Gå til innhold

Nå er det f... meg nok!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av å drasse på noen kilo for mye og nå har jeg erklært krig mot dem!

Så jeg satt opp et treningsregime som hadde passet inn i Nord-Koreas ideologi.

Planen er å bruke 10 uker, og jeg skal minimum gå ned 10 kilo, men ønsket mål er 15 kilo.

Mine våpen er som følger:

SATS har snart et tilbud med 10 % avslag på PT. Jeg skal kjøpe et klippekort med 30 x 55 minutter. Jeg skal ha tre dager med PT-timer pr. uke og to dager egentrening, typisk kondisjon.

Jeg har brukt helgen på å sette opp en lavkarbo-meny på 70 dager med frokost, lunch, middag og mellommåltid. Disse skal skrives opp på en ukeplan som skal henges på kjøleskapet. Dette er en ukeplan som tidvis har blitt brukt i Luksusfellen til illustrasjon. Her skal det stå ukentlige menyer og ukentlige treninger, så jeg blir jevnlig påminnet om opplegget.

Nå har jeg vært inne og bestilt personvekt og målebånd fra Clas Ohlson.

Neste gang jeg skal spise sjokolade er rundt juletider, dét blir det største problemet.

Nå er det game on!



Anonymous poster hash: 74564...b4d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia deg!! Lykke til! Motivasjon og innstilling har mye å si, og det virker som du har det på plass ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo lykke til!! Er det lov å spørre om høyde og vekt? :-) Og hva er din målvekt?

Oppdater oss her da!



Anonymous poster hash: b811d...174
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som stjerneoppskrift på å gå på en smell. De aller, aller fleste som går raskt ned i vekt går raskt opp igjen.

Ved varig livsstilsendring vil du gå ned sakte men sikkert, og vekta vil ikke komme tilbake så lenge du holder en sunn livsstil. Da mener jeg en vanlig sunn livsstil med en utskeielse i ny og ne, med rikelig med mosjon og trening, men et treningsregime som det er realistisk å opprettholde over tid.

Hva er din nåværende høyde og vekt? Hvis du ikke er veldig overvektig er det ikke realistisk å gå ned mer enn 0,5 kg i uka. Går du ned fortere har du svært stor sjanse for å legge på deg raskt igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Er 186 cm med rundt 100 kilo, så en BMI rett under 29,

Til vanlig er jeg aktiv nok til å ikke legge på meg, så er ikke redd for å gå på en smell og gå opp igjen. Det blir bare en periode for å bli kvitt noen ekstra kilo. Har for øvrig lest at det tar syv år før en livsstilsendring blir varig.

Da var jeg 19 år gammel bodde jeg i Australia der jeg jobbet i et flyttebyrå, jeg gikk ned 20-30 kilo på rundt en måned, der kun fem av de er kommet tilbake. Det var helt sykt. Sjefene som så vidt kjente meg la til og med merke til det.



Anonymous poster hash: 74564...b4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Dette greier du kjempe fint, jeg orker ikke idag så skal ta noen striper med sjokolade -> :sjokolade:

Endret av heiduderborte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig med wiggins, dette er oppskriften for å mislykkes. Det å gå ned i vekt er ikke noe som kan gjøres en gang for så å gå tilbake til det gamle. Du må gjøre en endring i livstilen din som varer hele livet ellers vil kiloene komme tilbake.

Nå sier du ingenting om hvor mye du trener til vanlig, men å trene fem dager i uka er veldig mye. Spesielt om du går fra lite/ingenting. Om du går på kaloriunderskudd i tillegg vil du brenne ut temmelig fort. Gradvis tilvenning er viktig for at du ikke skal trene på deg skade eller gå på en smell og du slutter tvert med trening fordi du hater det. Dessuten er 10 uker altfor lite tid for å "komme i form". Trening og mosjon er ferskvare og formen må holdes ved like livet ut.

Kostholdsplanen din høres derimot kjempebra ut, det er virkelig veien å gå og riktig ende å starte i ved en livstilsendring



Anonymous poster hash: 6c625...3e7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å ha en plan, men jeg synes det virker som du går litt for hardt ut. Hvis du ikke er en maskin, men et menneske, så risikerer du med stor sannsynlighet å "sprekke". Mange små endringer, som tilsammen gir en jævla stor forbedring, kan man innføre nesten uten at man merker det, og på en ubesværet måte skaper det nye vaner, som jeg tror holder bedre enn dem som man påtvinger seg selv.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her med første oppdatering etter første uke:

Jeg har måtte kutte ut "drømmen" med bruk av PT. Jeg glemte bort en regning på et femsifret beløp. Jeg tar meg derfor ikke råd til å kjøpe PT, til gjengjeld bruker jeg aktivt gruppetreninger på Sats.

Treningen varierer veldig mellom: squash, jogging, spinning, TRX og vanlig styrketrening. Eneste som er irriterende med Sats, er at jeg kun kan booke seks timer om gangen.

Jeg syns det veldig vanskelig å kjøre på med 100 % lavkarbo, men gjør så godt jeg kan. Ris og poteter er ute, nå er det mye mer friske salater og grønnsaker. Frokosten består nå av havregrøt. Spiser noe brød, men spiser da dansk rugbrød og lavkarbo knekkebrød. Tli lunch blir det ofte egg, foreløpig favoritt er eggerøre med purre og bacon/birkebeinerskinke. Til mellommåltider går det mye frukt, gulrøtter, Skyr eller en håndneve nøtter. Jeg har ikke klart å kutte ut juicen til frokost, det "funker ikke" med saft eller vann for meg til frokost.

Jeg bruker aktivt Myfitnesspal og registrerer alle måltider. Hittil har jeg et kaloriinntak på underkant av 2000 kcal pr. dag.

Resultat: på én uke har jeg gått ned tre kilo og tre cm rundt livet :D.



Anonymous poster hash: 74564...b4d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned 1 kg i uka krever 7000 kalorier i minus pr uke. Det er mye. og å gå ned i vekt er én ting, beholde vekta nede kan være enda vanskeligere.

Livsstilssendring må til. Og her er et forslag til varig endring, som også kan holde deg frisk til du blir gammel og grå! Jeg gikk ned 1-1,4 kg pr uke på denne måten. Og har holdt vekta nede hittil. UTEN Å KUTTE SJOKOLADE ELLER NOE SOM HELST ANNET GODT!

http://www.dailymotion.com/video/xvdbtt_eat-fast-live-longer-hd_shortfilms

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du går alt for hardt ut til at det vil holde i lengden. Har du aldri trent før omtrent vil du raskt gå lei eller kunne oppnå slitasje skader med å trene hver dag. Start gjerne heller med 2 til 3 økter i uka på ca 1 time og gå heller tur i raskt tempo de dagene du ikke trener. Da får du variasjon og får hvile dager mellom treningsøktene. Gå eller sykle til butikken isteden for å ta bilen. Alt er god trening.

Kutt ut delvis på maten. Feks kutt ut ris første par ukene så poteter osv. Meningen er å endre livstil ikke gå på slankekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her med første oppdatering etter første uke:

Jeg har måtte kutte ut "drømmen" med bruk av PT. Jeg glemte bort en regning på et femsifret beløp. Jeg tar meg derfor ikke råd til å kjøpe PT, til gjengjeld bruker jeg aktivt gruppetreninger på Sats.

Treningen varierer veldig mellom: squash, jogging, spinning, TRX og vanlig styrketrening. Eneste som er irriterende med Sats, er at jeg kun kan booke seks timer om gangen.

Jeg syns det veldig vanskelig å kjøre på med 100 % lavkarbo, men gjør så godt jeg kan. Ris og poteter er ute, nå er det mye mer friske salater og grønnsaker. Frokosten består nå av havregrøt. Spiser noe brød, men spiser da dansk rugbrød og lavkarbo knekkebrød. Tli lunch blir det ofte egg, foreløpig favoritt er eggerøre med purre og bacon/birkebeinerskinke. Til mellommåltider går det mye frukt, gulrøtter, Skyr eller en håndneve nøtter. Jeg har ikke klart å kutte ut juicen til frokost, det "funker ikke" med saft eller vann for meg til frokost.

Jeg bruker aktivt Myfitnesspal og registrerer alle måltider. Hittil har jeg et kaloriinntak på underkant av 2000 kcal pr. dag.

Resultat: på én uke har jeg gått ned tre kilo og tre cm rundt livet :D.

Anonymous poster hash: 74564...b4d

Wow! Det er fantastisk. Synes du er kjempe flink, men håper du slapper litt mer av senere. Skjønner at det kan være bra og motiverende å få i gang en forandring fort, men husk at livstilsendring er det beste! Det hjelper i det lange løp og du slipper å legge på deg igjen, men uansett - flott at du tar tak! :blomst:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her med første oppdatering etter første uke:

Jeg har måtte kutte ut "drømmen" med bruk av PT. Jeg glemte bort en regning på et femsifret beløp. Jeg tar meg derfor ikke råd til å kjøpe PT, til gjengjeld bruker jeg aktivt gruppetreninger på Sats.

Treningen varierer veldig mellom: squash, jogging, spinning, TRX og vanlig styrketrening. Eneste som er irriterende med Sats, er at jeg kun kan booke seks timer om gangen.

Jeg syns det veldig vanskelig å kjøre på med 100 % lavkarbo, men gjør så godt jeg kan. Ris og poteter er ute, nå er det mye mer friske salater og grønnsaker. Frokosten består nå av havregrøt. Spiser noe brød, men spiser da dansk rugbrød og lavkarbo knekkebrød. Tli lunch blir det ofte egg, foreløpig favoritt er eggerøre med purre og bacon/birkebeinerskinke. Til mellommåltider går det mye frukt, gulrøtter, Skyr eller en håndneve nøtter. Jeg har ikke klart å kutte ut juicen til frokost, det "funker ikke" med saft eller vann for meg til frokost.

Jeg bruker aktivt Myfitnesspal og registrerer alle måltider. Hittil har jeg et kaloriinntak på underkant av 2000 kcal pr. dag.

Resultat: på én uke har jeg gått ned tre kilo og tre cm rundt livet :D.

Anonymous poster hash: 74564...b4d

Gratulerer! :blomst: Hvordan synes du at det går å gjennomføre dette? Har du slitt med å følge matplanen, eller er du ved godt mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

TS her: Er jo greit med en oppdatering igjen.

Jeg er nå på tredje uka og det går utmerket. Hadde en dag der jeg følte meg energitom og orket ikke å trene ellers trener jeg fem.seks ganger i uka. Har skeiet ut et par ganger der det har blitt kjøpt inn sjokolade med 86 % kakaoinnhold eller sjokoladepudding som er mye mer kalorivennlig. Spiser store mengder frukt, egg, nøtter, Skyr og magre kjøttstykker.

Syns egentlig at jeg lager mer spennende mat nå enn jeg gjorde før og det er mye godt.

Resultater fra start:

Ned fem kilo totalt

seks cm om livet

min kondisjonsalder er målt til under 20 år (er 28 år)

pulsen min synker med 30-40 slag i minuttet etter en tung kondisjonsøkt, dette blir definert som "meget god form"

Det er utrolig morsomt å se så stor og rask forbedring.

Som sagt, er dette bare et "skippertak". Etter de 10 ukene skal jeg slutte å fokusere så ekstremt. Jeg har en sunn livsstil ellers, så er ikke redd for å gå opp i vekt igjen.



Anonymous poster hash: 74564...b4d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er tøff :blomst: Husk bare å lytte til kroppen din. Man, må ikke trene like hardt alle dager, er lov å ta en litt roligere økt hvis kroppen ikke er helt der!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...