Gå til innhold

Spise sunt ute


Haddy

Anbefalte innlegg

Skuffer meg selv stadig med å spise for mye og usunt når jeg spiser ute på restaurant. Noen som har noe tips til meg om hvordan spise godt, men sunt ute?

Noen som er kjent med spisesteder i Oslo der de er fleksible med valg/ tilbeding av mat utenfor menyen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ketchupjenta

Peppes har jo fått sunn meny med matretter med max 600 kalorier. (Der mange av matrettene er med langt mindre kaloriinnhold.)
Jeg pleier alltid å være obs på å innholdet i det jeg bestiller også. Passer på at det ikke er alt for mye ris og nudler f.eks, og at det inneholder masse grønnsaker.
Du kan jo bestemme deg for restauranten på forhånd, og stikke innom nettsiden deres, om de har en nettside med kaloriinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du ofte ute? Jo oftere man gjør det, jo viktigere er det å gjøre fornuftige valg hvis man skal passe vekta (jeg svarer ut i fra det perspektivet).

Peppes sunne pizza/salat-kombo ble jeg dessverre skuffet over, dårlig bunn, lite kjøtt, og det var lite smak på salaten. Pizza er vel heller ikke "slankemat" - uansett, jeg er ikke så glad i pizza i det hele tatt, bare de med bacon og pepperoni og skikkelig smak...

En vanlig restaurant kan ha ålreite retter både næringsmessig og smaksmessig. Det jeg gjør er å spise opp kjøttet og grønnsakene, og regulere med ris/potet/brød og saus. Man trenger gjerne ikke brød før måltidet, eller til en pastarett. Velg eller be om bakte, kokte eller ovnsstekte poteter, ikke fløtegratinerte. Dressing og sauser ved siden av. Vann til maten.

Jensens bøfhus tilbyr to porsjoner grønnsaker istedenfor grønnsaker + potet, og forskjellige størrelser på biffen. (Og deilige kaker til dessert, men det vil du ikke vite noe om :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ute og skal spise litt lett bestiller jeg magert kjøtt og ber om ekstra grønt istedenfor feks. Ris. Er ikke så begeistra for sauser så det står jeg stort sett over. Men pleier stort sett å kjøre full pakke når jeg først er ute og spiser, legger ikke på deg av ett "dårlig" måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gresk salat, og forskjellige salater er så godt! :)

På mange restauranter er salatene minst like kaloririke, om ikke mer, enn vanlige middagsretter. Dette pga dressinger, kruttonger, ost, ol.

Anonymous poster hash: eafb5...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange restauranter er salatene minst like kaloririke, om ikke mer, enn vanlige middagsretter. Dette pga dressinger, kruttonger, ost, ol.

Anonymous poster hash: eafb5...5a9

Kan jo evt bare spørre om å kutte ut det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...