Gå til innhold

Erfaring med jevnlig bruk av PT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min trening er veldig jojo-basert uten alt for store rutiner. Dette går riktignok opp og ned, men jeg har trent mindre det siste året enn tidligere.

Nå ønsker jeg å bli "omprogrammert" og lurer på om svaret er egen PT.

Jeg tenker på å kjøpe/unne meg 30 timer med trening tre/fire ganger i uken for å forandre kroppen. Jeg har tidligere benyttet meg av PT i forbindelse med innmelding i sentre. De har satt opp noen treningsopplegg jeg har fulgt i lang tid, men det er ikke noe jevnlig oppfølging. Nå ønsker jeg en som er med meg på hver time og presser meg maksimalt.

Noen som har erfaring med jevnlig bruk av PT over en lengre periode? Selvfølgelig er dette mange subjektive faktorer i bildet her, men jeg tenker helhetlig.

1. Er det noen som har kjøpt 30 klipp eller der omkring?

2. Var du fornøyd med resultatet i etterkant?

3. Var det verdt å bruke x tusen kroner på dette?



Anonymous poster hash: 66268...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Jeg har vel hatt rundt 100 PT timer i løpet av de 2-3 siste årene.

2. Veldig fornøyd. Har lært meg diverse baseløft - hadde nok ikke lært teknikken like bra på egenhånd. Hr også blitt pushet mer på trening enn jeg ville ha klart på egenhånd.

3. For meg har det klart vært verdt det. Både det å trene bra og riktig - så er det litt deilig at noen lager opplegg for en , jeg kan bare tenke på å gi alt på trening ikke hva jeg skal gjøre.

Er jo superviktig at du finner en bra PT - mye rart rundtomkring. Sjekk bakgrunnen på de - et vanlig PTkurs er ikke bra nok synes jeg, hvertfall hvis ikke de har lang erfaring. Jeg begynner å bli gammel (over 40) og har litt skavanker og jeg trener med en PT som er fysioterapeut - de ter gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje heller prøve en løfteklubb eller crossfitsenter om du trenger oppfølging over lang tid. PT timer er veldig dyrt, og du vil spare en masse penger ved å velge et tilbud der oppfølging er inkludert i trengingstilbudet.

Trener selv ved en såkalt crossfitbox, er ikke så innmari aktiv på å være med på blodslitøktene, men bare den hjelpen jeg får av de andre som trener der og instruktørene har hjulpet meg veldig mye.



Anonymous poster hash: 460c0...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...