Gå til innhold

Sjekker du hva andre har i handlevogna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i andres storhandel-vogner, så jeg kikker gjerne - men jeg dømmer ikke. Fikk denne "interessen" etter at jeg jobbet i dagligvaren.

Handlevogna vår er full av rent kjøtt, fisk, grønnsaker og andre råvarer, så vi ser sikkert supersunne ut, men det folk ikke vet er at vi alltid handler godteriet vårt på Europris. :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjempeflaut om jeg må innom butikken til eller fra trening og kjøper bare sunne/usunne varer. Det blir enten sånn "åja, hun er på slankern, eller "ikke rart hun ikke går ned i vekt" Ellers tenker jeg ikke særlig over hva andre handler, og prøver å unngå å stirre. Eneste er kanskje alkoholikere som kjøper akkurat en sixpack og to øl av den billigste sorten. Da synes jeg litt synd på de hvis de ikke har nok penger til sin daglige "dose". Og utlendinger i Sverige som kjøper flere handlevogner med mel, gjær, egg, skinke, bacon osv. Da tenker jeg at de sikkert driver en kebabsjappe og egentlig skulle kjøpt disse varene i Norge. Anonymous poster hash: ca6ff...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Det hender jeg sjekker av nysgjerrighet, men jeg dømmer de aldri. Jeg har ikke noe med hva andre kjøper likevel. Folk får kjøpe akkurat hva de vil for min del uten at jeg dømmer de. Men nysgjerrig er jeg ;)

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger som regel alltid merke til hva andre kjøper. Ikke bare når jeg står i køen, men jeg titter på andres varer gjennom hele handleturen :P Har faktisk hendt et par ganger at jeg har stoppet opp ved en "forlatt" handlekurv for å så gjette meg til hva slags menneske som står "bak" kurven, og vente til personen kommer tilbake... Finner tydeligvis en stor glede i å titte på andres varer :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger som regel alltid merke til hva andre kjøper. Ikke bare når jeg står i køen, men jeg titter på andres varer gjennom hele handleturen :P Har faktisk hendt et par ganger at jeg har stoppet opp ved en "forlatt" handlekurv for å så gjette meg til hva slags menneske som står "bak" kurven, og vente til personen kommer tilbake... Finner tydeligvis en stor glede i å titte på andres varer :fnise:

Jeg har aldri tittet på andres varer og kunne ikke brydd meg mindre, er vanligvis helt andre steder mentalt når jeg handler. Hva andre holder på med og hva de kjøper, er totalt irrelevant. Men etter å ha lest posten din, fikk jeg lyst til det. Det er jo interessant å se hva folk spiser :laugh:

Anonymous poster hash: b8709...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er interessant å se om det er en sammenheng mellom kundens utseeende og handlekurven. Dessverre er det ofte det. Usunn mat er synlig, og det blir synligere og synligere med alderen.



Anonymous poster hash: 721e0...f80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er interessant å se om det er en sammenheng mellom kundens utseeende og handlekurven. Dessverre er det ofte det. Usunn mat er synlig, og det blir synligere og synligere med alderen.

Plutselig er jeg glad for at jeg sluttet å spise usunn mat for 5 år siden... :sjokkert:

Til trådens tema; det hender at jeg gjør det, men da hovedsakelig ved kassene. Når jeg har vært i statene har jeg ofte sett litt ekstra for noen hiver jo oppi så mye at man kan bli nesten mørkeredd. O_O

Når det kommer tre fulle vogner, den ene med vanlig cola fylt opp til randen, den andre med potetgull og sjokolade og den tredje med ferdigmiddager, så regner jeg ikke med at det er noen tynn person et sted i mellom. Blir aldri overrasket. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådens tema; det hender at jeg gjør det, men da hovedsakelig ved kassene. Når jeg har vært i statene har jeg ofte sett litt ekstra for noen hiver jo oppi så mye at man kan bli nesten mørkeredd. O_O

Når det kommer tre fulle vogner, den ene med vanlig cola fylt opp til randen, den andre med potetgull og sjokolade og den tredje med ferdigmiddager, så regner jeg ikke med at det er noen tynn person et sted i mellom. Blir aldri overrasket. :sjenert:

Fikk meg til å tenke på denne (André Bjerke):

Først kom et lass med lisser, et lass med lakrislisser, og lakrismus, og røde brus, og sjokoladenisser!

Så kom en bil med boller, en bil med kokosboller, og kakemenn, og is i en vaniljeisbeholder!
Så kom en vogn med vafler, og saft på små karafler, og bær på glass, og ananas, og skje og kniv og gafler!
Så kom en buss med resten. Nå har vi allting nesten som er å få av godt- så nå kan vi begynne festen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Synes det er interessant å se andres handlevaner. Om det går bare i ferdigmat, lett blanding, bare rene råvarer, om jeg kan tippe om de er mulige veggiser, LCHF eller andre ting.

Dessverre så er det ofte sammenheng mellom inneholdet og den som dytter vogna når det kommer til hva veldig store personer har i den. Ikke alltid det samme for tynne. Men folk får spise hva de vil.

Men tenker litt om det er barnefamilie som tydelig ukeshandler og det eneste det går i er ferdigmat og ikke så mye som en gulrot oppi der. Og med seg har de to tykke unger i skolealder. Det er trist.

Anonymous poster hash: 466e5...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk. Tenker av og til over hva folk kjøper, men egentlig relativt sjeldent. Er mer sånn "haha, tacofredag jaa!" eller hvis noen kjøper 2 6pakninger med cola, tenker jeg at de kanskje er cocacoliker:P Og blir litt nysjerrig hvis folk kjøper store kvantum av noe:) Når jeg ikke er på jobb, men ute og handler selv, legger jeg ikke merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står heller å lurer på hva de skal ha til middag. Noen ganger er det åpenbart og andre ikke. Har sett noen rare kombinasjoner og egentlig kommet frem til at det er til flere middager. Feks. lungemos, pastasaus og ris.

Andre ganger er det tydelig at de skal ha gjester eller skal på tur.

Så ja, jeg snoker i andres kurv :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Töcksfors og her er det jo mye "harry-handling" og ungene og jeg morer oss ofte over at vi nesten kan se på handlevognene hvor folk er i fra :ler:.

Anonymous poster hash: 40f43...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg leste denne tråden kom jeg på en gammel tråd som ble laget på bakgrunn av at noen studerte andres handlevogner.

Trådstarter ville se hvor mange som klarte å gjette noe som helst om hennes familie ut i fra handlevognen.

Etter å ha søkt litt fant jeg den.

Tråden heter "Analyser min handlevogn", og den var veldig morsom.

Det var mange kreative forslag der, men hvis jeg skal være litt seriøs viser tråden at det er veldig vanskelig å lese noe som helst ut av en enkelt handletur.

Skal man ha grunnlag for å tenke noe som helst ut i fra folks handlevaner, må man vurdere dem over tid, da en enkelt handlevogn/handlekurv er minimalt opplysende.

Jeg er nok veldig lite nysgjerrig, og tenker mer på egen handlevogn enn på andres.



Anonymous poster hash: 97af0...137
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenker egentlig ikke over det..
Jeg jobbet som kassedame, så mine tanker ble vel mer som "Ååh...kanskje lage det til middag? Kan hun kjøpe det til middag, så kan jeg også!" xD


Eller kunder som skravler over hva de skal ha til middag og jeg svarer "Skal du bruke X også i maten?" -Ååh du er en engel! DET glemte jeg nesten å kjøpe, hvordan visste du det!? -Stamkunder.... x)
Etter de tilfellene så kom kunden alltid bort til meg å lurte på hvilken krydder de burde bruke...Eller om det passet med tomater i retten osv...

Men ellers kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva folk kjøpte...Jeg kjøpte sunne matvarer der jeg jobbet og usunt på en annen plass :fnise: (Har også en greie med å ikke kjøpe alkohol der jeg jobber...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Bare når jeg står i kø og venter på å betale. Da kan jeg finne på å se hva personen foran meg har kjøpt, eventuelt personen bak meg når jeg legger varene i posen. Glemmer det med en gang jeg går ut av butikken da.

Men jeg fikk litt nerver av å lese denne tråden og tenke over at folk sikker har dømt meg og mine varer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare når jeg står i kø og venter på å betale. Da kan jeg finne på å se hva personen foran meg har kjøpt, eventuelt personen bak meg når jeg legger varene i posen. Glemmer det med en gang jeg går ut av butikken da.

Men jeg fikk litt nerver av å lese denne tråden og tenke over at folk sikker har dømt meg og mine varer ....

Det er nok glemt med en gang du går ut ifra butikken og neste skal legge varene på båndet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer ikke folk for å være usunne, men hender jo jeg " tenker mitt". Når jeg fredag kveld ser en ung gutt som handler øl, grandis og kondomer, så kan jeg jo tenke meg hva slags kveld han håper på. Eller den klassiske ung jente som handler tamponger, dameblad og stor sjokolade, hehe.

Endret av Zereta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i butikk, og varene folk kjøper registreres omtrent ikke i hjernen. Veldig lite interessant for meg hva andre kjøper

Anonymous poster hash: 6e160...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...