Gå til innhold

Krasjet uheldigvis inni annen bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag krasjet jeg inn i en bil på parkeringsplassen ved min sønns skole. Det var et uhell, og "kollisjonen" var veldig mild, kjente et lite dunk (rygget inn i den). Gikk ut for å se, og så ingen skader på den andre bilen - men min hadde en liten bulk på garasjedøren.

Da kjørte jeg hjem.

Imidlertid fikk jeg en oppringning en halvtime senere av en ansatt på SFO. Det var visst hans bil, og den hadde fått skrammer og bulk og ja, det hele. Vi må snakkes i morgen sa han. Han hadde tatt bilder etc.

Jaha, så hans hvite bil er skadet - men hvor store kan de skadene være når jeg selv ikke så noen skader? Bilen er hvit, kanskje derfor jeg ikke så noe på den.

Hva skjer i en slik situasjon? Har aldri vært borti noe slikt, og har en ekkel følelse. Hvor mye koster det om det stemmer at bilen hans har en liten bulk eller noen skrammer?



Anonymous poster hash: f28cc...ec7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det mulig å bare stikke av fra noe sånt noe :sjokkert:

Det minste du burde gjort var å legge igjen en lapp med ditt tlf nr, sånn i tilfelle den du hadde kjørt på ville ha kontakt med deg.

Hva om situasjonen hadde vært snudd, om det var din bil som ble påkjørt og eieren av den andre bare stakk av...



Anonymous poster hash: 6cc0f...685
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å bare stikke av fra noe sånt noe :sjokkert:

Det minste du burde gjort var å legge igjen en lapp med ditt tlf nr, sånn i tilfelle den du hadde kjørt på ville ha kontakt med deg.

Hva om situasjonen hadde vært snudd, om det var din bil som ble påkjørt og eieren av den andre bare stakk av...

Anonymous poster hash: 6cc0f...685

Øøh..hun har sannsynligvis gjort det når han ringer henne! Regner ikke med de har videoovervåket parkeringsplass

Anonymous poster hash: f0771...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke. Sto ikke noe om det i HI.

Hun er sikkert observert av enten bileieren eller noen andre.

Øøh..hun har sannsynligvis gjort det når han ringer henne! Regner ikke med de har videoovervåket parkeringsplass



Anonymous poster hash: f0771...463



Anonymous poster hash: 6cc0f...685
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Krasjet inni annen bil? Bulk på garasjedøra?

Uansett må du snakke med bileier, skrive skademelding, det må gjøres en beregning for hva skaden vil koste å reparere, og så må du finne ut om du ønsker å betale det av egen lomme eller ta det på ansvarsforsikringen (regn ut hva som lønner seg mtp bonustap).



Anonymous poster hash: 4ad0b...c04
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan ha fått store skader selv om du ikke så noe til de. Foreldrene mine sin bil ble rygget i for mange år siden, det så ut som det bare var lakken som hadde tatt skade, men hele rammen under bakskjermen hadde vist blitt skeiv. Det kostet 17 000kr å få ordnet.

Du får bare stille opp i morgen og si det som det er at du ikke kunne se noe skade, men beklage og innrømme at det uansett var feil å forlate stedet uten å legge igjen en lapp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du møter han, og dere ser på saken sammen, så sender dere evnt inn skadeskjema til forsikringsselskap. Så får han skadene fikset. Eller, du kan ta på deg å betale privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at du nå har gjort så en annen person får en utgift på minst 2000,- å betale i egenandel.



Anonymous poster hash: 6cc0f...685
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at du nå har gjort så en annen person får en utgift på minst 2000,- å betale i egenandel. Anonymous poster hash: 6cc0f...685

Hva mener du med dette?

Bilen TS kjørte på og skadene vedkommende har fått direkte eller inndirekte må dekkes fullt ut av TS. Når den andre bilen har stått parkert og stille og har blitt påkjørt så er ansvaret for ryggeskaden utelukkende TS sin.

I verste fall kan TS bli politianmeldt for å ha forårsaket skade på annen, parkert, bil og for å ha stukket av uten å gi seg til kjenne.

Anonymous poster hash: 62d5f...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å bare stikke av fra noe sånt noe :sjokkert:

Det minste du burde gjort var å legge igjen en lapp med ditt tlf nr, sånn i tilfelle den du hadde kjørt på ville ha kontakt med deg.

Hva om situasjonen hadde vært snudd, om det var din bil som ble påkjørt og eieren av den andre bare stakk av...

Anonymous poster hash: 6cc0f...685

Seriøst? Jeg så ingen synlige skader på bilen!

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan ha fått store skader selv om du ikke så noe til de. Foreldrene mine sin bil ble rygget i for mange år siden, det så ut som det bare var lakken som hadde tatt skade, men hele rammen under bakskjermen hadde vist blitt skeiv. Det kostet 17 000kr å få ordnet.

Du får bare stille opp i morgen og si det som det er at du ikke kunne se noe skade, men beklage og innrømme at det uansett var feil å forlate stedet uten å legge igjen en lapp.

Da må vel den bilen som rygget inn i foreldrene dine sin bil ha hatt en viss fart? Jeg rygget sakte og reagerte kjapt. Som sagt; ingen synlige skader på bilen.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Krasjet inni annen bil? Bulk på garasjedøra?

Uansett må du snakke med bileier, skrive skademelding, det må gjøres en beregning for hva skaden vil koste å reparere, og så må du finne ut om du ønsker å betale det av egen lomme eller ta det på ansvarsforsikringen (regn ut hva som lønner seg mtp bonustap).

Anonymous poster hash: 4ad0b...c04

Ja, altså skader(en liten en) på min garasjedør. Så ingen skader på bilen jeg støtte inn i.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså skader(en liten en) på min garasjedør. Så ingen skader på bilen jeg støtte inn i.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Ops, så at det var feil ord. Mente selvsagt min bakluke.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må vel den bilen som rygget inn i foreldrene dine sin bil ha hatt en viss fart? Jeg rygget sakte og reagerte kjapt. Som sagt; ingen synlige skader på bilen.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Ja den hadde nok litt fart. Foreldrene mine sin bil var ny og det så ut som om den bare fikk en stripe i lakken. Den andre bilen var gamel og fikk større synlige skader.

Hadde du liten fart så er nok ikke skadene så store som det ble her, forhåpentligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal uansett legge igjen kontaktinformasjon. Det kan være skader du overser. Synes i tillegg alle burde ta bilde av bilen for å unngå å måtte betale for tidligere skader.



Anonymous poster hash: 5176d...801
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor du ikke gikk inn på SFO, hentet bileieren, og beskitiget bilen sammen med ham med en gang skaden hadde skjedd.

Da hadde du sluppet å lure på om du skadet bilen mer enn du så med egne øyne der og da.



Anonymous poster hash: f32da...ff7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på hvorfor du ikke gikk inn på SFO, hentet bileieren, og beskitiget bilen sammen med ham med en gang skaden hadde skjedd.

Da hadde du sluppet å lure på om du skadet bilen mer enn du så med egne øyne der og da.

Anonymous poster hash: f32da...ff7

Ja, lett å være etterpåklok. Har aldri opplevd sånt, og siden jeg ikke så noen skader tenkte jeg at det var hell i uhell og reiste hjem.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lett å være etterpåklok. Har aldri opplevd sånt, og siden jeg ikke så noen skader tenkte jeg at det var hell i uhell og reiste hjem.

Anonymous poster hash: f28cc...ec7

Ja, du vet i alle fall hva du bør gjøre neste gang.

Men en enkel regel er at alle sammestøt medfører skader, synlige eller usynlige.

Og selv om skanden er liten bør det i det minste utveksles kontaktinformasjon.

Anonymous poster hash: f32da...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stikkavere som deg som gir kvinnene et dårlig bilrykte. :(

Men det er nå bra at du ser ut til å ville rydde opp etter deg!

Anonymous poster hash: 3bafc...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...