Gå til innhold

Barnevernet tapte saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ja det er desverre veldig sant at barnevern i norge har blitt en farlig etat. Det er ikke lurt å søke hjelp der,og er man så uheldig havne i det systemet kommer man ikke ut av det! Man blir forfulgt,tenk om de overså noe.Og man er hele tiden dømt å ugglesette.Mye av feilen er også at så fort folk hører ordet barnevern kikker de ekstra å det er lett innbille seg ting da. Jeg mista min datter etter 4 års kamp.Grunnen var at jeg selv søkte hjelp,men når barnehager hørte det ble man kallt inn til møter å de kikka å leta etter alle mulige svar.Og barnevern er også ofte flinke til vrenge på sannhet.Til slutt satt jeg mer enn sliten,også syk av det,og da var det lett hente barnet.Og kampen etterpå er man som regel for uerfaren til å forstå.Og er barnet først tatt skal det mye til før de igjen flytter det hjem.For det er skadelig den vegen men ikke motsatt! For det var helt nødvendig.Jeg får nok aldrig hjem min datter.Og jeg vet det ikke har skjedd noe galt.Jeg har ikke slått drikki eller rusa mag.Jeg var sliten og syk,og hadde mista 3 av mine nære i død. Barne vern tok min datter 6 uker etter min mor var død.Grunner som at jeg ikke ville ta imot pedagog kurs,og jeg var ikke flink nok i grensesetteing,mente de.Ingen vil tro det men de løy også,om at de hadde satt inn mer hjelp enn de faktisk har.Men dette oppdager man ikke før man sitter i retten,for de uteblir med masse opplysninger osv,og man sitter der totalt overkjørt.Og er beskyldt for omsorgsvikt,og jeg som bare ville ha litt avlast.Jeg kunne ha betalt det selv å men det fantes ikke barnepiker i bygda! Hele mitt og min datters liv er ødlagt.Og jeg vet ikke hvordan fremtiden blir! Dette hadde jeg aldig trodd eller drømt om skulle hende meg som kommer fra en normal og flott familie.Men vi ble få siden mange døde.Å jeg bodde i en fremmed by.Alle venner var i hjemby,men de kallte meg venneløs å lite nettverk.Det triste er hadde de kunne hjelp med bolig så jeg fikk flytta hjemby hadde jeg hatt all mulig hjelp.Jeg føler meg så lurt og sveket av staten.Hvordan kan de gjøre slikt? INGEN HAR MELDT BEKYMMER INGEN SYNTES DET VAR NOE GALT MED MIN DATTER.Det er bare galt av meg ikke samarbeide å goda allt de ville hersje med! SORRY DET ER NOK SANT!

Det som er trist er at du ikke klarer å se at BV gjorde det rette. Måten du skriver på viser at du ikke er særlig oppegående. Barn har ikke godt av å vokse opp med foreldre som har lav IQ.

Anonym poster: 4ca0662591f0c1a9923fa4082470c7c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Etter en uke i "Helvete" fikk til slutt barnet vårt hjem igjen.

barnevernet fikk ikke medhold i noe som helst. Vi fikk beskjed om å hente barnet like fort som det ble "Kidnappet" for det var faktisk det som skjedde her uten noe som helst forvarsel.

Vi fikk en telefon om at vi skulle møte hos barnevernet, sa ikke hvorfor bare at vi skulle møte opp. Da møtet hadde vart i 45 minutter fikk vi beskjeden om at barnet skulle hentes. (Noe som har vist seg i ettertid skjedde mens møte var i gang)

Det tok to dager før vi fikk vite hvor vårt barn var... Helt forjævlig for foreldre som elsker sitt barn mer enn noe annet på jord.

Kunne godt ha skrevet en hel masse om dette

Men som sagt, tapte de saken og advokaten sa vi skulle hente barnet da dommer hadde avvist anklagen fra Barnevernet.

Men det store problemet nå er at Barnevernet fremdeles vil ha møter med oss osv, for vi fremdeles har en sak gående med dem...

Er dette korrekt? Noen som har noe erfaring synspunkter på dette?

Tusen takk på forhånd

Hilsen to som er overlykkelig for at barnet er trygt hjemme igjen

De "tapte" pga at saken var ikke av en så alvorlig karakter at det var grunn til å fjerne barnet fra hjemmet. Det kan hende det er ting dere trenger hjelp til i forhold til hjemmet og barnet.

Gå på møtet, men husk ta opp samtalen.

Be om å få kopi av detr de skriver å legger i mappa

Anonym poster: ffc407806c6d528efaee24c4354cc0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittIronisk

Hei

Etter en uke i "Helvete" fikk til slutt barnet vårt hjem igjen.

barnevernet fikk ikke medhold i noe som helst. Vi fikk beskjed om å hente barnet like fort som det ble "Kidnappet" for det var faktisk det som skjedde her uten noe som helst forvarsel.

Vi fikk en telefon om at vi skulle møte hos barnevernet, sa ikke hvorfor bare at vi skulle møte opp. Da møtet hadde vart i 45 minutter fikk vi beskjeden om at barnet skulle hentes. (Noe som har vist seg i ettertid skjedde mens møte var i gang)

Det tok to dager før vi fikk vite hvor vårt barn var... Helt forjævlig for foreldre som elsker sitt barn mer enn noe annet på jord.

Kunne godt ha skrevet en hel masse om dette

Men som sagt, tapte de saken og advokaten sa vi skulle hente barnet da dommer hadde avvist anklagen fra Barnevernet.

Men det store problemet nå er at Barnevernet fremdeles vil ha møter med oss osv, for vi fremdeles har en sak gående med dem...

Er dette korrekt? Noen som har noe erfaring synspunkter på dette?

Tusen takk på forhånd

Hilsen to som er overlykkelig for at barnet er trygt hjemme igjen

Oi, men BV er så snille og greie, og de bryr seg jo bare om barnas beste, det lærte jeg av noen damer i en annen tråd, det du skriver må være løgn, det kan jo ikke stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spavalica

Det som er trist er at du ikke klarer å se at BV gjorde det rette. Måten du skriver på viser at du ikke er særlig oppegående. Barn har ikke godt av å vokse opp med foreldre som har lav IQ.

Anonym poster: 4ca0662591f0c1a9923fa4082470c7c9

Det som er trist er at det finnes sånne spydige og frekke mennesker som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMEL TRÅD!!

Anonym poster: 1f1da51651a665d3c662cd3c502d2c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist er at det finnes sånne spydige og frekke mennesker som deg...

Synes ikke det er feil å påpeke ren fakta.

Anonym poster: 4ca0662591f0c1a9923fa4082470c7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...