Gå til innhold

Dyre-allergi


Gjest gjest-dyregla`

Anbefalte innlegg

Man bør være ytterst forsiktig når man skaffer seg dyr man er allergisk mot. Ikke nødvendigvis fordi man sannsynligvis vil reagerer negativt på det, men fordi dyret med stor sannsynlighet vil måtte omplasseres nettopp pga. forverring i allergi. Og det er virkelig ikke bra for dyret.

Ellers er det en grunn til at de sluttet med eksponeringsbehandlingen de drev med i en periode for maaange år siden - noen få ble bedre, mens de aller fleste utviklet hyperallergier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør være ytterst forsiktig når man skaffer seg dyr man er allergisk mot. Ikke nødvendigvis fordi man sannsynligvis vil reagerer negativt på det, men fordi dyret med stor sannsynlighet vil måtte omplasseres nettopp pga. forverring i allergi. Og det er virkelig ikke bra for dyret.

Ellers er det en grunn til at de sluttet med eksponeringsbehandlingen de drev med i en periode for maaange år siden - noen få ble bedre, mens de aller fleste utviklet hyperallergier...

Det er det jeg også alltid har forholdt meg til, men det stemmer jo bare ikke.

Hva slags "eksponeringsbehandling" er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også alltid har forholdt meg til, men det stemmer jo bare ikke.

Hva slags "eksponeringsbehandling" er det du tenker på?

Det stemmer for de fleste allergikere. Noen er så heldige at de blir bedre av eksponering.

Man satte sprøyter med allergener pasienten reagerte på for å bedre allergien. (Jeg tror noe av tankegangen var: Det er jo så lite allergi blant folk på gård, ergo må eksponering være bra). Noen reagerte positivt på det, noen reagerte positivt på det i en periode, men de aller fleste viste seg å bli hyperallergiske etterhvert (for ikke å snakke om alle allergisjokkene man framprovoserte).

Er vel noe av det samme som man gjør ved vaksinasjonsprogrammet i dag, men man vet ingenting om langtidsvirkningene, så de jeg kjenner som har fått det valget er meget skeptiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...