalt med mental stimuli og underskudd på menneskelig kontakt.

Eierene forsvarer dette med at Malamuten har det godt så lenge den står ute. Den får jo all stimulien den trenger av dette. Bullshit! Den, som alle andre raser trenger en god del mental stimuli/trening for å være lykkelig. I tillegg er det en urrase som er avhengig av flokken sin og er slettes ikke tilfreds med lite kontakt.

Malamuten er en forholdsvis mild rase som ikke utagerer spesielt om den får for lite mental trening og kontakt (som f.eks. portisen du nevner at dere har og bc). Dette er synd i mine øyne for dette fører til at en del eiere fortsetter med sitt uvettige hold av Malamuter.

Er på tide at det kommer fokus på mental trening av denne rasen også. For det er det sparsomt av blant oppdretterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Amerikansk staffordshire terrier og en Dogue de bordeaux, disse to er egentlige perfekte raser for meg. Skulle jeg hatt noe annet måtte det blitt en av disse:

- Bullmastiff

- Amerikansk akita

- Irsk ulvehund

- Cane corso

- En skikkelig bruksschäfer eller tervueren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...