Gå til innhold

Hvor lav BMI for å være slank?


Pringle

Anbefalte innlegg

nei, jeg har til og med ekstra fett magen. har massevis med fett

Anonymous poster hash: 6a2c2...7c1

Det jeg kommer med er ren fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

BMI er bare en indikator. Den tar ikke hensyn til muskler. Har man BMI på under 18 så er man tynn, uansett hva en selv måtte mene, men om man er fit er en helt annen sak.

Har man av BMI kombinert med dårlig kosthold uten aktivitet så kan man være skinnyfat; tynn og slapp i fisken.

Det er derfor både vekt og BMI skal tas med en klype salt. Om man har en fit, sterk og slank kropp avgjøres gjennom trening, kosthold, cm og enkeltindivid, ikke av vekt og BMI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg kjenner at jeg på helt generelt grunnlag, uten å henge ut noen enkeltindivid, blir urimelig trist av å lese slike tråder som denne.

Når mennesket ikke er 'slank' før BMI'en er under 20.

Normal er et rimelig stort spenn, og det er egentlig veldig bra fordi menneskekroppen kommer med variasjon.

Men når det som før ville bli betegnet som 'tynn' nå er justert til 'slank', og det som tidligere var 'slank' nå på fora som KG betyr 'småfeit' da kjenner jeg at det er veldig mye som er veldig galt.

Når all kroppsvekt over 60 kilo, uansett høyde, betyr 'kraftig overvektig' da rister jeg på hodet..

BMI'en min er sånn ca. 21, og jeg vet jeg er slank. Ikke tynn, ikke småfeit, ikke chubby, men slank.

Skulle så jeg personlig følge 'malen' om at BMI'en min måtte være under 20 før jeg var slank, så måtte jeg veie max. 55 kilo.

Med 55 kilo kunne du bruke ribbena mine som xylofon, og jeg ville vært skinnmager, ikke 'slank'.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Det kommer helt an på benbygging, str på pupper, muskelmasse, etc.

Jeg har en BMI på 19,93 og jeg skulle gjerne veid litt mer. BMI sier egentlig veldig lite, med mindre du har en ekstremt høy eller lav BMI.

Anonymous poster hash: e1786...808

Hva menes med ekstremt lav/høy?

Jeg er 1,54 og føler meg langt fra høy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi 23 og er slank. Er høy og atletisk bare så det er sagt, men ser ikke helt hvilken sammenheng veldig lav bmi har med slank - da er man tynn, ikke slank.

Anonymous poster hash: 4a7ab...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, jeg har til og med ekstra fett magen. har massevis med fett

Anonymous poster hash: 6a2c2...7c1

Sier du ja, men sier legen din det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg på helt generelt grunnlag, uten å henge ut noen enkeltindivid, blir urimelig trist av å lese slike tråder som denne.

Når mennesket ikke er 'slank' før BMI'en er under 20.

Normal er et rimelig stort spenn, og det er egentlig veldig bra fordi menneskekroppen kommer med variasjon.

Men når det som før ville bli betegnet som 'tynn' nå er justert til 'slank', og det som tidligere var 'slank' nå på fora som KG betyr 'småfeit' da kjenner jeg at det er veldig mye som er veldig galt.

Når all kroppsvekt over 60 kilo, uansett høyde, betyr 'kraftig overvektig' da rister jeg på hodet..

BMI'en min er sånn ca. 21, og jeg vet jeg er slank. Ikke tynn, ikke småfeit, ikke chubby, men slank.

Skulle så jeg personlig følge 'malen' om at BMI'en min måtte være under 20 før jeg var slank, så måtte jeg veie max. 55 kilo.

Med 55 kilo kunne du bruke ribbena mine som xylofon, og jeg ville vært skinnmager, ikke 'slank'.

Istemmer denne. Hva skjer med verden? Den "gamle" slank = lubben i dag, og tynn = slank. Underernært er tydeligvis normen for hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer denne. Hva skjer med verden? Den "gamle" slank = lubben i dag, og tynn = slank. Underernært er tydeligvis normen for hva som er akseptabelt.

Rart, jeg føler det er motsatt jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...