Gå til innhold

Dere som er kvalme - hva spiser dere?


saya

Anbefalte innlegg

Jeg blir sprø... Kjempekvalm nesten hele tiden, men er jo sulten og. Ingenting frister, så det går i epler og mariekjeks...

Trenger ideer, er det noe som frister hos dere andre som er kvalme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er forskjellig for alle, noen syntes det hjelper med noe søtt, men selv sverger jeg til salt mat. Hvis kvalmen kommer er jeg nødt til å spise noe med en gang, og da er det veldig godt med en grov brødskive med et salt pålegg.



Anonymous poster hash: 5bede...b25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det værste går det bare i saltsenger. For min del har alt som oppleves søtt ikke vert noe godt. Salte og friske ting går bedre, eks kiwi og appelsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste ritz kjeks, druer, superchips, lollipop is og mariekjeks når det var på det verste. Sliter litt med matlysten enda, men klarer heldigvis å spise litt bedre nå:-p

Anonymous poster hash: 126d0...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm i starten, så eneste måte å få i meg næring på var å spise det jeg faktisk hadde litt lyst på, selv om man som regel ikke har lyst på noe når man er så kvalm.

Gikk mye i wasa knekkebrød med ost, ritz kjeks og eplejuice..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det aller verste får jeg ikke i meg noe som helst, kanskje et flak potetgull eller to (hvis jeg er heldig) bortsett fra det er det eneste jeg orker mens kvalmen er ille: hjemmelaget fiskesuppe, mariekjeks, vann med sitron, potetgull og stekt kantarell med litt for mye salt (har egentlig aldri vært glad i kantareller engang)

Ellers synes jeg ingenting smaker som det pleier heller, så alt jeg til vanlig er veldig glad i smaker altså ikke spesielt godt lenger. Håper den verste kvalmen gir seg snart, for et slikt kosthold er jo ikke optimalt....

Anonymous poster hash: 483b7...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sverget til grovbrød med tomat på egg eller salt pålegg. Funker delvis med agurk på knekkebrød eller grovbrød med ost og et lite dryss salt. Har gått unna mye tomat her i gården gjennom graviditetene.

Oppdaget at det ble mer kvalme utover dagen når jeg ikke spiste ordentlig mat og at det virket som om mariekjeks eller saltkjeks bare var kortvarig kvalmedempende, mens ting med litt antioksidanter på, varte lenger.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hivde innpå med banan, spesielt på morgenen. Banan hjalp mot kvalme hos meg.

Ellers fungerte det med epler, druer, kiwi, appelsinjuice.

Takk og lov for at kvalmen nå er som blåst vekk...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritzkjeks, saltpastiller, knekkebrød med hvitost og paprika, sitronvann og sure, grønne epler. Og… utrolig nok, sjokomelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, overlevde vel mest på agurkskiver , vannmelon, ernæringsdrikker, supper, saltstenger og stekt ris.
alt som var tungt, fett eller syrlig kom i retur.

Når ingenting hjalp var det væske iv som fikk meg gjennom det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...