Gå til innhold

Kontakte motorsyklist


Cecee

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen satt jeg og ventet på grønt lys i et veldig trafikkert kryss. Plutselig kom det en motorsykkel som raste forbi meg i høy fart, og traff speilet mitt på veien. Siden av speilet fikk en skikkelig trøkk, og har nå en stor skrape. Jeg tutet, men motorsyklisten så seg kun tilbake og skyndte seg videre..

Jeg rakk akkurat å ta bilde av skiltet hans, og nå har jeg søkt opp navnet hans. Siden han var så frekk tenkte jeg at han kunne hjelpe meg i å ordne opp i skaden han har forårsaket. Så nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal gå frem for å kontakte han. Skal jeg sende han en melding? Hva skal jeg si? Vil helst løse dette oss i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send inn skademelding til forsikringsselskap og legg ved bilde og kontaktinformasjon til motorsyklisten.

I tillegg kan du ringe han og forklare hva du har gjort, og at han burde skaffe seg folkeskikk. Blir jo noen kroner selv om et lakkert speildeksel er en "bagatell". Sikkert ikke første gang det svinet gjør slikt. Motorsyklister tror de er fritatt fra trafikkloven og folkeskikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot! Synes du skal gjøre som Aule sier, altså sende inn skademelding og gi beskjed til motorsyklisten.

Jeg er derimot ikke enig med Aule i at alle motorsyklister tror de er fritatt fra trafikkloven og folkeskikk... De er da vanlige mennesker de også! Det blir like tåpelig som å si at alle bilister er lovlydige og alle sykkelister er respektløse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send inn skademelding til forsikringsselskap og legg ved bilde og kontaktinformasjon til motorsyklisten.

I tillegg kan du ringe han og forklare hva du har gjort, og at han burde skaffe seg folkeskikk. Blir jo noen kroner selv om et lakkert speildeksel er en "bagatell". Sikkert ikke første gang det svinet gjør slikt. Motorsyklister tror de er fritatt fra trafikkloven og folkeskikk...

For en idiot! Synes du skal gjøre som Aule sier, altså sende inn skademelding og gi beskjed til motorsyklisten.

Jeg er derimot ikke enig med Aule i at alle motorsyklister tror de er fritatt fra trafikkloven og folkeskikk... De er da vanlige mennesker de også! Det blir like tåpelig som å si at alle bilister er lovlydige og alle sykkelister er respektløse...

Tusen takk for svar begge to! Det var lurt, da gjør jeg det, så sender jeg han heller en melding etterpå. Og ja - selv om det "bare" er siden av speilet, så er det sikkert en del kroner det er snakk om. Synes uansett det bør bli på hans regning ettersom han ikke stoppet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekselet til speilet på bilen min kostet 200 kr, pluss lakk. Jeg lakket det selv.

Anonymous poster hash: 82320...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...