Gå til innhold

Sertifikat og migrene, trafikalt grunnkurs


Gjest Christina146

Anbefalte innlegg

Gjest Christina146

Noen som vet om det er mulig å få sertifikatet når du har migrene?

Tenker da sterk migrene som går ut over følsomhet i hendene, og synet "flimrer", til tider også kvalme og oppkast.

I så fall, hvor begynner man? Legeerklæring? Søknad om førerkort?

Har tatt trafikalt grunnkurs for flere år siden, men det stoppet litt opp når migrene ble konstatert.

Kan jeg øvelseskjøre om jeg finner beviset for trafikalt grunnkurs igjen? Det jeg lurer på er vel om beviset går ut på dato.

Men igjen:

Hvor begynner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte har du migrene da? Har selv migrene og det har gått helt fint både å ta lappen og å kjøre, har heldigvis aldri fått migrene under en kjøretur, men om jeg hadde fått det så blir ikke det så gale så fort at jeg ikke rekker å stoppe. Men hadde nok måttet satt fra meg bilen ved første mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanvittige migreneanfall i blant, det var ingen hindring for lappen. Kjenner også andre med migrene som ser ut som døden har kommet når det står på som verst, de har og lappen.

Jeg kjører jo ikke bil når jeg har migrene, og får jeg migrene når jeg kjører så er jeg nødt til å stoppe, sånn er det bare. Har migrenemedisin som hjelper, men det er rød trekant på den, jeg kjører ikke da heller fordi jeg virkelig ikke er i form.

Ellers kjører jeg bil. Tror ikke beviset ditt er utgått på dato, bare finn det frem igjen eller kontakt vegvesnet/biltilsynet og få det utstedt igjen fordi du mistet det.

:)



Anonymous poster hash: de257...590
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Tusen takk for svar! :blomst:

Måtte dere ha legeerklæring ved søknad om sertifikat? Og krysset dere av på om dere hadde noen sykdommer som kunne svekke din evne til å kjøre (mener det var noe slikt det stod), når dere søkte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det siden jeg ikke visste at jeg hadde det da. Men tror du bør gjøre det, men har aldri hørt om noen som ikke får lov til å ta førerkortet pga migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Jeg gjorde ikke det siden jeg ikke visste at jeg hadde det da. Men tror du bør gjøre det, men har aldri hørt om noen som ikke får lov til å ta førerkortet pga migrene.

Ok, takk skal du ha. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må svare på om du bruker medisiner, om jeg ikke husker helt feil.

Da blir søknaden behandlet manuelt, og dersom dette er medikamenter som de vurderer som noe som kan påvirke bilkjøring må du sende inn legeerklæring.

Brukte medisiner mot lungesykdom og fikk ikke godkjent søknaden om førerkort, før de fikk inn spesifisert medisinliste. Da de fikk inn medisisnnavn gikk søknaden igjennom.

Når du vet at du har migrene og hvordan dette påvirker deg, bør du få en legevurdering og søke om og få godkjent førerkortsøknaden FØR du øvelseskjører.

Anonymous poster hash: 28750...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...