Gå til innhold

Urimelig å kreve dette av partner under graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om ei som kjørte når-jeg-ikke-får-får-ikke-du-heller på mannen sin hele svangerskapet. Han fikk ikke smake alkohol, ikke snuse, ikke spise spekemat etc, være våken med henne når hun måtte tisse eller baby sparket om natta, ikke dra fra henne. DE var gravide, må vite. Da babyen kom måtte han opp om natta og hente babyen (som lå i sprinkelseng på hennes side) og legge den til puppen, for så å legge den tilbake etter amming flere ganger hver natt, selv om han jobbet og hun hadde perm. Hun hadde krysskjema på bleieskift, og sendte han fordi "det er diiiin tuuuuur" selv om det var midt i en fotballkamp han så eller om han hadde besøk.

Det kom ikke flere barn der i gården, og de var skilt før ungen var tre....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om ei som kjørte når-jeg-ikke-får-får-ikke-du-heller på mannen sin hele svangerskapet. Han fikk ikke smake alkohol, ikke snuse, ikke spise spekemat etc, være våken med henne når hun måtte tisse eller baby sparket om natta, ikke dra fra henne. DE var gravide, må vite. Da babyen kom måtte han opp om natta og hente babyen (som lå i sprinkelseng på hennes side) og legge den til puppen, for så å legge den tilbake etter amming flere ganger hver natt, selv om han jobbet og hun hadde perm. Hun hadde krysskjema på bleieskift, og sendte han fordi "det er diiiin tuuuuur" selv om det var midt i en fotballkamp han så eller om han hadde besøk.

Det kom ikke flere barn der i gården, og de var skilt før ungen var tre....

Merkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som kjørte når-jeg-ikke-får-får-ikke-du-heller på mannen sin hele svangerskapet. Han fikk ikke smake alkohol, ikke snuse, ikke spise spekemat etc, være våken med henne når hun måtte tisse eller baby sparket om natta, ikke dra fra henne. DE var gravide, må vite. Da babyen kom måtte han opp om natta og hente babyen (som lå i sprinkelseng på hennes side) og legge den til puppen, for så å legge den tilbake etter amming flere ganger hver natt, selv om han jobbet og hun hadde perm. Hun hadde krysskjema på bleieskift, og sendte han fordi "det er diiiin tuuuuur" selv om det var midt i en fotballkamp han så eller om han hadde besøk.

Det kom ikke flere barn der i gården, og de var skilt før ungen var tre....

Jævla dott som ikke bare flyttet før babyen kom til verden, spør du meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo rimelig feil å sammenlikne en gravid kvinne med en person som har kreft og gjennomgår cellegiftbehandling...

Selv om graviditet i seg selv ikke er en sykdom, er det jo mange av oss som faktisk blir syke av en graviditet. Og jada, jeg hadde valgt det selv, men hadde jeg visst hvor syk jeg skulle bli, hadde jeg neppe valgt det. Jeg døde nesten av HELLP, og hadde før det ekstrem svangerskapskvalme, invalidiserende bekkenløsning og alvorlig anemi.

Anonymous poster hash: c565d...59e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg vet om ei som kjørte når-jeg-ikke-får-får-ikke-du-heller på mannen sin hele svangerskapet. Han fikk ikke smake alkohol, ikke snuse, ikke spise spekemat etc, være våken med henne når hun måtte tisse eller baby sparket om natta, ikke dra fra henne. DE var gravide, må vite. Da babyen kom måtte han opp om natta og hente babyen (som lå i sprinkelseng på hennes side) og legge den til puppen, for så å legge den tilbake etter amming flere ganger hver natt, selv om han jobbet og hun hadde perm. Hun hadde krysskjema på bleieskift, og sendte han fordi "det er diiiin tuuuuur" selv om det var midt i en fotballkamp han så eller om han hadde besøk.

Det kom ikke flere barn der i gården, og de var skilt før ungen var tre....

Dette er jo ikke samme sak. Dette er snakk om at ts spyr av diverse lukter fra deodoranter og pålegg som typen bruker. Er ikke med vilje at hun blir kvalm. Hun har ikke nekta han alkohol og div fordi hun mener han må holde seg unna alt hun må holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver TS at hun noen dager ikke orker annet enn buljongvann, te, druer og kjeks, og at hun da ikke orker at mannen lager annen mat. Selvfølgelig skal man ta hensyn, men å tilby mannen buljongvann eller brødskiver flere dager i uka synes jeg blir urimelig.

Hun har da ikke sagt at han skal leve på det? Hun har også sagt at han liker andre påleggstyper.

Nei, det har jeg nå heller ikke påstått. Jeg tenker vel ikke så mye på selve pålegget, men det at han ikke får lage seg annen middag når hun ikke orker noe. Selvfølgelig kan man unngå middag som lukter veldig sterkt, men at han kun får spise det hun "spiser" eller brødskiver til middag synes jeg blir feil.

Ikke?

Hun har skrevet at han ikke får lage seg middag med de samme påleggsingrediensene. Altså pepperonipizza (som jo er temmelig likt salami).

Jeg vet om ei som kjørte når-jeg-ikke-får-får-ikke-du-heller på mannen sin hele svangerskapet. Han fikk ikke smake alkohol, ikke snuse, ikke spise spekemat etc, være våken med henne når hun måtte tisse eller baby sparket om natta, ikke dra fra henne. DE var gravide, må vite. Da babyen kom måtte han opp om natta og hente babyen (som lå i sprinkelseng på hennes side) og legge den til puppen, for så å legge den tilbake etter amming flere ganger hver natt, selv om han jobbet og hun hadde perm. Hun hadde krysskjema på bleieskift, og sendte han fordi "det er diiiin tuuuuur" selv om det var midt i en fotballkamp han så eller om han hadde besøk.

Det kom ikke flere barn der i gården, og de var skilt før ungen var tre....

Mener du dette er relevant?

Hva hvis jeg forteller følgende historie: "Jeg kjenner et par der dama hadde ekstrem svangerskapskvalme og gikk ned i vekt i stedet for opp. Hun klarte ikke å holde på noe mat. Kveldene var ganske bra for henne, da var hun mindre kvalm enn ellers. Men tror du ikke mannen insisterte på at han skulle spise salami ved siden av henne i sofaen, selv om han visste at det var den lukten hun tålte dårligst? Hun måtte løpe på badet og kaste opp hver gang, men han insisterte på at det var hans rett å spise det han ville. Det var starten, Også etter barnet var født nektet han å vise hensyn, han gikk ut med gutta når det passet ham, ville ikke skifte bleier eller gjøre noe annen jobb med babyen..."

Relevant? Nei, selvfølgelig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS har da aldri påstått at mannen bare skal spise det hun spiser?

Og jeg skjønner ikke at man ikke kan ta hensyn uansett om kvalmen kommer av graviditet eller kreft. Ja, hun har valgt det selv, men det har da mannen også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Blir jo rimelig feil å sammenlikne en gravid kvinne med en person som har kreft og gjennomgår cellegiftbehandling...

Det blir ikke feil å sammenlikne symptomene nei.

Selv var jeg aldri kvalm, men jeg regner med at dersom jeg kaster opp hyppig i forbindelse med graviditet, cellegift eller noe annet i månedsvis så spiller det liten trille for selve symptomet.

Det er ikke lettere å håndtere et symptom fordi du vet hva årsaken er når man snakker uttalte plager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke?

Hun har skrevet at han ikke får lage seg middag med de samme påleggsingrediensene. Altså pepperonipizza (som jo er temmelig likt salami).

Da misforstod jeg deg. Ettersom du skrev "leve på" så trodde jeg du mente at han ja.. rett og slett måtte leve på brødskive eller buljongvann - hele tiden, hver dag. Det stemmer jo ikke da de spiser middag sammen flere dager. Om du kun siktet til de dagene hun er dårlig, så stemmer jo det at han kun får spise noe som ikke lukter?

Jeg reagerer på er at du sier han er velkommen til å spise det han vil til middag når du ikke er hjemme. Kan han ikke lage sin egen middag selv om du er hjemme og spiser noe annet?

Problemet er at leiligheten vår er liten så lukta sprer seg overalt og sitter igjen lenge for meg selvom vi lufter pga luktesansen min.

Jeg har dårlig matlyst og lever noen dager på kjeks, druer, te og varmt buljongvann (og vitaminer). Så ta orker jeg ikke at han steker seg en pepperonipizza...

Anonymous poster hash: 4749f...9c6

Kisskiss spør jo generelt om middag, hvorpå TS skriver at leiligheten er så liten at lukten sprer seg. Jeg tolket svaret til TS dithen at alt av middag var utelukket - ikke bare retter som inneholdt salami. Om sistnevnte er tilfellet så er jeg fullstendig enig med resten, da det er flust av andre retter han da kan lage seg. Det er det at han ikke får lage seg noe jeg har reagert på, og som jeg synes blir urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstod jeg deg. Ettersom du skrev "leve på" så trodde jeg du mente at han ja.. rett og slett måtte leve på brødskive eller buljongvann - hele tiden, hver dag. Det stemmer jo ikke da de spiser middag sammen flere dager. Om du kun siktet til de dagene hun er dårlig, så stemmer jo det at han kun får spise noe som ikke lukter?

Kisskiss spør jo generelt om middag, hvorpå TS skriver at leiligheten er så liten at lukten sprer seg. Jeg tolket svaret til TS dithen at alt av middag var utelukket - ikke bare retter som inneholdt salami. Om sistnevnte er tilfellet så er jeg fullstendig enig med resten, da det er flust av andre retter han da kan lage seg. Det er det at han ikke får lage seg noe jeg har reagert på, og som jeg synes blir urimelig.

Hehe, nå tror jeg TS må komme og oppklare litt.

Slik jeg har forstått det: TS vil ikke at han skal spise kjøttpålegg eller middager med "kjøttpåleggingredienser" noen dager. Det må han spise andre steder. Andre middager trodde jeg han fikk lage seg.

Dersom han ikke får spise noe annet enn akkurat det hun orker den dagen - da er jeg helt enig i at det er urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå tror jeg TS må komme og oppklare litt.

Slik jeg har forstått det: TS vil ikke at han skal spise kjøttpålegg eller middager med "kjøttpåleggingredienser" noen dager. Det må han spise andre steder. Andre middager trodde jeg han fikk lage seg.

Dersom han ikke får spise noe annet enn akkurat det hun orker den dagen - da er jeg helt enig i at det er urimelig.

Da er vi vel enige alle, vi har bare forstått problematikken forskjellig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg holder med TS. de var to om å lage barnet, hun sliter med kvalme noe som er helt forferdelig, da synes jeg mannen kan ta hensyn de dagene det er som verst. Han får da en baby til slutt og da virker dette som bagateller.

Men spørsmål TS eller andre som sliter med kvlame bare forde jeg lurer: Hva gjør dere når dere er borte hos folk? eller blir bedt på middag?

Har ei venninne som ikke kalrte å holde på maten gjennok hele svangerskapet, spiste og kastet opp hele tiden, ble ikke fornermet jeg når hun kastet opp etter å ha spist middag her, men er det noen som faktisk blir fornermet?



Anonymous poster hash: b7f22...6d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk av gravide å klage. Du har selv valgt å bli gravid, og du vet hva som kan skje.



Anonymous poster hash: 85e1d...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg holder med TS. de var to om å lage barnet, hun sliter med kvalme noe som er helt forferdelig, da synes jeg mannen kan ta hensyn de dagene det er som verst. Han får da en baby til slutt og da virker dette som bagateller.

Men spørsmål TS eller andre som sliter med kvlame bare forde jeg lurer: Hva gjør dere når dere er borte hos folk? eller blir bedt på middag?

Har ei venninne som ikke kalrte å holde på maten gjennok hele svangerskapet, spiste og kastet opp hele tiden, ble ikke fornermet jeg når hun kastet opp etter å ha spist middag her, men er det noen som faktisk blir fornermet?

Anonymous poster hash: b7f22...6d7

Jeg dro ikke bort og spiste mens jeg var så kvalm at jeg kasta opp alt... De eneste stedene jeg kasta opp var hjemme, på jobb (før jeg ble sykmeldt), på legekontoret og på sykehuset. Og hos nær familie.

Jeg hadde ikke blitt fornærma om en gravid kasta opp middagen jeg hadde servert, men hadde vel tenkt at hun kanskje burde vært hjemme og slappa av. Men om man har en mann som insisterer på å spise ting man ikke tåler lukta av så rømmer man kanskje huset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts har ikke skrevet at mannen må spise det samme som henne og heller ikke at det er hver dag hun ikke orker at han lager seg middag.
Går ann for han å lage pasta/ris eller supper som ikke lukter.
Men syns fint ts kan oppholde seg på soverommet mens mannen spiser noe som ikke setter igjen lukt lenge etterpå da. hvis hun sitter i sofaen uansett kan hun jo også sitte i senga?
Jeg hadde hg og satt ofte på soverommet med døra lukket og håndkle i sprekken under døra.
Det er også forskjell på å kreve at han skal kutte ut det og det (kan skjønne han slår seg vrang da) og at du forklarer han hvor fælt dette faktisk er for deg og at du virkelig trenger at han gjør det han kan for å gjøre hverdagen din enklere.

Typisk av gravide å klage. Du har selv valgt å bli gravid, og du vet hva som kan skje.



Anonymous poster hash: 85e1d...1e7

vet ikke mannen hva som kan skje når man velger å gjøre dama si gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer tok hensyn men han spurte i blant om å få lage seg det han ville ha og ikke jeg, og selvfølgelig sa jeg ja. Vi har en liten leilighet men jeg gikk bare i dusjen eller noe sånt også luftet han godt.

Kompromiss er en fin ting!

Anonymous poster hash: 20a89...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...