Gå til innhold

modningsrier, stripping og div. hjelp :)


bhdk

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

For 2 uker siden gikk slimproppen og dro på sjekk hos føden pga vonde sammentrekninger. Da jordmor sjekket meg nedentil ble hun sjokket over hvor langt ned i bekkenet han lå og hvor myk livmortappen min var. Har siden slimproppen gikk hatt mye falske alarmer og vonde mensenmurring som ikke er så behagelige.

Igår kveld kjente jeg at det begynte å renne nedentil, sjekket trusa og den var helt våt. Var bombesikker på at det var vannet som var gått, noe jordmor på tlf også mente. Vi dro derfor til føden pga at jeg skal ha antibiotika når fødselen er i gang.. Da vi kom dit fikk jeg ctg registrering på ca en time, og de registrerte regelmessige rier. Jeg skulle til å bli innlagt, men så kom jordmor på at de måtte kanskje sjekke om det faktisk var vannet som var gått!! Det var det ikke.. :( så måtte derfor bare ta ut venefonen og reise hjem med vonde rier.

Disse riene ga seg litt etterhvert som vi kom hjem, men kommer og går hele tiden idag, noe som er utrolig slitsomt og vondt! Vet ikke om de er regelmessige, synes de kommer så ofte.

Hvor lenge er det vanlig å gå med disse modningsrieene? Og er det sjans å få jordmor i morgen til å strippe meg? Er 38+3 uker på veg idag.. Håper noen har gode svar, blir gal her jeg går.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk 3-4 uker med modningsrier og var inn og ut av sykehuset. Siste uken gikk jeg med 4 cm åpning fra mandag til hun kom torsdag. Du kan høre om jordmoren din vil strippe, det er ikke alle som vil dette da det bare kan føre til maserier og mer ubehag for deg.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 177ad...2b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde modnings rier hver gang jeg hadde samleie. Trodde flere ganger at det var starten på fødselen men nei. Hadde 2 cm åpning i 2 uker. Etter 2 dager uten samleie så gikk plutselig vannet, 5 dager før termin :)

Anonymous poster hash: 1cd02...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Er utrolig slitsomt å skulle gå sånn her! Ødelegger nattesøvnen og generelt formen, vil jo være opplagt til fødselen. Er både moden og har fått åpning, så håper jo jordmor kan strippe meg og at det kan føre til noe! Har ikke lyst å stresse med å få han ut egentlig, men er på nippet til å klikke her av og til, er så sliten av dette. Dere som har blitt strippet, gjor det vondt og hadde det noen effekt? Regner med det blir mer murring og flere modningsrier, men håper jo på at det kan føre til fødsel så man slipper å gå sånn her lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye "vannutflod" fra ca uke 25, modningsrier fra uke 33 og fødte i uke 39, men måtte settes i gang pga vannavgang og fikk ikke rier. Var knapt moden, til tross for disse modningsriene.

Anonymous poster hash: a4afb...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på å bli strippet idag hvertfall, så får vi se hva som skjer! Sovet 2 timer inatt pga dette igjen, er så slitsomt å gå sånn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli strippet er ganske vondt ja. Blitt det på føden på Ullevål i begge graviditeter siden jeg har hatt liten åpning, men masse kynnere. Begge ganger gikk vannet kort tid etter stripping.

Anonymous poster hash: 49fbf...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...