Gå til innhold

Hvor mange pleier å komme på annen gangs intervju?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på en jobb hvor man må gjennom to intervjuer for å få jobben. Jeg har aldri vært med på det før, og lurer på hvor mange det er vanlig å ha på annen gangs intervju? Hvis man kommer dit, kan man da anta at man er i teten for å få jobben?

Anonymous poster hash: 7da19...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer litt. Jeg var en gang igjennom tre intervjurunder og på runde to var vi syv stykker. Runde tre var vi tre stykker. En bekjent var på andregangsintervju nettopp og han var en av tre. Det er lov å spørre på intervjuet hvor mange som er igjen til runde to. Det sier bare at du er interessert i konkurransen.

På slutten av første intervju er det vanlig at man forteller søkeren om hvordan de neste rundene foregår. Sier man at det bare er to runder med intervju er det naturlig at man plukker kremen av søkerne, tipper max 3-4 stk, og du vet dermed at du har det de ser etter faglig, du må bare overbevise om at du er rett person for jobben.

Anonymous poster hash: d2461...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 3 stk på andregangintervjuet og 2 på 3 gangsintervjuet. Har aldri opplevd dette før, men det var et nokså intimt arbeidsmiljø med kun 2 andre ansatte så de ville være sikre på at kjemien var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor godt kvalifisert søkerne er. Hvis det er mange som er aktuelle for stillingen vil de kalle inn mange, er det få så vil de kalle inn få. De kaller ikke inn noen til andregangsintervju som ikke er aktuelle for stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...