Gå til innhold

Amming - er dette bare starttrøbbel/vil det gå seg til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er 3 uker. Fullammer. Føler puppene opptar ca 80 % av tankevirksomheten min om dagen... Sliter med overproduksjon. Den andre puppen lekker noe veldig når jeg ammer med den andre. Og melka spruter (!) (langt og lenge!!) dersom lille slipper puppen midt oppi måltidet. Jeg må gå med ullinnlegg og papirinlegg bak der igjen - eller melkeoppsamlere - KONSTANT! I senga blir det griseri under nattamminga, du kan jo tenke deg. Får heller ikke til å lufttørke puppene heller fordi melka bare renner. Kjenner utdrivningsrefleksen slå til på de merkeligste tidspunkt og da drypper det, igjen... Og når jeg blir våt blir jeg kald, ikke sånn kjempegøy på trilletur. Vil jo heller ikke bli sår. Blir litt bundet til hjemmet når det er slik kjenner jeg. Kan ikke amme på café f.eks når det er sånn. Vil det stabilisere seg eller? Noen nyttige tips...?



Anonymous poster hash: df52d...654
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å gå seg til snart. Jeg hadde det nesten på samme måte. Kanskje litt mindre lekking imellom måltidene. Husker dessverre ikke helt når det stabiliserte seg, men fra baby var 2mnd så begynte det i alle fall å bedre seg.

Klem til deg

(husker hvor frustrert jeg var og hvor mye av tiden jeg brukte på å tenke på pupper og melk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil nok gå seg til om litt! :)

Jeg tenkte også på pupp, melk, pumping, sårhet o betennelse( fikk ikke det, men bekymret meg) 80% av tiden i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til ja :) Jeg pleide å bruke engangsinnlegg innerst, og ull utenpå. Kanskje det vil føles tørrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til ja :) Jeg pleide å bruke engangsinnlegg innerst, og ull utenpå. Kanskje det vil føles tørrere?

Anbefaler og dette. Ull ble fort vått, med mindre du har veldig mange par, og jeg ble ikke bedre ved bruk av ull selv om sykehuset anbefalte det. Når jeg smurte med Purelan etter hver amming og tok engangs innerst og ull utenpå, og byttet engangs hver gang de var litt våte så ble jeg bedre i løpet av noen få dager.

Anbefales!!

Anonymous poster hash: 538f0...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går seg til ja :) Jeg pleide å bruke engangsinnlegg innerst, og ull utenpå. Kanskje det vil føles tørrere?

Denne signerer jeg også! :)

Og det vil nok gå seg til! Bare ikke gi opp! Har du vurdert intervallamming, siden du har så mye melk? Det var redningen her, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jordmor anbefalte meg å bruke ull mot puppen og så engangsinnlegget, for å ikke risikere at puppen tørker seg fast i papirinnlegget? Men om man smører med Purelan først så skjer jo ikke det... :) (Nå bruker ikke jeg Purelan, men Lansinoh https://www.lansinoh.com/products/hpa-lanolin)%C2'>



Anonymous poster hash: df52d...654
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppen slutter etterhvert å klistre seg fast, bare prøv du og se:) hadde ikke funka med ull innerst her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det seg ikke til av seg selv, og hvis du har hatt disse problemene i tre uker så er det absolutt lurt å prøve å gjøre noe med det. Jeg brukte denne metoden: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Det hjalp veldig!

Håper det går over for deg også. Det er ikke gøy å føle seg bundet til huset, og ikke noe særlig å føle at man bader i morsmelk døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jordmor anbefalte meg å bruke ull mot puppen og så engangsinnlegget, for å ikke risikere at puppen tørker seg fast i papirinnlegget? Men om man smører med Purelan først så skjer jo ikke det... :) (Nå bruker ikke jeg Purelan, men Lansinoh

Anonymous poster hash: df52d...654

Hadde det problemet når jeg brukte blant annet libero sine ammeinnlegg. Gikk over til avent, og merker nesten ikke at jeg har dem på. Der finnes jo nattinnlegg som tar opp litt mer også, om lekasjen er veldig stor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...