Gå til innhold

Offentlig amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes man godt kan være diskret gjerne dekke seg til, det er uhøffelig å flekke brystene i et hav av andre mennesker, have some class for christ's sake! Har sett kvinner som har sjal/poncho ting de tar på seg og ammer barnet under, noe som er veldig greit. Jeg vil ikke ha Espresso a la pupp når jeg er ute på kafe. Og for barnets skyld kan man gjerne sitte et roligere sted en midt i offentligheten.



Anonymous poster hash: b9878...150
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer hvor som helst og når som helst.

Jeg prøver imidlertid å være diskret, og at babyen skal få mest mulig ro. Siden det omtrent ikke finnes ammerom her i byen (ikke på kjøpesenterne heller) har det blitt på benker, kafeer, eller at jeg har tatt med ungen til bilen og ammet i baksetet.

Har aldri fått noen kommentarer.

Anonymous poster hash: 66ee3...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre følte jeg et visst ubehag hvis en kvinne i akutt nærhet ammet åpenlyst i mitt synsfelt. Jeg føler fortsatt ubehag på en måte. Jeg rømte huset når en venninne skulle amme barnet sitt. Det er verdens mest naturlige ting, men jeg ville ikke "plage" henne og barnet i deres stund, så jeg fant på en unnskyldning og ga dem ro i 20 min.

Tror det har med personlige erfaringer å gjøre. Jeg fikk et prematurt barn, og ammingen ble aldri vellykket her, samtidig som barnepleieren sa rett ut at jeg var en dårlig mor for at jeg ikke fikk til ammingen. Det til tross for at jeg hadde melk i massevis og pumpet for harde livet i flere måneder. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Da jeg var yngre følte jeg et visst ubehag hvis en kvinne i akutt nærhet ammet åpenlyst i mitt synsfelt. Jeg føler fortsatt ubehag på en måte. Jeg rømte huset når en venninne skulle amme barnet sitt. Det er verdens mest naturlige ting, men jeg ville ikke "plage" henne og barnet i deres stund, så jeg fant på en unnskyldning og ga dem ro i 20 min.

Tror det har med personlige erfaringer å gjøre. Jeg fikk et prematurt barn, og ammingen ble aldri vellykket her, samtidig som barnepleieren sa rett ut at jeg var en dårlig mor for at jeg ikke fikk til ammingen. Det til tross for at jeg hadde melk i massevis og pumpet for harde livet i flere måneder. :(

Et usympatisk rævhøl. Skit i henne!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer på kafé, en benk, i bilen på parkeringsplassen osv. Baby må få mat.

Ammer IKKE på do, det får da være grenser...

Lufttørker ikke brystvorta ut etterpå da :-p

Anonymous poster hash: fca77...eda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg lite om at andre gjør det så lenge de ikke bretter ut puppen og ikke gidder å være en smule diskre. Har sett noen få som blir sittende å prate med andre med puppen fullt blottet uten at barnet lenger er ved puppen. Det blir veldig rart for meg.

Jeg vil nok aldri finne på å amme offentlig. Er litt for sjenert og ubekvem til det.

Anonymous poster hash: ad2c0...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammet stort sett hvor som helst når jeg ammet. Men da satt jeg ikke med hele puppen ute som jeg har sett noen gjør. Hadde på meg en singlet med en topp over der som jeg dro opp når jeg skulle amme, så det var egentlig ikke noe pupp å se.

Men ista på badeland, så jeg en mor som sto i et basseng med puppen ute og ammet. Det var en del mennesker i bassenget, både voksne og barn. Det syns jeg var et unødvendlig sted å lempe ut puppen. Hun kunne gått opp av bassenget og satt seg ved et bord, istedet for å stå på utstilling med noe som så ut som en 2åring hengende i puppen.

Så, jeg syns offentig amming er helt greit, men man kan prøve å være litt diskre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hva syns dere egentlig om offentlig amming? Tenker feks amming på cafe eller i parken på en lengre trilletur. Syns dere det er ekkelt? Er det en uting? Hører jo noen reagere kraftig på den slags, men andre mener det er helt naturlig. Personlig bryr det meg ikke en plass om jeg ser andre amme. En ting er de som slenger ut puppen godt synlig, men jeg har inntrykk av de fleste prøver å være litt mer diskré av seg. Hva skal man liksom gjøre da? Om man er på tur eller er på cafe? Gå på do for å amme, slik at ingen blir fornærma?

Anonymous poster hash: 1766d...595

jeg tenker må man så må man men at man burde skjule puppen så godt det lar seg gjøre. Syns igrunn alle spisesteder skulle hatt ammerom. Hadde sikkert vært kjekkere for de ammende og
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har aldri sett noen som blotter hele brystet mens de gir baby mek. Finnes de? Selv ammet jeg på kafeer og overalt, i likhet med alle andre. Jeg vil da tro det er naturlig å plassere seg noen lunde diskret og slik at bryster ikke vises eller slik at minimalt av brystet vises. Jeg var i alle fall for sjenert til noe annet. Ja,Jeg er for offentlig amming,.

D3t har jeg sett. Men var ikke med vilje. Heller at ungen slapp puppen for å kikke seg rundt hele tiden. Men det kunne jo ikke mora for
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke noe imot offentlig amming. Syntes det er helt naturlig. Men jeg tror nok ikke at jeg kommer til å gjøre det selv....



Anonymous poster hash: a8344...1c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke noe imot offentlig amming. Syntes det er helt naturlig. Men jeg tror nok ikke at jeg kommer til å gjøre det selv....

Anonymous poster hash: a8344...1c4

Det hadde ikke jeg heller trodd at jeg kom til å gjøre. Men hva gjør man ikke for å stoppe en gråtende baby? Ikke alltid bare bare å komme seg hjem for å amme.

Anonymous poster hash: bf9f2...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det er ubehagelig å se noen amme i offentlighet.

Men det har nok mer med min religion, at vi ikke skal vise noen form for nakenhet. Men å dekke seg til under amming blir noe helt annet :)

Anonymous poster hash: f896f...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offentlig amming på cafe synes jeg er nasty og en uting. Det lukter motbydelig surmelk, er uhygenisk og er utrolig lite hensynsløst ovenfor folk som har betalt dyre dommer for maten sin. Amming andre steder hvor det ikke serveres mat plager meg ikke i det hele tatt om folk er litt diskre og skjuler juret under ett teppe eller noe.



Anonymous poster hash: e24d2...262
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig amming på cafe synes jeg er nasty og en uting. Det lukter motbydelig surmelk, er uhygenisk og er utrolig lite hensynsløst ovenfor folk som har betalt dyre dommer for maten sin. Amming andre steder hvor det ikke serveres mat plager meg ikke i det hele tatt om folk er litt diskre og skjuler juret under ett teppe eller noe. Anonymous poster hash: e24d2...262

Jeg var en tur på Paleet i Oslo i går og i første etasje (United Bakeries) satt det tilsammen ti mødre som alle ammet, noen med flaske andre med bryst. Jeg har ikke imot offentlig amming verken på den ene eller andre måten, men jeg lurer litt på hvorfor det skal klumpes sammen slik at ingen andre får "lyst" til å sitte i nærheten. Slik er det for øvrig med mange kafeer- mødre som regelrett tar over hele området slik at ingen andre får plass.

Husker det var en kafé i Bogstadveien som var særs populær- helt til barnevognmafiaene fant ut at her kunne de være. Da ble det full åpen pupp og lufting og bleieskifting på bordene, samt barnevogner over alt. Full kred til eierne som den gang satte opp skilt på døren som sa at det ikke var lov til å ta inn barnevogner. Ble levelig der inne igjen. :)

Av og til lurer jeg på om vettet går ut når man får unger.

Anonymous poster hash: 530a9...f07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins kvinner som driter i andre folk rundt seg, som regelrett blotter seg eks på kafe. Det er derfor folk ikke liker det.

Amm i veg for meg, bare vær litt diskre.



Anonymous poster hash: 377e8...56f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ammer på kafé, en benk, i bilen på parkeringsplassen osv. Baby må få mat.

Ammer IKKE på do, det får da være grenser...

Lufttørker ikke brystvorta ut etterpå da :-pAnonymous poster hash: fca77...eda

Samme her. Alternativet til amming er jo ofte baby som hyler av full hals, noe som må være langt mer forstyrrende for omgivelsene.

Men som mange er inne på, sitter jeg ikke med puppen ute så alle kan se. Med klær, babyhode og hånd tror jeg ikke det er mulig å se så mye hud i det hele tatt.

Barnevognmafia som tar opp halve plassen på café blir en litt annen diskusjon. De har jo for så vidt like stor rett til å være der som alle andre gjester, men jeg ville nok selv vært litt ukomfortabel med å være en del av en stor gruppe som skifter bleier på stolene og skal ha ørten glass babymat varmet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klumpes sammen fordi mødrene har behov for å treffe andre mødre vel. Å skifte bleie på bordet er selvfølgelig IKKE greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig amming er helt i orden, men jeg har også sett de som sitter med begge puppene fullstendig blottet mens de henter baby eller venter på å få lagt til. Har også sett ei som hadde to svææære bare pupper, der baby sugde på den ene og det dryppet fra den andre. Ugh...

For min del var det verste at baby ofte sprutgulpet etterpå. Det var ekkelt det, og det ville jeg definitivt skåne andre cafegjester for. Dermed ammet jeg på do i den verste gulpetida.

Amming er helt greit, men gulp er skikkelig ekkelt. For meg er det sidestilt med bæsjbleier. Aner ikke hvorfor jeg reagerer så sterkt på det, det er bare så innmari ekkelt.

Min baby gulpet mye i alle fall til han var sånn seks-syv mnd. Ammet da på kafé likevel. Jeg visste jo at han var en gulper, så gulpekluten lå under haka hans etter hvert måltid. Når det kom så fanget jeg detvuten problem med kluten og det kom aldri noe på stoler eller bord på kafeen. Han gulpet tidvis ganske mye også. Gikk helt fint. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet hvor jeg ville når jeg ville. Det er mye bedre med en ammende baby enn en grinende baby. Det tror jeg de fleste er enige om, og er det ikke det, nei da er det dems problem og de bør forlate situasjonen. Selvfølgelig lar man ikke puppen henge ute når ikke babyen ammer, men jeg har aldri sett noen som ikke prøver å være litt diskre. jeg brukte ikke ammesjal, men likevel var det ikke sjenerende når jeg ammet.



Anonymous poster hash: bc5fd...c41
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...