Gå til innhold

Spørsmål om Lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør på vegne av en venninne som ikke er bruker her inne.

 

 

Hun er student og fikk barn i november i fjor. Hun har fått fødselspermisjon fra universitetet både for høst 2014 og vår 2015, og så fikk hun forlenget fødselspermisjonen ut 2015 - altså 3 semestre tilsammen. 

 

Hun har nå søkt lån for høst 2015 og vår 2016, men er egentlig i fødselspermisjon høst 2015 og har dermed ikke betalt semesteravgift. Jeg sa til henne at da får hun ikke lån og stipend for høst 2015, men hun får for vår 2016 når hun er tilbake til studiene igjen.

 

Jeg finner ikke info om dette på Lånekassen sine nettsider, så tenkte å spørre dere.

 

 

Har jeg rett til at hvis hun er i fødselspermisjon fra studiene og ikke har betalt semesteravgift, så får hun ikke støtte fra Lånekassen for den tiden? Selv om hun betaler semesteravgift mens hun er i permisjon, så får hun ikke støtte igjen. 

 

Tar jeg feil? Lånekassen har jo eviglange telefonkøer ...



Anonymous poster hash: b3d41...914
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke svaret på dette, men vil tipse om at det går an å sende inn spørsmål elektronisk via "Min side" på Lånekassens nettside. Legg frem spørsmålet der, så vil du nok få et mye mer presist svar enn her inne. (Jeg vil anta du har rett, men at der er egne ordninger/summer for permisjonstiden.)

Anonymous poster hash: 19df2...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, AB, jeg forteller henne i morgen. Jeg tenkte at kanskje er det noen her som har vært i en lignende situasjon.



Anonymous poster hash: b3d41...914
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun trenger raskt svar bør hun nok ringe eller dra innom kontoret deres. Mail bruker de ofte lang tid på.

Anonymous poster hash: 7c798...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...