Gå til innhold

Sjekker du hva andre har i handlevogna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og dømmer dem littegrann?

Jeg må innrømme at jeg legger merke til hva andre kjøper (snakker da om typisk storhandel der handlevogna er full). Og jeg sammenligner litt.

Vi handler for hele uka, og i kassakø ser jeg ofte gjennom hva vi har kjøpt og om det er en stor andel unødvendige og usunne varer. Kjeder meg jo litt i køa, så kanskje ser jeg på hva den foran har i sin handlevogn.

Det er sjeldent jeg ser sunne handlevogner! Ofte er det store mengder brus, frokostblanding, godteri og potetgull, ferdigmat, samt brød og melk. Så og si aldri har jeg opplevd at andre har like sunn handlevogn som oss. Vi handler som regel bare råvarer som kjøtt, fisk, egg, meierivarer, grønnsaker og noe hermetikk (tomater f.eks.) og krydder. Kanskje er det en pose potetgull oppi der.

Jeg er på ingen måte perfekt med kostholdet, og synes jo jeg er litt teit som står og kikker, men det blir bare sånn. Flere som gjør det samme?

:rodme:



Anonymous poster hash: 4c5f6...dbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Eg ser av og til, men dømmer aldri negativt(?)

Litt sånn:"Oi, den personen er nok sunn!" Eller:"Den personen elsker sjokolade!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Legger gjerne merke til hva andre legger på rullebåndet når jeg står og ventet på å betale, men tenker ikke noe særlig over det. Noen ganger kan jeg selvsagt bli litt obs på personen, kroppsform og hva de putter på båndet, men jeg dømmer ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da mer enn nok med å sjekke at jeg har fått det jeg skal i min egen handlevogn om jeg ikke skal sjekke andres også. Hva andre putter i vogna si driter jeg da i.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja. Jeg tenker ofte "wow, sikker på at 3 store sjokoladeplater er lurt?" eller "pizza og cola til middag i kveld ja. hmm..." Også ser jeg ned på hvitløksbaguettene mine, slenger på ei stor sjokoladeplate og hater meg selv litt ekstra.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer faktisk ikke andres varer noe særlig, men en skulle nesten tro det siden jeg er så paranoid ang. hva andre tenker om mine. Er flau hvis jeg kjøper tilbudsvarer, ferdigretter, godteri og usunn mat generelt (tilhører fedmekategorien), øl på en hverdag m.m.

De gangene jeg legger merke til hva andre handler er det vel hvis jeg ser en haug med sunne råvarer på båndet, rett og slett fordi kontrasten til meg selv blir så stor.



Anonymous poster hash: 79ea5...2a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg rivende likegyldig hva andre kjøper. Selvsagt flott om folk blir mer bevisste, men jeg dømmer aldri uansett.

Anonymous poster hash: 5b761...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg ser på handlevogna til folk at de slanker seg, men ofrer det ikke mer enn to sekunders tanke. Er mest opptatt av min egen handlevogn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger merke til noe, så går vel tankene mer denne retningen: "Is? Nå fikk jeg lyst på is! Hvorfor tok jeg ikke is? Er det for sent å hente is?"

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg ser noen ganger på varene til kunden foran meg på båndet der jeg står og venter, tenker kanskje at de tydeligvis skal ha taco til middag i dag eller lignende alt etter hva som ligger på båndet.

Smiler litt når jeg ser den unge gutten med grandiosa, 1,5 l pepsi og snickers og tenker at han nok er alene hjemme i kveld, tenker at hun i treningstights som kjøper cottage cheese og kesam er på slankern eller har et sunt kosthold, tenker at de to med handlekurv full av chips og godteri skal ha TV-kveld med familien, tenker at det pene paret i dyre klær som bare handler de beste råvarer skal ha et større middagsselskap i kveld osv.

Ikke at jeg er spesielt opptatt av hva folk spiser, faktisk er jeg egentlig drittlei av å høre om det (mange som er overdrevent opptatt av å fortelle om det), men jeg er en observant og tenkende/analyserende type, så jeg tar inn sånne småting rundt meg, særlig når jeg kjeder meg og ikke har noe annet å finne på.

Synes de fleste storhandlere virker å ha litt blanding av sunne og usunne ting. I min kurv er det jo også både ferdigretter og ferske råvarer, "slankeprodukter" og fete produkter, billigmerker og luksusvarer, sunn og usunn mat om hverandre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i matbutikk, og i begynnelsen var jeg mest opptatt av å lære meg koder og finne strekkoden på produktene. Etterhvert la jeg mer merke til hva folk la på båndet, uten å tenke noe særlig over personen(e). Skal dog sies at jeg jobbet i en nærbutikk med faste kunder, og det var to grupper mennesker der: De som alltid kjøpte en grandis, brus og sjokolade. Den andre gruppen kjøpte masse grønnsaker og sunn kost. Var ikke så mange som kombinerte sunne og usunne varer. Ellers var det jo de klassiske alkisene som var innom hver dag to til tre ganger for dagen og kjøpte 2 øl per handletur = en 6-pakning i løpet av dagen :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gode mennesker dere er, da.

Anonymous poster hash: 4c5f6...dbe

Jeg vet ikke helt hva du mener her - er det vi som driter i naboens handlevogn du sikter til? I så fall har det i mitt tilfelle ingenting med "godhet" å gjøre. Det er kun så enkelt som at jeg faktisk driter i hva andre legger i handlevognen sin så lenge de legger det i riktig vogn. Jeg har andre ting å bruke huet på. Endret av Havbris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nok med mine egne ting og tang, men det hender jeg har observert små pussigheter mens jeg venter. Blant annet har jeg merket at det er enten litauere eller polakker jeg har foran/bak meg hvis jeg ser masse loff og bananer i handlekorga, og svært lite utenom. Syns litt synd i dem, jeg. Mat her må da være spinndyrt i forhold til hjemlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger litt merke til det av og til hvis det er tid tilovers (prøver mest å fokusere på å bidra til å holde tempo i køen). Det er flere grunner til at jeg titter, når jeg titter. Noen ganger har jeg lyst på inspirasjon til egen mat, noen ganger liker jeg å hisse meg opp over at folk kjøper "liksomsunne" varer, noen ganger tenker jeg på sammenhengen mellom kundens vekt/utseende og det vedkommende putter i handlevogna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting jeg har lagt merke til er at hvis handlevogna er full av Pepsi Max, så er det som regel en overvektig person som står bak den. :P Ellers ser jeg sjeldent på kroppen til de som handler, legger bare merke til sammensetning av varer.

Og jeg har sikkert bedre ting å bruke hodet til jeg også, men ikke akkurat når jeg står der med vogna og venter.

TS

Anonymous poster hash: 4c5f6...dbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dømmer dem littegrann?

Jeg må innrømme at jeg legger merke til hva andre kjøper (snakker da om typisk storhandel der handlevogna er full). Og jeg sammenligner litt.

Vi handler for hele uka, og i kassakø ser jeg ofte gjennom hva vi har kjøpt og om det er en stor andel unødvendige og usunne varer. Kjeder meg jo litt i køa, så kanskje ser jeg på hva den foran har i sin handlevogn.

Det er sjeldent jeg ser sunne handlevogner! Ofte er det store mengder brus, frokostblanding, godteri og potetgull, ferdigmat, samt brød og melk. Så og si aldri har jeg opplevd at andre har like sunn handlevogn som oss. Vi handler som regel bare råvarer som kjøtt, fisk, egg, meierivarer, grønnsaker og noe hermetikk (tomater f.eks.) og krydder. Kanskje er det en pose potetgull oppi der.

Jeg er på ingen måte perfekt med kostholdet, og synes jo jeg er litt teit som står og kikker, men det blir bare sånn. Flere som gjør det samme?

:rodme:

Anonymous poster hash: 4c5f6...dbe

Nei

Bortsett fra en gang noen hadde fylt HELE handlevogna med BACON. Dette var på grensehandel

Det må ha vært ca 100 kg bacon oppi den vogna...

Anonymous poster hash: 0c0a0...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Bortsett fra en gang noen hadde fylt HELE handlevogna med BACON. Dette var på grensehandel

Det må ha vært ca 100 kg bacon oppi den vogna...

Anonymous poster hash: 0c0a0...3ad

De som trillet vogna var noget over gjennomsnittlig ...eh.."slanke"

Anonymous poster hash: 0c0a0...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker aldri over hva folk handler når jeg er på butikken. Da jeg jobbet i butikk derimot, tenkte jeg over det stadig vekk. Var lett å lekke merke til hvis folk skulle ha en barnebursdag f.eks. Et lass med grandis, iskrem og godteri + kakemiks. Jobbet på en butikk hvor mye hyttefolk handlet (Oslofolk) og de kjøpte som regel dyre kjøttvarer, grønnsaker, salater, urter osv. Og kanskje kjeks og brie eller noe annen "fin" dessert. Og sjokolade.

Jeg dømmet lett folk som hadde 20-30 kg for mye og kom med handlevognen stappet med ferdigpizza, snacks og bruss/lettbrus. Da ser man jo tegninga.



Anonymous poster hash: 87b3d...0cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...