Gå til innhold

Førstegangsfødene -er i uke 37 og hodet har enda ikke festet seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Alle" spør om hodet har festet seg og det at det ikke enda, så fler mener jeg kommer til å gå langt over termin.

Kjenner jeg blir litt på gråten av tanken, for er så drittlei nå og vil bare ha babyen ut.

Babyen har lagt med hodet nedover i bekkenet de siste 6 ukene, så det er vel i det minste et bra tegn?

Er det slik at eg bør forvente på å gå langt over termin siden hodet ikke er festet enda?

Anonymous poster hash: b5070...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det trenger ikke å bety noe når babyen fester seg. Noen fester seg i uke 30 og går allikvel over termin, mens andre fester seg bare dager før fødselen, eller først når fødselen er i gang. Så lenge babyen ligger ned, så trenger du ikke å tenke på om h*n har festet seg eller ikke :)



Anonymous poster hash: ff386...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet festet seg rett før fødsel 11 dager over termin;) men det trenger ikke bety noe! Fødselen din kan starte i morgen og hodet fester seg rett før f.eks. Det trenger altså ikke å være festet i ukevis. Folk bør få litt vett i hodet og ikke komme med sånt til ei utålmodig førstegangfødende. Totalt feilinformasjon attpåtil

Anonymous poster hash: 2b32b...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si for NÅR du føder, derimot må du være obs om vannet går og legge deg rett ned

Anonymous poster hash: 36d3a...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si for NÅR du føder, derimot må du være obs om vannet går og legge deg rett ned

Anonymous poster hash: 36d3a...d88

Hvorfor det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg festa hodet seg aldri, fødselsen startet i uke 39.

Anonymous poster hash: 6aa6c...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født for 6 uker siden, er også førstegansgsfødende. Sist jeg var på kontroll, var det på mandag samme uke da jeg fødte, og da hadde hodet ennå ikke festet seg. Fødte fredag - og tror jeg kjente at hode festet seg rett før rier kom, altså snakk om en time før eller noe. Så det kan skje med førstegansgsfødende også, at hode fester seg rett før fødselen. :) Ikke stress! :)

Anonymous poster hash: 4d903...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siste AB - glemte å nevne at jeg fødte 3 uker før termin, 37+2. :) Så det stemmer definitivt ikke at man skal gå over termin hvis hode ikke fester seg tidlig.

Anonymous poster hash: 4d903...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kontrollerte aldri noen om hodet var festet eller ikke - er det vanlig?

Fødte forøvrig på termindagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde hodet festet seg når jeg kom på kontroll i uke 36. Spurte da om det var tegn på at jeg kom til å føde snart, men det var visst verken det ene eller det andre. Hos noen festet hodet seg tidlig hos andre rett før fødselen, og hos noen ikke i det hele tatt...

Jeg fødte forresten og i uke 37+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ab skrev at man må legge seg flatt hvis vannet går og hodet ikke er festet, dette visste jeg ikke. Hva kan skje hvis man ikke legger seg ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ab skrev at man må legge seg flatt hvis vannet går og hodet ikke er festet, dette visste jeg ikke. Hva kan skje hvis man ikke legger seg ned?

Navlestrengen kan komme i klem. Når det ee sagt så er det ulik praksis på dette. Noen jordmødre/leger anbefaler dette, andre mener det er avleggs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navlestrengen kan komme i klem. Når det ee sagt så er det ulik praksis på dette. Noen jordmødre/leger anbefaler dette, andre mener det er avleggs.

Aha, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si for NÅR du føder, derimot må du være obs om vannet går og legge deg rett ned

Anonymous poster hash: 36d3a...d88

Jeg fikk beskjed om at det kun gjelder hvis det er annet leie enn hode ned. Er hodet nedover fungerer det som en propp og hindrer da navlestrengen å ramle ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt som mange nevner her, at det ikke nødvendigvis betyr noe. Jordmor sa til meg at du kan føde innen ett par timer etter en kontrol hvor hodet ikke er festet. Så det skal ikke ha noe å si.

Min sønn festet seg aldri. Han ville ikke fødes. Gikk max over tid og igangsetting funket ikke. Fikk keisersnitt etter tiiiimesvis med kraftige rier uten åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...